// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

بازی Minecraft در ماه دسامبر بیش از ۷۴ میلیون کاربر فعال داشته است

هلن چیانگ، رئیس جدید تیم ماینکرفت، اعلام کرد که در ماه دسامبر بیش از ۷۴ میلیون کاربر، بازی Minecraft را تجربه کرده‌اند.

اخیرا خبر‌های زیادی پیرامون موفقیت‌های بازی PlayerUnknown’s Battleground و Fortnite منتشر شده است که در میان آنها شاهد حضور ۳ میلیون بازیکن همزمان در نسخه پی‌سی PUBG بودیم؛ در حالی که دست‌کم ۲۵ میلیون کاربر هم‌اکنون این بازی را در استیم در اختیار دارند. در‌ آن سو در جریان اخبار بازی خواندیم که شمار بازیکنان بازی Fortnite از مرز ۴۰ میلیون کاربر عبور کرده است و اخیرا نیز اعلام شده است که بیش از ۲ میلیون کاربر به طور همزمان به تجربه این بازی پرداخته‌اند. حال به نظر می‌رسد که بازی دیگری رکورد PUBG و Fortnite را شکسته است.

هلن چیانگ، رئیس جدید تیم Minecraft، اعلام کرد که بازی ماینکرفت در ماه دسامبر، ۷۴ میلیون کاربر فعال داشته است. همچنین تاکنون بیش از ۱۴۴ میلیون نسخه از بازی به فروش رسیده است.

وی در مصاحبه‌ای که با PopSugar داشت، گفت:

ما با توجه به بازیکنان فعال در ماه دسامبر، به‌تازگی رکورد جدیدی را کسب کرده‌ایم و باید بگویم که در این بازه زمانی بیش از ۷۴ میلیون کاربر فعال داشته‌ایم. این موضوع نشانگر این است که بازیکنان دوباره به سری Minecraft روی آورده‌اند؛ حال این امر یا از طریق آپدیت‌ها امکان‌پذیر شده است یا با ملحق شدن کاربران جدید از سراسر دنیا.

minecraft

گفتنی است که هنوز مشخص نیست که چه بخشی از تعداد بازیکن یاد شده مربوط به نسخه پی سی این بازی می‌شود. بازی Minecraft هم‌اکنون برای کنسول‌های مختلف و حتی دستگاه‌های موبایل و تبلت‌ها نیز در دسترس است و شاید مقایسه آن با بازی‌های دیگر یک امر منصفانه نباشد، اما باز با این حال ۷۴ میلیون کاربر رقم بسیار بزرگی برای بازیکنان فعال است. با توجه به فروش بازی PUBG برای پی‌سی و ایکس‌ باکس وان می‌توان گفت که حدودا ۳۰ میلیون نفر این بازی را در اختیار دارند که البته این رقم نیز تنها مربوط به دارندگان بازی می‌شود و تعداد بازیکنان همزمان موضوع دیگری است. اما باید در نظر گرفت که عمر Minecraft در مقایسه با PUBG یا Fortnite بیشتر است.

در خبر‌های دیگر، بازیکنان زیادی از نبود محتوا و آپدیت‌های غنی برای بازی Minecraft آزرده هستند که از این‌رو سازندگان محتوای جدیدی را با محوریت اقیانوسی بزرگ برای این بازی معرفی کرده‌اند که برای انتشار در بهار ۹۷ برنامه‌ریزی شده است.

برای اطلاع از تریلر‌ها و خبر‌های پیشین می‌توانید به صفحه اختصاصی بازی Minecraft در زومجی مراجعه کنید.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده