نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰

بازی Kingdom Come: Deliverance دارای قفل دنوو و سیزن پس نیست

در تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از بازی Kingdom Come: Deliverance، مشخص شده که این بازی از قفل دنوو استفاده نمی‌کند. همچنین محتوای اضافی برای بازی عرضه نخواهد شد و خریدهای درون برنامه‌ای در آن جایی ندارند.

استودیو‌ی Warhorse، سازنده‌ی بازی Kingdom Come: Deliverance، در حال شکستن برخی از ساختارهای معمول در صنعت بازی‌های ویدیویی است. این بازی یک اکشن نقش آفرینی با مبارزاتی نزدیک و تن به تن است که برعکس اکثر بازی‌های این ژانر در دنیایی واقعی توسعه یافته و به جای فانتزی از قوانین طبیعی پیروی می‌کند. آن‌ها قصد دارند اثبات کنند که بازی‌های تک‌نفره‌ی کاملا داستان محور هنوز هم در میان بازیکنان طرفدار دارند. اما چالش برانگیز‌ترین مرزی که آن‌ها قصد زیر پا گذاشتنش را دارند این است که ثابت کنند یک بازی می‌تواند بدون دریافت محتویات اضافه نیز کامل و خالی از هر گونه مشکل باشد.

در همین راستا، اعضای این استودیو در فضاهای مختلفی به برخی از سوالات طرفداران پاسخ‌هایی داده‌اند که بسیار جالب توجه هستند. نخستین سوالی که مطرح شد درباره‌ی استفاده‌ی این استودیو از نرم‌افزارهای محافظ بود. این روزها استفاده از قفل‌هایی نظیر Denuvo در میان سازندگان بازی‌های ویدئویی بسیار مرسوم و رایج شده تا بازی‌هایی که روی پلتفرم پی سی عرضه می‌شوند به‌سادگی توسط هکرها کرک نشوند و طرفداران ناچار شوند نسخه‌ی قانونی بازی را خریداری کنند. اما این سیستم امنیتی علاوه بر مزایایش حاوی زیان‌هایی نیز هست که عده‌ی بسیاری کفه‌ی آن‌ها را سنگین‌تر از مزایای دنوو می‌دانند. ظاهرا سازندگان Kingdom Come: Deliverance نیز در همین راستا قصد دارند تا بازی‌شان را بدون استفاده از این قفل عرضه کنند.

کاربر:

آیا این بازی قرار است از قفل دنوو استفاده کند؟ من نگرانم این قفل بر میزان کارایی بازی در سخت‌افزارها تاثیرگذار باشد.

استودیو وارهورس:

دنوویی در کار نیست!

دیگر موضوعی که سازندگان بازی به روشنگری در مورد آن پرداخته‌اند بحث محتویات الحاقی و DLCهای بازی است. این روزها اکثریت سازندگان برای دریافت آخرین پنی‌هایی که در جیب مشتریان خود باقی مانده است، اقدام به ساخت محتویات مختلف می‌کنند و بسته‌های الحاقی خیلی وقت است که در صنعت گیم به یک روش استاندارد برای درآمدزایی تبدیل شده‌اند. در حال حاضر افراد بسیاری حتی برای دریافت بسته‌های الحاقی‌ای که هنوز حتی معرفی نشده‌اند نیز پول پرداخت می‌کنند و این نشان می‌دهد این شیوه تا چه اندازه در این صنعت نهادینه شده است.

ظاهرا اعضای استودیوی وارهورس قصد ندارند از این شیوه پیروی کنند و بازی Kingdom Come: Deliverance قرار نیست هیچ‌گونه Season Passای دریافت کند.

کاربر:

سلام دوستان! آیا شما برنامه‌ای برای عرضه‌ی محتویات اضافه‌ای مانند زره‌ها یا چیزهایی مانند آن دارید؟ آیا این شاهکار قرار نیست هیچ سیزن پسی دریافت کند؟

استودیو وارهورس:

قرار نیست هیچ سیزن پسی عرضه شود.

آخرین چیزی که توسط سازندگان بازی مشخص شده موضع آن‌ها در برابر خرید‌های درون‌برنامه‌ای است. کاربری در توییت خود از آن‌ها درباره‌ی وجود خرید‌های درون برنامه‌ای پرسید و پاسخ سازندگان به این سوال منفی بود.

خرید‌های درون برنامه‌ای و محتویات الحاقی این روزها یکی از پول‌سازترین مواردی هستند که در بازی‌های ویدیویی به کار گرفته می‌شوند. با اینکه در شرایط فعلی ریسک ساختن بازی‌های تماما تک‌نفره بسیار بالا رفته، استفاده از این موارد به نظر گزینه‌ی معقولی می‌رسد، اما باز هم شنیدن این که یک بازی ویدیویی باکیفیت سعی می‌کند خلاف جریان شنا کند خبر شادی‌بخشی است. بازی Kingdom Come: Deliverance در سیزدهم فوریه‌ی سال ۲۰۱۸ (بیست و چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۶) راهی بازار خواهد شد. کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان پلتفرم‌های مقصد این بازی هستند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده