// شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

مارول مسئول نشر آثار کامیک خود را معرفی کرد

دن باکلی، رئیس کمپانی مارول اینترتینمنت، جان نی را به‌عنوان مسئول نشر جدید خود معرفی کرد. نی بیش از یک دهه در DC Comics مشغول به کار بوده و از موسسان شرکت بازی سازی Cryptozoic Entertainment به حساب می‌آید.

کمپانی مارول (Marvel) جان نی (John Nee) را به‌عنوان مسئول نشر جدید آثار کامیک خود معرفی کرد. بدین ترتیب، نی مسئولیت انتشار کتاب‌های کامیک دیجیتالی و چاپی مارول را در قالب نظارت بر کنترل کیفیت، بحث بازاریابی و همچنین مدیریت بودجه بر عهده خواهد داشت.

جان نی یکی از چهره‌‌های قدیمی عرصه‌ی تولید آثار کامیک و همچنین دنیای بازی به حساب می‌آید. در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی، زمانی که جیم لی شرکت انتشاراتی خود تحت عنوان وایلداستورم (WildStorm) را به DC Comics فروخت، نی ریاست این شرکت را بر عهده داشت. پس از این اتفاق بود که نی به‌عنوان معاونت DC Comics انتخاب شد و وظیفه‌ی نظارت بر تولیدات بخش WildStorm و سی ام اکس مانگا (The CMX Manga) را بر عهده گرفت و در ادامه، به جایگاه معاون ارشد توسعه بازرگانی DC Comics ارتقا یافت. او در سال ۲۰۱۰ از کمپانی DC جدا شد و با همکاری چند تن دیگر، شرکت بازی سازی کریپتزویک اینترتینمنت (Cryptozoic Entertainment) را تأسیس کرد و به‌عنوان مدیر اجرایی به کار مشغول شد. این شرکت تا به امروز بازی‌های رومیزی و همچنین بازی‌های کارتی متعددی را بر اساس آثار محبوبی همچون ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)، ریک و مورتی (Rick and Morty)، مردگان متحرک (The Walking Dead)، حمله به تایتان (Attack on Titan)، شکارچیان روح (Ghostbusters)، دنیای وارکرفت (World of Warcraft)، بیگ بنگ تئوری (The Big Bang Theory)، هابیت (The Hobbit)، بریکینگ بد (Breaking Bad)، دانتون اَبی (Downton Abbey) و همچنین شخصیت‌های آثار کامیک DC تولید کرده است.

John Nee

دن باکلی، رئیس کمپانی مارول اینترتینمنت (Marvel Entertainment) ضمن تأیید خبر انتخاب جان نی به‌عنوان ناشر آثار کامیک مارول، به تمجید از وی پرداخته است:

جان یک گذشته‌ی پربار و بسیار درخشان دارد که نشان از شایستگی وی برای در اختیار گرفتن مسئولیت‌های جدیدش است. او دارای تجارب وسیعی در زمینه‌ی بازی‌ها، محصولات مصرفی، نشریات و از همه مهم‌تر، عرصه‌ی آثار کامیک است.

باکلی درباره‌ی مسئولیت‌های نی به‌عنوان ناشر آثار کامیک مارول نیز چنین توضیح می‌دهد:

جان به‌عنوان یک ناشر، استراتژی خاص خود را برای انتشار آثار مارول با تمرکز بر رشد کمی و کیفی کامیک‌ها و همچنین آثار نوشتاری پیاده خواهد کرد و من به همراه سی بی سبولسکی و جو کسادا بر طریقه برنامه‌ریزی و همچنین جنبه‌های خلاقانه‌ی کار نظارت خواهیم داشت.

John Nee

انتخاب جان نی به‌عنوان ناشر، آخرین نمونه از تغییرات مدیریتی متعدد ماه‌های اخیر در Marvel Comics است. اگرچه مارول در سال ۲۰۱۷، با همکاری شرکت توزیع دایاموند (Diamond)، رتبه‌ی نخست فروش کتاب‌های کامیک را به خود اختصاص داد و فیلم‌های سینمایی مارول نیز در سطح جهان به فروش قابل توجهی دست یافتند، اما همچنان نمودارهای مالی این شرکت، چندان رضایت مدیران را برآورده نکرده است و حتی شایعاتی مطرح شده که آنها به دنبال تعطیلی کامل بخش تولیدات انیمیشنی خود هستند. با وجود این، دن باکلی نسبت به آینده‌ی مارول بسیار خوشبین است و اعتقاد دارد که با ورود جان نی به این کمپانی، اتفاقات بسیار خوبی در سال ۲۰۱۸ برای آنها رقم خواهد خورد:

مسائل بسیاری از نقطه نظر استراتژیک و همین‌طور شیوه‌ی کاری وجود دارد که باید به آنها توجه شده و اصلاح شوند، ولی مهم‌ترین نکته این است که ما در حال حاضر بیش از هر چیز به ارائه‌ی داستان‌هایی متقاعد کننده و خلاقانه درباره‌ی شخصیت‌های بزرگمان احتیاج داریم که توسط بهترین استعدادهایمان خلق شده‌اند. برنامه‌ریزی‌هایمان طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، تاثیرات خود را نشان خواهند داد.

باکلی معتقد است که اگر مارول می‌خواهد همچنان اقتدار خود را در رقابت با کمپانی‌های دیگر حفظ کند، نیاز به تقویتی اساسی دارد.

 


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده