بازی موبایل Rusty Lake Paradise، اثری متفاوت و چالش برانگیز در مقایسه با دو نسخه پیشین این سری است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

اگر از هواداران بازی‌های موبایل یا بازی‌های مستقل روی پی‌سی باشید، حتما نام استودیو راستی لیک (Rusty Lake، سازنده و ناشر بازی Rusty Lake Paradise) را شنیده‌اید. استودیویی که به‌واسطه سری بازی‌های Cube Escape توانست بین مخاطبان بازی‌های موبایل محبوب شده و قشر زیادی از کاربران را به آثار خود جذب کند. جدای از مجموعه Cube Escape، راستی لیک سازنده سری بازی Rusty Lake است که تا به حال سه نسخه از این مجموعه روانه بازار کرده و یکی از مواردی که بازی‌های استودیو راستی لیک را از سایر آثار توسعه‌دهنده‌های دیگر متمایز می‌کند، معماها و اتمسفری است که ارائه می‌دهند. بازی موبایل Rusty Lake Paradise، جدیدترین نسخه از سری Rusty Lake است که درکنار تعدادی مشکل جزئی، از جذابیت بالایی برخوردار بوده و حسابی شما را به خود جذب می‌کند. داستان بازی اندروید و آیفون Rusty Lake Paradise، روایت‌گر خانواده‌ای به نام الیندر است؛ جایی که جیکوب پس از مدتی به دلیل فوت مادرش وارد جزیره پارادایس می‌شود. قضیه از جایی شروع می‌شود که می‌فهمید مادرتان به‌شکل مرموزانه‌ای فوت کرده و ۱۰ بلاء گریبان گیر پارادایس و خانواده الیندر شده است.

بازی موبایل Rusty Lake Paradise

تمامی مراحل در یک محیط است ولی سازنده با خلاقیت خود، هر مرحله را به تجربه‌ای متفاوت تبدیل کرده است

حال شما هستید و ۱۰ چپتر مختلف که سبب شده بازی موبایل Rusty Lake به یک اثر متفاوت و فوق العاده جذاب در میان بازی‌های اشاره و کلیک تبدیل شود. در بخش داستان‌سرایی، هر ۱۰ چپتر هرکدام بلایی مختلف هستند و باید آن‌ها را از بین ببرید.  این داستان‌سرایی به شکلی رخ می‌دهد که شاهد دیالوگ خاصی در طول بازی بین شخصیت‌ها نیستیم. بلکه محیط وقایع داستان را برای شما روایت خواهد کرد. از طرفی شخصیت‌های بازی به شکلی هستند که در ابتدا خیلی شخصیت‌های عادی‌ای برای شما خواهند بود ولی رفته رفته جذاب شده و نقش مهمی در گیم‌پلی ایفا می‌کنند. از نظر گیم‌پلی نیز باید تکه‌های مختلف خاطرات مادر خود را پیدا کنید تا روند بازی پیش برود و حال نکته اینجا است که این کار به چه شکل انجام شده و تا چه اندازه در جذابیت بازی تاثیر گذار بوده است. همانند سایر بازی‌های اشاره و کلیک روی موبایل، باید با انتخاب اشیاء یا برداشتن آن‌ها، معماهای بازی را حل کنید و روند داستان را پیش ببرید. اما نکته بازی موبایل Rusty Lake Paradise اینجا است که تمامی مراحل، در یک محیط انجام می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بازیسازی این است که سازنده بتواند به‌واسطه ساده‌ترین روش‌ها، بهترین خروجی را به وجود آورد و یکی از این موارد استفاده از ساختارهای متفاوت در محیط‌های یکسان است. برای مثال در بازی Devil May Cry 4، شما چند مرحله را با نرو تمام کرده و سپس از طریق دانته همان مراحل و محیط‌ها را تکرار می‌کنید ولی به لطف شخصیت‌ و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌ای جدید را کسب می‌کنید.

بازی موبایل Rusty Lake Paradise

برخلاف اکثر بازی‌های موبایل که موسیقی خاصی دارند، Rusty Lake Paradise از عنصر سکوت استفاده کرده تا فضاسازی متفاوت و گیرایی داشته باشد

بازی موبایل Rusty Lake Paradise نیز دقیقا از همین شیوه استفاده کرده است. تمامی بازی در محیطی یکسان و کوتاه انجام می‌شود اما به‌ لطف معماهای مختلف و متفاوت، بازی در هر مرحله شکل و شمایلی کاملا جدید به خود گرفته و تجربه‌ای خاص و فراموش نشدنی را کسب می‌کنید. یکی دیگر از نکاتی که گیم‌پلی بازی را منحصربه‌فرد کرده، معماها و ساختار هر مرحله است. به صورت میانگین، بازی اندروید و آیفون Rusty Lake Paradise در مجموع یک الی دو ساعت شما را سرگرم می‌کند اما این زمان برای وقتی است که تمامی معماها را بدون وقت تلف کردن، پشت سر بگذارید (که این کار غیرممکن است مگر اینکه به سراغ راهنمای قدم به قدم بازی بروید). اما وقتی در دنیای بازی و معماهای آن غرق می‌شوید، می‌بینید که پس از اتمام Rusty Lake Paradise،‌ نزدیک به چهار ساعت سرگرم شده‌اید که برای یک اثر موبایل در سبک ماجراجویی، زمان مناسبی است. تنها موردی که در گیم‌پلی بازی امکان دارد مخاطب را اذیت کند، برخی از معماهای بازی است که از راهنمای خاصی برخوردار نیستند. جواب سایر معماها در محیط نهفته است اما مابقی را باید به‌واسطه حدس و گمان تکمیل کرده و بازی را پیش ببرید. از نظر گرافیک و طراحی، بازی از طراحی‌های بسیار ساده برخوردار است که خب تمامی نسخه‌های Rusty Lake، از این قاعده پیروی می‌کنند و همیشه از طراحی‌های منحصربه‌فرد و مخصوص خود تبعیت می‌کنند. راستش را بخواهید روی پلتفرم موبایل، گرافیک خفن و چشم‌گیر، مورد مهمی نیست، مهم این است که طراحی‌ها تا چه اندازه می‌توانند شما را به خود جذب کنند. بازی اشاره و کلیک Rusty Lake Paradise به‌واسطه موسیقی،‌ طراحی و شخصیت‌هایی که دارد، اتمسفری متفاوت را ارائه می‌دهد که نمونه‌ی آن در هیچ اثری یافت نشده است.

بازی موبایل Rusty Lake Paradise

در بخش موسیقی، با اینکه آن چنان موسیقی خاصی را شاهد نیستیم ولی همان موسیقی پس‌زمینه منوی اصلی، خود دلیلی است که جذب بازی شوید و صداگذاری شخصیت‌ها نیز به عجیب و خاص بودن بازی کمک کرده است؛ دقیقا همان موردی که پایه و اساس مجموعه Rusty Lake را تشکیل داده است. از طرفی تیم سازنده سعی کرده از عنصر سکوت استفاده کند. سکوتی که فضای متفاوتی به بازی بخشیده است؛ گویی این سکوت سبب شده بیش از پیش روی محیط متمرکز شوید. در انتها بازی موبایل Rusty Lake Paradise نه تنها ترجمه ارزشمندی است، بلکه پس از تجربه‌اش به هیچ‌وجه احساس خستگی نخواهید کرد. البته بازی Rusty Lake Paradise نسخه کامپیوتر نیز دارد و می‌توانید آن را از طریق استیم خریداری و تجربه کنید. استودیو راستی لیک با توسعه این بازی نشان داد که هنوز دوره بازی‌های اشاره و کلیک معمایی تمام نشده و می‌توان اثری جدید و پای‌بند به المان‌های قدیمی را خلق کرد که بتواند تجربه‌ای متفاوت و دلچسب را ارائه دهد.

 


منبع زومجی

Rusty Lake Paradise

استودیو راستی لیک بار دیگر توانست اثری متفاوت را از مجموعه Rusty Lake خلق کند. بازی Rusty Lake Paradise همانند دو نسخه پیشین، عجیب، گیرا و چالش برانگیز است که در هر معمای خود می‌تواند حسابی شما را به‌چالش کشیده و سرگرم کند. همچنین موسیقی و صداگذاری بازی نیز به نحوی است که اتمسفر بازی را بیش از پیش گیرا کرده است.
محمد صادق تواضعی

9

نقاط قوت

  • - موسیقی و صداگذاری
  • - اتمسفر بازی
  • - حفظ کردن پایه و ساختار سری Rusty Lake و خلق نوآوری‌های جدید
  • - داستان سرایی زیبا

نقاط ضعف

  • - گیج کننده و عجیب بودن بعضی از معماها و نبود راهنمای مناسب
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده