نویسنده: پیمان مرادی
// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Blocky Racing

بازی موبایل Blocky Racing، یک بازی جذاب در سبک اتومبیل‌رانی و مسابقه‌ای است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بازی‌های اتومبیل‌رانی همیشه جزو بازی‌های پرطرفدار روی تمامی پلتفرم‌ها بوده‌اند. بازی‌های ریسینگ با تزریق هیجان ناشی از سرعت بالا به بازیکنان خود، امکان تجربه‌ی لذتی را به آنان می‌دهند که کم‌تر کسی شانس تجربه‌ی آن را در دنیای واقعی دارد. در این مطلب قصد معرفی بازی اندروید و آیفون Blocky Racing را داریم که اگر چه در آن خبری از سوپر ماشین‌های اسپورت یا گرافیک خارق‌العاده نیست اما توانسته با محیط کلاسیک خود، خاطره‌ی بازی‌های قدیمی این ژانر را برای بازیکنانش زنده کند.

Blocky Racing

سال‌ها پیش، زمانی که هنوز خبری از کامپیوترهای شخصی رده بالا و کنسول‌های قدرتمند امروزی نبود، این بازی‌های کلاسیک آرکید بودند که بر دنیای بازی‌های ویدیویی پادشاهی می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگری خبری از حال و هوای گرافیک پیکسلی و ساده‌ی بازی‌های کلاسیک نیست؛ مگر آن که هر چند از گاهی برخی از استودیوها با هدف زنده کردن خاطرات نوستالژیک گیمرها، اقدام به انتشار بازی‌هایی نظیر Blocky Racing کنند.

Blocky Racing، یادآور بازی‌های کلاسیکی همانند R.C. Pro-Am است و همین امر باعث می‌شود تا حس و حال نوستالژیکی را به بازیکنانش تزریق کند

Blocky Racing یک بازی اتومبیل‌رانی است که حال و هوای بازی‌های کلاسیکی نظیر R.C. Pro-Am را برای بازیکنانش به ارمغان می‌آورد. Blocky Racing دارای ۵۵ پیست مختلف است که هر کدام از مراحل بازی در یکی از آن‌ها جریان دارد. ماشین‌های بازی Blocky Racing، در واقع کارت‌هایی هستند که از بلوک‌های کوچک آجری ساخته شده‌اند که در برخورد با ماشین‌های دیگر یا کناره‌های پیست، تعدادی از این بلوک‌ها از ماشین جدا شده و همین امر باعث می‌شود که در صورت برخورد‌های زیاد، ماشین‌تان به طور کلی تخریب شود. البته در هر پیست، مناطقی به عنوان Repair Area تعبیه شده‌اند که در صورت عبور از آن‌ها ماشین‌تان خود به خود تعمیر می‌شود. همچنین در هر پیست، پاورآپ‌هایی نیز قرار دارند که هر کدام توانایی‌های مختلفی را به ماشین‌تان اضافه می‌کنند؛ برخی از آن‌ها اسلحه‌هایی هستند که به ماشین‌های رقبای‌تان صدمه وارد می‌کنند و بعضی دیگر صرفا باعث افزایش قدرت یا سرعت ماشین‌تان می‌شوند. کنترلرهای پیش فرض بازی بسیار ساده و روان هستند؛ با لمس سمت راست صفحه نمایش گوشی، ماشین‌تان به طرف راست حرکت خواهد کرد و برای پیچیدن به سمت چپ نیز کافی است به طور مشابه سمت چپ صفحه را لمس کنید. البته در منوی تنظیمات بازی می‌توانید کنترلر بازی را از حالت پیش فرض خارج کنید و به کمک فرمانی که در سمت چپ صفحه نمایش قرار می‌گیرد، ماشین خود را کنترل کنید. در ابتدا که بازی را آغاز می‌کنید یک کارت (منظور ماشین کارتینگ است) در اختیارتان قرار می‌گیرد تا به وسیله‌ی آن در اولین مسابقه‌ی خود شرکت کنید. در صورتی که در هر مرحله از بازی موفق شوید در یکی از سه جایگاه اول تا سوم قرار بگیرید، علاوه بر دریافت تعدادی سکه، مرحله‌ی جدیدی از بازی نیز برای‌تان آزاد خواهد شد. با جمع‌آوری سکه‌هایی که در پایان هر مسابقه دریافت می‌کنید، می‌توانید ماشین‌های جدیدی را که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، خریداری کنید یا این که ماشین خودتان را ارتقا دهید.

Blocky Racing

همانطور که در بالا اشاره کردم محیط گرافیکی ساده و زاویه دوربین ایزومتریک بازی Blocky Racing، یادآور بازی‌های کلاسیکی همانند R.C. Pro-Am است و از طرفی گیم‌پلی آن نیز شبیه به بازی Lego Racers است که همین امر باعث می‌شود تا Blocky Racing حس و حال نوستالژیکی را به بسیاری از گیمرهای قدیمی، تزریق کند. در مجموع می‌توان گفت که بازی Blocky Racing در ارائه‌ی یک تجربه‌ی جذاب و البته خاطره انگیز در سبک ریسینگ، موفق عمل کرده است. Blocky Racing به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است که شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر این بازی را از اپ‌استور و پلی‌استور برای تبلت یا گوشی همراه خود دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Blocky Racing


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده