نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

فیلم Slender Man سه ماه تاخیر خورد

براساس گفته‌های کمپانی سونی، فیلم اسلندرمن (Slender Man) که ابتدا برای اکران در ماه می تنظیم شده بود، حالا به یک تاخیر سه ماهه خورده و در ماه آگوست اکران می‌شود.

درست چند هفته پیش، اولین تریلر رسمی فیلم Slender Man (اسلندرمن) منتشر شد که در آن به تاریخ اکران این اثر هم اشاره شده بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی سونی اسکرین جمز (Sony Screen Gems)، به طور رسمی تاریخ اکران فیلم اسلندرمن را با یک تاخیر سه ماهه، از ۱۸ می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) به ۲۴ آگوست ۲۰۱۸ (۲ شهریور ۱۳۹۷) منتقل کرد. البته هنوز کاملا مشخص نیست که چرا این کمپانی توزیع کننده، این تصمیم را اتخاذ کرده است. علاوه بر این اثر و در ادامه این گزارش، اعلام شده که اثر دیگر کمپانی اسکرین جمز یعنی فیلم Cadaver (جنازه)، بعد از سه تاخیر، به طور کل از برنامه اکران خارج شد. 

اتفاقات فیلم اسلندرمن در یک شهر کوچک در ایالت ماساچوست رخ می‌دهد. چهار دختر دبیرستانی که در این شهر زندگی می‌کردند، تصمیم گرفتند در اقدامی، مراسمی را برگزار کنند تا نشان دهند که تمامی افسانه‌هایی که درباره شخصیت اسلندرمن پخش شده، دروغی بیش نیست. زمانی که یکی از آن چهار دختر به طور مرموزی گم می‌شود، آنها کم کم به این موضوع مشکوک شدند که دوستشان، جدیدترین و آخرین قربانی «او» است. مدت خیلی کوتاهی بعد از انتشار اولین تریلر رسمی فیلم اسلندرمن، خیلی از مردم اعتراض کرده و نگرانی خود را نسبت به این اثر اعلام کردند. 

در سال ۲۰۱۴، دو دختر ۱۲ ساله به طور کاملا اتفاقی، تصاویر و افسانه‌هایی را که درباره این شخصیت وجود دارد پیدا کردند و در فهمیدن این موضوع دچار مشکلاتی شده بودند که شخصیت اسلندرمن و افسانه‌هایی که درباره او وجود دارند، تنها یک سری داستان و تخیل بوده و وجود خارجی ندارد. همین مشکلات باعث شد این تصور در ذهن آنها ایجاد شود که اگر آنها کاری نکنند، ممکن است این شخصیت به دنبال خود و خانواده‌شان آمده و به آزار و اذیت آنها بپردازد.

این دو دختر، یک کودک دیگر را که از قضا یکی از دوستان خودشان هم بود فریب دادند و او را به جنگلی در ویسکانسین بردند و سپس در یکی از سرویس بهداشتی‌های عمومی جنگل، با ۱۹ بار ضربه چاقو او را به قتل رساندند. این دو دختر پس از این حادثه تلخ توضیح دادند که شخصیت تخیلی اسلندرمن به آن‌ها گفته است که این کار را انجام بدهند. هدف آنها این بود که بعد از این قربانی کردن، بتوانند یکی از نماینده‌های شخصیت اسلندرمن شده و از امنیت کامل خودشان و خانواده‌شان مطمئن شوند.

Slender Man

بعد از این جریان وحشتناک، قربانی این دو کودک، در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و مهاجمین هم بعد از بستری در مراکز بهداشت روانی، مجازات‌های متفاوتی را دریافت کردند.

بیل وایر، پدر یکی از مهاجمین ۱۲ ساله، در یک مصاحبه تلفنی، نارضایتی خود را از ساخت این اثر اعلام کرد و گفت:

خیلی مسخره است که آنها قصد دارند فیلمی درباره این موضوع ساخته و اکران کنند. کاری که آنها با ساخت این فیلم قصد انجام آن را دارند این است که می‌خواهند یک اتفاق غم‌انگیز و وحشتناک را عمومی کنند. من اصلا از شنیدن این اتفاق تعجب نکردم اما به نظر من، این کار اصلا خوش‌آیند نیست. تنها کاری که آنها با ساخت این فیلم انجام می‌دهند این است که درد و غم بسیار بزرگ سه خانواده‌ای را که تا به امروز برایشان کمرنگ شده مدام گسترش داده و روی آن نمک بپاشند.

چندی پیش، مستندی درباره این اتفاق توسط شبکه HBO و با نام Beware the Slenderman (مراقب اسلندرمن باشید) به روی آنتن رفت که جریانات واقعی این اتفاق را که در آخر تبدیل به یک فاجعه غم‌انگیز شده است به تصویر می‌کشد. حال با وجود این فیلم مورد انتظار، قرار است افسانه اینترنتی محبوب یعنی همان شخصیت اسلندرمن بالاخره رنگ واقعیت گرفته و روی پرده سینماها زنده شود.

همانطور هم که انتظار می‌رفت، بیل وایر به خاطر ارتباطات شخصی‌ای که با این جریانات دارد و انتقاداتی که نسبت به ساخت این اثر کرده است، از تیم تولید حذف شود. همچنین خیلی از رسانه‌های اجتماعی دیگر هم نسبت به این فیلم انتقاد کردند. آنها درباره این اثر می‌گویند: «این فیلم قصد دارد از افسانه‌ای که بیش از یک دهه است که در اینترنت مورد بررسی قرار گرفته، استفاده کرده و سودی از این راه به دست بیاورد».

حال اینکه این فیلم قرار است با ابزارهای خلاقانه‌تر و بهتری داستان خود را بازگو کند یا فقط قصد دارد پاسخ محکمی به شایعات و بحث‌‌هایی که حول محورش منتشر شده پاسخ دهد، اصلا مشخص نبوده و اطلاعاتی در این باره مطرح نشده است.

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، فیلم Slender Man برای اکران در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۱۸ (۲ شهریور ۱۳۹۷) تنظیم شده است.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده