نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر: چهارراه استانبول

در ادامه معرفی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به سراغ «چهارراه استانبول» می‌رویم که بر اساس حادثه پلاسکو ساخته شده است.

سال گذشته تقریبا همین روز‌ها بود که ساختمان پلاسکو ابتدا آتش گرفت و سوخت و سپس هم فروریخت و باعث گیر افتادن تعدادی از آتش‌نشان‌های کشورمان شد و ملت ایران را در غمی عمیق فرو برد. حال مصطفی کیایی، کارگردان فیلم‌هایی چون «بعد از ظهر سگی سگی» و «بارکد»، برای فیلم جدیدش که با نام چهارراه استانبول معرفی شده، سراغ این حادثه رفته و فیلمی برای گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی که در این در حادثه جان خود را از دست دادند، ساخته است.

در فیلم ایرانی چهارراه استانبول که یکی از نامزد‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۳۶ است، بازیگرانی چون بهرام رادان، مهدی پاکدل، سحر دولت‌شاهی و محسن کیایی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم‌نامه این فیلم ابتدا با نام «پلاسکو» نوشته شد اما پس از تجدید نظر و بنا به صلاحدید، نام آن به چهارراه استانبول تغییر پیدا کرد. مهدی پاکدل در این فیلم نقش یک آتش‌نشان را ایفا می‌کند و بهرام رادان و محسن کیایی هم در نقش دو دوست ظاهر می‌شوند که در روز حادثه حوالی ساختمان پلاسکو حضور دارند. در ادامه می‌توانید خلاصه رسمی داستان این فیلم نامزد جشنواره فجر و همچنین اطلاعات و تصاویری از آن را مشاهده کنید:

این فیلم به داستان آتشسوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتشنشانان عزیز کشورمان می‌پردازد.

بازیگران: بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و مسعود کرامتی

عوامل فیلم: تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: مصطفی کیایی، مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، دستیار اول کارگردان: هومن خواجه نوری، برنامه ریز: امید جزینی، تدوین: نیما جعفری جوزانی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: مارال جیرانی، صدابردار: امیرنوبخت، طراح گریم: عباس عباسی، عکاس: میلاد کیایی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، مشاور رسانه ای: آریان امیرخان، جلوه های ویژه رایانه ای: فرید فصیحی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی.

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده