// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰

اجرای بازی های PS2 روی PS4 ممکن شد

فردی به نام cfwprophet توانسته با استفاده از ابزاری جدید بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 را روی کنسول پلی استیشن 4 اجرا کند.

کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی یعنی کنسول PS4 از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳، تا‌کنون در مقابل هک مقاومت کرده است و کمپانی سازنده با ارائه آپدیت‌های متعدد حفره‌های امنیتی آن را از بین برده است. با این حال افراد مختلفی از جمله هکر‌های حاضر در کنفرانس GeekPwn که در سال گذشته برگزار شد، توانستند سیستم عامل لینوکس را روی این کنسول اجرا و با استفاده از امولاتور کنسول NES، بازی Super Mario Bros را تجربه کنند. همچنین در ماه‌های اخیر حفره امنیتی در بروزرسانی فریمور کنسول Playstation 4 کشف شده است که به‌واسطه آن بازی‌های غیر‌قانونی قابل اجرا هستند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، ابزار جدیدی توسط cfwprophet ساخته شده است که قادر است بازی‌های کنسول PS2 را روی کنسول پلی استیشن 4 اجرا کند.

این ابزار که با نام PS2 Pub Gen شناخته می‌شود، براساس دستاورد‌های شخصی به نام Flatz محقق شده است. او پیش از این توانسته است با استفاده از حفره امنیتی تعدادی از بازی‌های پلی استیشن 4 را اجرا کند. همچنین وی در صفحه اش در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده است که توانسته دو بازی Klonoa 2: Lunatea's Veil و Shinobi را که به ترتیب در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ روی کنسول Playstation 2 عرضه شدند، روی کنسول پلی استیشن 4 تجربه کند.

اجرای بازی بازی Klonoa 2: Lunatea's Veil روی کنسول پلی استیشن 4 از این جهت جالب توجه است که این بازی روی کنسول پلی استیشن 3 اجرا نشده است. این بدان معنا است که امولاتور پلی استیشن 2 موجود در کنسول پلی استیشن 4 بهتر از کنسول نسل قبل است. البته قدرت سخت‌افزاری بالاتر کنسول نسل هشتم در تحقق آن بی‌تاثیر نیست. با این وجود که ابزار‌ اجرای بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 روی کنسول پلی استیشن 4 در ابتدایی‌ترین شکل قرار داشته و فاصله زیادی با کامل شدن دارند، اما از لحاظ تئوری با استفاده از روش شرح داده شده توسط flatz قادر به تجربه تمامی بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 خواهید بود.

نظر شما راجع به هک کنسول پلی استیشن 4 و اجرای بازی‌های کنسول نسل ششم کمپانی سونی روی آن چیست؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده