// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱

گزارش همایش بزرگ ایسر

روز گذشته، شرکت ایسر با همکاری سازگار، همایشی با حضور اصحاب رسانه،‌ نمایندگان فروش و تعدادی از بهترین گیمرهای ایران، برگزار و در آن از محصولات جدید خود رونمایی کرد.

چهارشنبه، چهارم بهمن ۱۳۹۷، شرکت Acer با همکاری سازگار، نماینده رسمی ایسر در ایران مراسمی را در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار کرد. این مراسم، با حضور تعدادی از بهترین گیمرهای ایران، اصحاب رسانه، نمایندگان سازگار و نمایندگان فروش ایسر برگزار شد و در آن، ضمن رونمایی از جدیدترین محصولات ایسر، مسابقاتی هم با حضور بهترین گیمرهای ایران در سه رشته فیفا 18، Counter Strike GO و Need for Speed Payback برگزار شد و در انتها جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا شد. در ابتدای این مراسم، شرکت‌کنندگان می‌توانستند با مسابقه دادن با بازیکنان حرفه‌ای در فیفا و کانتر استرایک، برای مسابقات نهایی انتخاب شوند که در آن صورت می‌توانستند با شروع مراسم و حضور روی استیج، یک مسابقه حرفه‌ای با یکی از قهرمانان ایران برگزار کنند. نکته جالب این مراسم، حضور تعدادی از افراد مشهور اینستاگرامی بود که حضور آنها در مراسم اینچنینی،‌ کمی عجیب به نظر می‌آمد.

همایش بزرگ ایسر

پس از برگزاری این مسابقات مقدماتی، از حدود ساعت ۱۹:۳۰ مراسم به صورت رسمی آغاز شد. محمد حسین میثاقی، مجری نامدار تلویزیون، اجرای این مراسم را بر عهده داشت. وی در ابتدا ضمن خوشامد گویی به حضار و تشکر از ایسر برای برگزاری این مراسم، از سهم قابل توجه و خوب ایسر در بازار گفت و اشاره کرد که همین سهم خوب بازار باعث شده که این شرکت موفق شود چنین همایشی را در این ابعاد بزرگ برگزار کند.

در ادامه، فرازمند، مدیر کل فروش و توسعه بازار Acer در خاورمیانه، به روی صحنه آمد. وی سخنان خود را با گفتن این نکته که ایسر امسال به اهدافش بسیار نزدیک شده است، شروع کرد و گفت همراهان و مشتری‌های این برند باعث شده‌اند که آنها موفق شوند به این جایگاه دست پیدا کنند. او در ادامه سخنانش گفت که امسال این شرکت کانسپت متفاوتی را برای همایش خود در نظر گرفته است و اسم مهمانی آنها، Acer Gaming است و به همین دلیل آنها مسابقات هیجان‌انگیزی را برگزار کرده‌‌اند.

فرازمند سپس به معرفی برند ایسر پرداخت و گفت این شرکت، در چندین شاخه مختلف فعالیت می‌کند. سخت‌افزار، BYOC (ساخت کلاود شخصی) و سرمایه‌گذاری برای ایجاد پترن‌های جدید، از جمله اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت این شرکت است. در ادامه، او اشاره کرد که شرکت ایسر، کار خود را از سال ۱۹۷۶ و با نام مولتی‌تک آغاز کرد. در سال ۱۹۸۷، اسم این شرکت به Acer تغییر پیدا کرد و موفق شد تنها ۱۳ سال بعد یعنی سال ۲۰۰۰، به یکی از ۵ برند برتر دنیا تبدیل شود. از سال ۲۰۰۸ نیز این شرکت تمرکز خود را روی بخش‌های دیگر گذاشته است. اکنون ایسر، به فروش سالانه ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است و در شبکه‌های اجتماعی، دارای ۸۰ میلیون دنبال کننده است. در دستگاه‌های هیبریدی، این شرکت رتبه اول را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است. در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا، این شرکت رتبه اول مدیابوک‌ها را به خود اختصاص داده است و در بخش لپ‌تاپ نیز رتبه چهارم را در این منطقه به خود اختصاص داده است.

همایش بزرگ ایسر

۳۳ درصد بازار آسیای شرقی، ۲۸ درصد بازار آمریکا و ۳۹ درصد بازار خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا، در اختیار ایسر است

فرازمند در ادامه صحبت‌های خود، اعلام کرد که ۳۳ درصد بازار آسیای شرقی، ۲۸ درصد بازار آمریکا و ۳۹ درصد بازار خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا، در اختیار ایسر است. همچنین، فروش ایسر، ۶۰ درصد مربوط به لپ‌تاپ، ۱۳ درصد مانیتور و ۱۵ درصد کامپیوترهای دسکتاپ است.

پس از استراحتی کوتاه، فرازمند دوباره به روی سن آمد و در مورد تکنولوژی‌های اختصاصی ایسر توضیحاتی ارائه کرد. اولین ویژگی که به آن اشاره شد، Liquid Loop بود. تکنولوژی‌ای که در لپ‌تاپ‌های ایسر به کار رفته است و به جای استفاده از فن، از طریق مایع خنک کنندگی قطعات را انجام می‌دهد. این تکنولوژی، ضمن اینکه صدا ندارد، به دلیل عدم وجود فن، گرد و خاک نمی‌گیرد و به همین دلیل پایداری سیستم را بالاتر می‌برد.

تکنولوژی بعدی ایسر، تکنولوژی Aero Blade بود که روی دستگاه‌های نسل جدید گیمینگ و لپ‌تاپ‌های دیگر این برند استفاده شده است. فن‌های تکنولوژی Aero Blade، از فلز ساخته شده‌اند و ضخامتی کمتر از ۰.۱ میلی‌متر دارند. Aero Blade 3D نام دیگر تکنولوژی اختصاصی ایسر است که در لپ‌تاپ‌های نسل جدید گیمینگ این شرکت استفاده شده است.

در ادامه مراسم نماینده ایسر با حضور روی سن، از برنامه‌های این کمپانی تایوانی برای حوزه ورزش‌های الکترونیک گفت و با ارائه توضیحاتی اعلام کرد که ایسر در گذشته، حال و آینده حضور پررنگی در ورزش‌های الکترونیک خواهد داشت و برنامه‌‌های بلند مدتی در حوزه Esports دارد و از اکوسیستمی سخن گفت که وجود آن برای بقای ورزش‌های الکترونیک لازم است.

همایش بزرگ ایسر

محصولات سری Switch از سیستم خنک‌کننده‌ فوق باریک دوال لیکوئید لوپ بهره می‌برند

بعد از اتمام صحبت‌های نماینده ایسر، سعید فرازمند، مدیر فروش ایسر در ایران و خاورمیانه باری دیگر با حضور روی سن، به معرفی محصولات گیمینگ ایسر پرداخت. فرازمند با پیشتاز خواندن ایسر در توسعه‌ی محصولاتی خاص در جهان،‌ ساخت اولین تبلت‌های 2-in-1 بدون فن،‌ ساخت نازک‌ترین لپ‌تاپ تاکنون، ساخت اولین All-in-One، استفاده از اولین فن‌های متال در نوت‌بوک‌ها، تولید قدرتمند‌ترین و در عین حال نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان و در نهایت تولید لپ‌تاپ گیمینگ PREDATOR 21 X، قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان تاکنون را از جمله دستاوردهای ایسر بیان کرد.

مدیر فروش ایسر در خاورمیانه، در ادامه به معرفی محصولات سری سوییچ ایسر پرداخت، به گفته‌ی فرازمند، محصولات سری Switch از سیستم خنک‌کننده‌ فوق باریک دوال لیکوئید لوپ در دو بخش پردازنده لپ‌تاپ و داخل کارت گرافیک اختصاصی (Dedicated Graphic) بهره می‌برند. دستگاه‌های ۳۶۰ درجه سری Spin دیگر محصولی بود که سعید فرازمند با معرفی آنها از قابلیت‌ چرخش ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش لمسی و وجود مدل‌های ۱۱ اینچی، ۱۲ اینچی، ۱۳ اینچی، ۱۴ اینچی و در نهایت ۱۵ اینچی،‌ برای تامین نیازهای کاربران، سخن گفت.

همایش بزرگ ایسر

ایسر محصولات گیمینگ خود را به سه دسته‌ گیمرهای کژآل،‌ گیمرهای Core و گیمرهای Hardcore تقسیم کرده است

مدیر فروش ایسر در خاوریانه با اشاره به دستگاه‌هایی که تاکنون توسط ایسر تولید و عرضه شده‌اند، اولترابوک‌های این کمپانی تایوانی را نازک‌ترین، سبک‌ترین و شکیل‌ترین محصولات در جهان خواند و با اشاره به لپ‌تاپ Swif 7، این محصول را با ضخامت ۹.۹ میلی‌متر و نسل آینده Swif را با ضخامتی ۸.۹ میلی‌متر نازک‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد. وی در ادامه از تلاش کمپانی ایسر برای نگاه داشتن ضخامت اولترابوک‌ها زیر یک سانتی‌متر و وزن کمتر از یک کیلوگرم در محصولات آینده کمپانی گفت و سبک‌ترین و نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان را تا به امروز،‌ متعلق به ایسر دانست.

فرازمند سپس به معرفی All-in-One های کمپانی ایسر پرداخت و گفت که AiO‌های ایسر در حال حاضر با قطر ۵.۹ میلی‌متر،‌ نازک‌ترین آل‌این‌وان‌‌های موجود در جهان هستند و این کمپانی با تولید آل‌این‌وان مدل S24، رکوردار نازک‌ترین AiO موجود در جهان است. مدل U27 نیز دیگر آل‌این‌وان به نمایش در آمده در این مراسم بود که به گفته‌ی ایسر با ضخامت کمتر از ۷ میلی‌متر نازک‌ترین آل‌این‌وان با صفحه نمایش ۲۷ اینچی در جهان است.

ایسر بخشی ویژه را نیز برای نمایش محصولات گیمینگ اختصاص داده بود. در حقیقت به گفته‌ی مدیر فروش ایسر خاورمیانه، یکی از دلایل همایش بزرگ ایسر نیز رونمایی از لپ‌تاپ گیمینگ Predator Triton 700 بود. ایسر محصولات گیمینگ خود را به سه دسته‌ی گیمرهای کژوآل،‌ گیمرهای Core یا بیسیک و گیمرهای Hardcore یا حرفه‌ای تقسیم کرده است و محصولاتی را براساس این طبقه بندی عرضه کرده است. لپ‌تاپ ایسر نیترو 5، با کارت‌های گرافیکی GTX 1050 Ti و GTX 1050، لپ‌تاپ Predator Helfos 300 با پردازنده قدرتمند‌تر و کارت گرافیکی مشابه مدل نیترو ۵ و در نهایت لپ‌تاپ‌های سری Predator و Predator Triton با کارت‌های گرافیکی GTX 1060 ،GTX 1070 و GTX 1080، از جمله‌ی محصولات نمایش داده شده در همایش بودند که طبق طبقه‌بندی ایسر برای گیمرهای مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند.

همایش بزرگ ایسر

فرازمند در ادامه دلیل برگزاری همایش بزرگ ایسر را به نوعی مرتبط با عرضه‌ی لپ‌تاپ گیمینگ Predator Triton 700 بیان کرد و در معرفی این لپ‌تاپ، Predator Triton 700 را نازک‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌ حرفه‌ای دنیا دانست. این‌ لپ‌تاپ از یک کارت گرافیک GTX 1080 کمپانی انویدیا و پردازنده اینتل Core i7- 7700HQ با پشتیبانی از فناوری G-Sync انویدیا بهره می‌برد و با این حال تنها ۱۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

در انتهای این مراسم نیز مسابقات نهایی فیفا، Need for Speed: Payback و Counter Strike میان مهمانان برنامه برگزار شد که جوایزی به برندگان اهدا شد. از جمله گیمرهای نام‌آشنای حاضر در این مراسم می‌توانیم به نوید برهانی، امیرعطا بافنده، محراب حسن بیگی، آرش خامنه‌ای و افشین رستم شیرازی اشاره کنیم که در جریان همایش نیز تیزرهایی از آنها پخش شد.

همایش بزرگ ایسر

ایسر برای خوش‌آمد گویی به مهمانان این همایش،‌ مراسم‌های متفاوتی را تدارک دیده بود که از جمله‌ آنها می‌توانیم به حضور بهترین گیمرهای ایرانی، دعوت از تیم پارکور، قرعه‌کشی و اهدای جوایز، اجرای گروه موسیقی رستاک و حضور کاسپلی شخصیت‌های محبوب دنیای بازی‌های ویدیوی از ساب‌زیرو، مامور 47، الطائر گرفته تا کاسپلی کانتر استراک اشاره کرد.

در تهیه‌ این گزارش نادر امرایی همکاری داشته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده