نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

نویسنده فیلمنامه ریبوت فیلم Oliver! مشخص شد

دنی استرانگ، نویسنده فیلمنامه فیلم The Hunger Games، به‌تازگی به کمپانی دیزنی پیوسته و قرار است نویسندگی فیلمنامه ریبوت فیلم اولیور (Oliver!) را برعهده داشته باشد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و براساس گزارش جدیدی که توسط سایت خبری Deadline منتشر شده، نویسنده فیلمنامه سری فیلم The Hunger Games (عطش مبارزه) یعنی دنی استرانگ به‌تازگی قراردادی با کمپانی دیزنی امضا کرده است. به واسطه این قرارداد، استرانگ قرار است نویسندگی جدیدترین اثر بازسازی و موزیکال کمپانی دیزنی یعنی فیلم Oliver! (اولیور) را برعهده داشته باشد. داستان این فیلم همانطور که انتظار می‌رود قرار است براساس کتاب پرفروش و قدیمی چارلز دیکنز به نام اولیور توییست نوشته شود. داستان فیلم اولیور درباره پسر یتیمی است که از یک کارگاه وحشتناک فرار می‌کند تا بتواند عضوی از یک گروه دزد شود. این تیم دزدی توسط فاگین (با بازی آیس کیوب) رهبری و کنترل می‌شود. در سال ۱۹۶۰، این رمان تبدیل به یک تئاتر موزیکال شد و بعد از اینکه به درجه زیادی از شهرت و محبوبیت رسید، در تمامی نقاط دنیا به اجرا درآمد؛ از برادوی گرفته تا نمایش‌های مدرسه‌ای. در سال ۱۹۶۸ بود که این رمان و نمایش، تبدیل به یک فیلم سینمایی شد که توسط کارول رید کارگردانی شده بود و شخصیت‌های اصلی داستان توسط الیور رید، مارک لستر و جک وایلد ایفا شد. این اثر در مراسم اهدای جایزه اسکار توانست در ۵ بخش از جمله بهترین فیلم، جایزه آکادمی را از آن خود کند. حال در میان اطلاعاتی که درباره نسخه جدید این فیلم منتشر شده، مثل اینکه قرار است موسیقی‌های هیپ هاپ هم در آن به کار برده شود.

نسخه ریبوت فیلم اولیور قرار است توسط تامی کیل که توانسته در مراسم سالانه اهدای جایزه تونی (Tony Award) جایزه‌ای برای کارگردانی موزیکال Hamilton (همیلتون) دریافت کند، کارگردانی شود. مارک پلت تهیه کننده فیلم La La Land (لا لا لند)، به همراه جف کواتینتز و آیس کیوب از کمپانی Cube Vision قرار است تهیه کنندگی یکی از جدیدترین آثار موزیکال کمپانی والت دیزنی را برعهده داشته باشند. از طرف دیگر، تند ناجندا هم قرار است از طرف استودیو بر سر پروژه فرستاده شده و وظیفه نظارت بر روند پروژه را برعهده دارد. لازم به ذکر است که حقوق ساخت فیلم Oliver! ابتدا در اختیار آیس کیوب بود.

Danny Strong

دنی استرانگ که بیشتر مخاطبان تلویزیونی و فیلم دوستان او را به خاطر ایفای نقش شخصیت جاناتان لوینسون در سریال Buffy the Vampire Slayer (بافی قاتل خون‌آشام‌ها) می‌شناسند، سابقه نسبتا زیادی در زمینه بازیگری، نویسندگی و تهیه کنندگی دارد. وی اخیرا وارد حرفه دیگری شده و اولین اثر بیوگرافی خود که درباره جی. دی. سالینجر بوده و با نام Rebel in the Rye (شورشی در چاودار) اکران شده بود را کارگردانی کرده است. علاوه بر کارگردانی، او فیلمنامه اولین اثر را هم خودش نوشته است. او برای شبکه HBO هم فیلمنامه‌هایی را نوشته است؛ آثاری همچون فیلم Recount (بازشماری) و فیلم Game Change (تغییر بازی) که برای آن یک جایزه امی هم برنده شد. وی همچنین فیلمنامه فیلم The Butler (سرخدمتکار) اثر لی دنیلز را هم نوشته است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، او نویسندگی فیلمنامه دو قسمت پایانی سری فیلم عطش مبارزه برعهده داشته و یکی از تولید کنندگان سریال Empire (امپراطوری) بوده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده