نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Harry Potter: Hogwarts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery یک بازی موبایل با محوریت سری هری پاتر است که تجربه آن قطعا خالی از لطف نخواهد بود. با معرفی بازی همراه زومجی باشید.

جی کی رولینگ با نوشتن کتاب‌های هری پاتر، دنیایی جادویی و پرجزییات خلق کرده که بدون شک می‌تواند تمامی علاقه‌مندان به جهان‌های فانتزی را راضی نگه دارد. از طرف دیگر، تا به امروز محتویات مختلفی بر اساس مجموعه کتاب‌های هری پاتر تولید شده‌اند که بدون شک معروف‌ترین آن‌ها، هشت فیلم ساخته‌شده بر اساس این مجموعه و همچنین بازی‌های ویدیویی محصول کمپانی‌های الکترونیک آرتز و برادران وارنر هستند. اما جدید‌ترین اثری که با محوریت سری هری پاتر منتشر شده، بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery است که در واقع، یک بازی موبایل به شمار می‌رود. نسخه نهایی و اصلی این بازی برای اندروید و آیفون منتشر خواهد شد، اما در حال حاضر نسخه اندروید بازی به صورت محدود منتشر شده و همین باعث شده تا به سراغ معرفی آن برویم.

Harry Potter: Hogwarts Mystery تمامی المان‌هایی را که یک از بازی هری پاتر انتظار دارید، در خود دارد. منظورم از این حرف این است که در این بازی، در نقش یک جادوگر جوان و اصطلاحا سال اولی، وارد مدرسه هاگوارتز می‌شوید و در قالب یک بازی نقش آفرینی، به ماجراجویی در این مدرسه مشغول می‌شوید. این ماجراجویی شامل کار‌هایی چون شرکت در انواع و اقسام کلاس‌ها، از ورد‌های جادویی گرفته تا معجون‌سازی، گشت و گذار در محیط مدرسه و آشنا شدن با کاراکتر‌های مختلف، انجام ماموریت‌های مختلف و همچنین کسب امتیاز برای گروه‌تان می‌شود.

بازی اندروید و آیفون Harry Potter: Hogwarts Mystery

اگر دوست دارید حس و حال بودن در نقش یک جادوگر جوان را تجربه کنید، تجربه بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery را از دست ندهید

به‌علاوه Harry Potter: Hogwarts Mystery داستانی اورجینال و منحصر‌به‌فرد دارد که برگرفته از کتاب یکی دیگر از آثار مرتبط با سری هری پاتر نیست؛ داستان بازی از این قرار است که برادر شخصیت اصلی بازی که از قضا جزو دانش‌آموزان با‌استعداد هاگوارتز هم بوده، پس از مدتی به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین اخراج می‌شود و از آن پس دیگر هیچ‌کس خبری از او ندارد. از این‌رو کاراکتر اصلی بازی که البته اسم و ظاهرش را در ابتدا خودتان انتخاب می‌کنید، در کنار تمامی فعالیت‌های درسی و جادویی‌اش، نیم‌نگاهی هم به پی بردن به راز برادرش دارد که این مساله، جذابیت خاصی به بازی بخشیده است.

به انواع و اقسام فعالیت‌هایی که در بازی انجام دادید اشاره کردیم، اما بد نیست کمی بیش‌تر هم آن‌ها را شرح بدهیم. یکی از فعالیت‌های اصلی شما در بازی، شرکت در کلاس‌های مختلف درسی است. در هر یک از این کلاس‌ها، باید یک سری کار‌ها مثل خواندن کتاب، درست کردن معجون، سوال پرسیدن از دوستان و موارد دیگر را انجام دهید تا در نهایت خواسته استاد آن درس را عملی کنید. برای انجام درست کار‌ها در هر کلاس، باید با انجام چند کار کوچک‌تر، درصد کلی را به ۱۰۰ برسانید. البته برای انجام این کار‌های کوچک‌تر نیاز به انرژی دارید و در صورتی که انرژی شما تمام شود، یا باید مدتی صبر کنید یا اینکه سراغ استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای این بازی رایگان بروید. از انواع دیگر فعالیت‌ها در جریان بازی می‌توان به صحبت کردن با شخصیت‌های دیگر اشاره کرد که در حین این صحبت‌ها، می‌توانید نحوه پاسخ دادن به صحبت‌های فرد مقابل را انتخاب کنید که این مساله می‌تواند تاثیر نسبتا زیادی روی روند بازی هم داشته باشد و حتی باعث کم شدن امتیاز از گروه شما یا اضافه شدن امتیاز به آن شود که این امتیاز‌ها در پایان هر سال محاسبه می‌شوند و بر اساس جایگاهی که گروه شما بین چهار گروه اصلی دارد، پاداش‌های مختلفی دریافت می‌کنید.

بازی اندروید و آیفون Harry Potter: Hogwarts Mystery

با اینکه Harry Potter: Hogwarts Mystery حجمی کم‌تر از ۱۰۰ مگابایت دارد، اما گرافیک قابل قبولی را در آن شاهد هستیم. درست است که طراحی کاراکتر‌های مشهور سری هری پاتر مثل اسنیپ و دامبلدور بی‌نقص نیست، اما به شکلی است که می‌توان از روی چهره هم آن‌ها را تشخیص داد. البته بازی در برخی محیط‌های شلوغ افت فریم محسوسی دارد که یا به دلیل بهینه نبودن نسخه دسترسی پیش از موعد بازی است یا شاید هم به دلیل ضعف سخت‌افزاری گوشی من باشد. همچنین در جریان بازی موسیقی‌هایی نیز پخش می‌شوند که کاملا حس و حال موسیقی‌های همیشگی مجموعه هری پاتر را دارند و به همین دلیل هم با کلیت بازی هم‌سو هستند.

در مجموع، اگر طرفدار مجموعه هری پاتر هستید و دنبال یک ماجراجویی خوب با محوریت این سری روی موبایل می‌گردید، دانلود بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery پیشنهاد می‌شود. انتظار می‌رود نسخه نهایی و عمومی این بازی به‌زودی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شود.

دانلود بازی اندروید Harry Potter: Hogwarts Mystery


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده