نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

برادران وارنر انیمیشن The Cat in the Hat را خواهد ساخت

کمپانی برادران وارنر ساخت نسخه‌ای جدید از انیمیشن The Cat in the Hat را در دستور کار قرار داده است.

کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تصمیم به ساخت نسخه‌ای جدید از انیمیشن The Cat in the Hat (گربه کلاه به سر) دکتر تئودور سوس گایزل گرفته است. این فیلم انیمیشن یکی از چند پروژه‌ای است که برادران وارنر در طی قرارداد جدیدی که با انتشارات دکتر سوس منعقد کرده، خواهد ساخت و احتمالاً دیگر آثار دکتر تئودور سوس گایزل که کم هم نیستند، در آینده اقتباسی سینمایی خواهند داشت. دو کمپانی یونیورسال (Universal) و ایلومینیشن (Illumination) سعی داشتند در سال ۲۰۱۲ با همکاری یکدیگر انیمیشن The Cat in the Hat را بسازند، ولی پروژهٔ مشترک آن‌ها به سرانجامی نرسید. البته امسال کمپانی ایلومینیشن، انیمیشن The Grinch (گرینچ) را که این نیز اقتباسی از یکی از داستان‌های دکتر سوس است به روی پردهٔ سینما خواهد برد و صداپیشهٔ شخصیت اصلی این انیمیشن، بندیکت کامبربچ خواهد بود.

داستان گربه کلاه به سر توسط دکتر تئودور سوس گایزل نوشته و در سال ۱۹۵۷ منتشر شد؛ داستانی که برای سنین پایین نوشته شده بود و در مورد گربه‌ای کلاه‌پوش بود که در روزی بارانی تصمیم می‌گیرد دو کودک کسل و بی‌حوصله را سرحال آورد و آن‌ها را حسابی سرگرم می‌کند. اولین فیلم انیمیشن برگرفته از این شخصیت در سال ۱۹۷۱ با صداپیشگی آلن شرمن در شبکهٔ تلویزیونی CBS پخش شد و مدت زمان آن حدود ۳۰ دقیقه بود. در سال ۲۰۰۳ نیز کمپانی یونیورسال با بودجه‌ای تقریباً ۱۱۰ میلیون دلاری، نسخهٔ لایو اکشنی از داستان The Cat in the Hat را با نقش‌آفرینی مایک مایرز به روی پردهٔ سینما برد که به هیچ عنوان مورد پسند طرفداران و منتقدان قرار نگرفت و در گیشه نیز موفق نبود و تنها ۱۳۴ میلیون دلار فروش داشت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ بو ولش بود.

Cat-Hat-II

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، کمپانی برادران وارنر در قراردادی جدید با انتشارات دکتر سوس، تصمیم به ساخت انیمیشن The Cat in the Hat گرفته‌ است. طبق صحبت‌های توبی امریک، مدیرعامل کمپانی برادران وارنر، همکاری این کمپانی با انتشارات دکتر سوس به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌صورت جدی وارد ژانر بسیار پرطرفدار دنیای فیلم‌های انیمیشنی شوند. کمپانی برادران وارنر در حال حاضر به دنبال پیدا کردن نویسنده برای نگارش فیلمنامه این فیلم انیمیشن است.

داستان گربه کلاه به سر توسط دکتر تئودور سوس گایزل نوشته و در سال ۱۹۵۷ منتشر شد؛ داستانی که برای سنین پایین نوشته شده بود و در مورد گربه‌ای کلاه‌پوش بود که در روزی بارانی تصمیم می‌گیرد دو کودک کسل و بی‌حوصله را سرحال آورد و آن‌ها را حسابی سرگرم می‌کند

سوزان برندت، رئیس انتشارات دکتر سوس، از علاقه خود به دوباره به تصویر کشیدن داستان گربه کلاه به سر سخن گفت و در صحبت‌های خود بدین موضوع اشاره داشت که دوست دارد ویژگی‌های شخصیت‌های خلق‌شده توسط دکتر سوس به‌صورت کامل و دقیقاً به همان شکلی که نویسنده توصیف کرده است، حفظ شوند؛ موضوعی که به هیچ عنوان در مورد نسخهٔ لایو اکشن ۲۰۰۳ صدق نمی‌کرد و این فیلم هر چیزی را به نمایش درآورد به‌جز آن چیزی که دکتر سوس خلق کرده بود. لایو اکشن پیشین یونیورسال، یعنی فیلم How the Grinch Stole Christmas (چطور گرینچ کریسمس را دزدید) که در سال ۲۰۰۰ اکران شد، عملکرد بهتری در گیشه داشت و با بودجهٔ ساخت ۱۲۳ میلیون دلاری، حدود ۳۴۵ میلیون دلار فروش داشت؛ منتقدان و تماشاچیان نیز در مجموع از این فیلم رضایت نسبی داشتند. کارگردانی فیلم How the Grinch Stole Christmas بر عهدهٔ ران هاوارد بود و بازیگرانی همچون جیم کری، جفری تامبر، کریستین برنسکی، بیل ایروین، مالی شنون، جاش رایان ایوانز، تیلور مومسن، کلینت هاوارد، میندی استرلینگ، جرمی هاوارد، جیم میسکیمن، آنتونی هاپکینز و برایس دالاس هاوارد در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. شاید انتخاب جیم کری برای ایفای نقش شخصیت گرینچ چندان خوب نبود و آن‌طور که باید و شاید به دل نمی‌نشست، ولی خب این موضوع تنها در ابتدای آن فیلم آزاردهنده بود، اما در فیلم The Cat in the Hat، نسخهٔ ۲۰۰۳، از همان ابتدا تا انتها همه‌چیز فیلم از روایت داستانی تا بازی بازیگران، همه و همه در بدترین حالت بود و ماند و تمام شد.

در هر صورت آنچه در مورد اقتباس‌های سینمایی آثار دکتر سوس مشخص است این است که بهتر است لایو اکشن آن‌ها ساخته نشود و سازندگان تنها به ساخت فیلم انیمیشن بسنده کنند. همان‌طور که گفتیم در سال جاری قرار است کمپانی ایلومینیشن، انیمیشن The Grinch را اکران کند؛ این کمپانی سازندهٔ انیمیشن The Lorax (لوراکس)، یکی دیگر از آثار دکتر سوس بوده است و این انیمیشن نیز مورد استقبال نسبی منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و با بودجهٔ ۷۰ میلیون دلاری، حدود ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم The Grinch احتمالاً آخرین همکاری کمپانی ایلومینیشن با انتشارات دکتر سوس خواهد بود و بعد از آن نوبت به کمپانی برادران وارنر خواهد رسید. گروه انیمیشن‌سازی برادران وارنر بعد از موفقیت‌های فیلم‌های Lego (لگو)، تا حدودی توانسته است نام خود را در زمینهٔ انیمیشن‌سازی نیز مطرح کند. سال گذشته دو فیلم The Lego Ninjago Movie (فیلم لگو نینجاگو) و The Lego Batman Movie (فیلم لگو بتمن) توسط گروه انیمیشن‌سازی برادران وارنر ساخته و اکران شدند که فیلم دوم عملکرد بسیار خوبی در گیشه داشت و با بودجهٔ ۸۰ میلیون دلاری، حدود ۳۱۲ میلیون دلار فروش کرد. از دیگر پروژه‌های گروه انیمیشن‌سازی برادران وارنر می‌توان به ساخت دنباله‌های Lego، اسپین‌آفی از این مجموعه و انیمیشن Scooby (اسکوبی) اشاره داشت.

لازم به ذکر است هنوز تاریخ اکران فیلم The Cat in the Hat اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده