نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

اعضای سازنده فیلم IT و سریال Daredevil به جمع سازندگان ادامه فیلم Spider-Man پیوستند

متیو لوید فیلمبردار سریال Daredevil و کلود پر طراح تولید فیلم IT به تیم تولید فیلم Spider-Man: Homecoming 2 استودیو مارول پیوستند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شده که متیو لوید، فیلمبردار نامزد جایزه امی، به همراه کلود پر طراح تولید مطرح هالیوود، به‌تازگی به تیم تولید یکی از جدیدترین و مورد انتظارترین آثار دنیای سینمایی مارول یعنی فیلم Spider-Man: Homecoming 2 (اسپایدرمن: بازگشت به خانه 2) پیوسته‌اند.

شاید شما تصور کنید که در حال حاضر تمامی تمرکز دنیای سینمایی مارول و افراد بااستعداد فعال در آن، روی فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) و فیلم Avengers 4 (انتقام جویان 4) است. تا چندی پیش این حرف شما کاملا درست بود زیرا این دو فیلم از مهم‌ترین آثار این دنیای سینمایی است و چشم همه به دنبال آنهاست. حال از آنجایی که فیلمبرداری و تولید این دو اثر به طور کامل به اتمام رسیده، اتاق فکر این استودیو کم کم در حال منعطف شدن روی تمامی آثار اکشن و ماجراجویی‌های جدیدی است که در آینده‌ای نزدیک قرار است ساخت خود را آغاز کنند. دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) یکی از همان آثاری است که براساس برنامه ریزی‌ها قرار است تولید خود را از ماه ژوئن آغاز کند. در همین حین، تیم فیلمنامه نویسی این دنیای سینمایی در حال نوشتن فیلمنامه فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان قسمت سوم) و فیلم Black Widow (بلک ویدو) هستند.

کمپانی سونی و همچنین استودیو مارول، بسیار از کارگردانی جان واتس و همچنین فیلمنامه‌ای که او برای قسمت اول فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه نوشته بود خوششان آمده بود، به همین دلیل با او برای کارگردانی قسمت دوم این مجموعه هم قراردادی تنظیم کردند. در حال حاضر واتس مشغول استخدام اعضا و بازیگران مختلف برای جمع کردن تیمش است و براساس گزارش جدیدی که سایت خبری MCUExchange منتشر کرده، هم متیو لوید و هم کلود پر به تیم تولید فیلم اسپایدرمن: بازگشت به خانه 2 پیوسته‌اند. 

در این میان، سابقه بسیار زیادی که متیو لوید در ساخت آثار ابرقهرمانی دارد، او را به یک گزینه بسیار مناسب برای استخدام آن در تیم تولید فیلم Spider-Man: Homecoming 2 می‌کند. اولین سابقه همکاری او با استودیو مارول و همچنین دنیای سینمایی آن، به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد؛ او در سال ۲۰۱۵ برای فیلمبرداری اولین فصل از سریال Daredevil (دردویل) استخدام شده بود. او در آن پروژه کار بسیار منحصر به فردی را از خود به جای گذاشت و برای شخصیت اصلی داستان که به «مرد بدون ترس» معروف بود، سبک مبارزه‌ای بسیار خاصی را طراحی کرد که ترکیبی از بوکس و آکروباتیک و بند بازی بود. لوید برای ساخت و طراحی صحنه «مبارزه تالار ورودی» توانست تحسین بسیار زیادی را به‌دست آورد. در این صحنه فوق‌العاده زیبا، شخصیت دردویل همزمان که در تالار ورودی راه می‌رفت، با ارازل و اوباش‌های مختلفی به مبارزه می‌پرداخت. علاوه بر مبارزات، علت اصلی زیبایی کار به این علت بود که تمامی این صحنه‌ها در یک شات فیلمبرداری شده بود.
Daredevil

متیو لوید در آن قسمت رویکرد بسیار نوآورانه‌ای را از خود نشان داد و صحنه‌ای خیلی زیبا با مبارزات خاصی را به نمایش گذاشته بود.

از آنجایی که کمپانی سونی و مارول از کار جان واتس راضی بودند، برای کارگردانی قسمت دوم این مجموعه هم با او قرارداد بسته و او قرار است هرچه زودتر کار تولید را آغاز کند

اگرچه خودش در آن لحظه هیچ اطلاعی از اینکه در حال خلق چه صحنه‌ای زیبایی است، نداشت؛ او فقط  سعی می‌کرد کاری را خلق کند که در خور بقیه آثار استودیو مارول و همچنین شبکه نتفلیکس باشد. بعد از این صحنه، قسمت‌های بعدی خود مجموعه و همچنین برخی سریال‌های دیگر سعی می‌کردند به نوعی از صحنه «مبارزه تالار ورودی» در کارهای خود استفاده کنند. از همان لحظه بود که لوید به استعداد دیگر خود پی برد و سعی کرد ارتباط خود با دنیای ابرقهرمانان و ساخت آثار مختلف در این دنیا را بیشتر از قبل کند. او دوباره بعد از مدتی با سریال The Defenders (مدافعان) به دنیای نتفلیکس و استودیو مارول بازگشت. بعد از آن هم به دنیای سینمایی مارول پیوست و نقشی در فیلمبرداری‌های دوباره فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) داشت.

از طرف دیگر، طراح تولید مطرح سینما یعنی کلود پر یکی از دیگر افرادی است که طرفداران دنیای سینمایی مارول باید از پیوستن آن به این اثر خوشحال باشند. او با پیوستن به تیم تولید فیلم Rise of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) و کار فوق‌العاده‌ای که در این پروژه انجام داد و تحسین‌های زیادی هم به دنبال داشت باعث شد تا شهرت او بیش از پیش شود. علاوه بر فیلم ظهور سیاره میمون‌ها، در سال جاری ما شاهد اثر دیگری از او یعنی فیلم IT (آن) هم بودیم که تبدیل به یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار سال جاری شد. کیفیت کار تیمی که پر با کارگردان این اثر یعنی اندرس موشیاتی داشت، بسیار استثنایی بود و باعث شد این فیلم در زمان اکران خود عملکرد فوق‌العاده خوبی در باکس آفیس داشته باشد. اولین سابقه همکاری او با استودیو مارول و همچنین دنیای سینمایی آن، به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد؛ او در سال ۲۰۱۵ برای فیلمبرداری یکی از آثار کمپانی فاکس یعنی فیلم X-Men: Apocalypse (مردان ایکس: آپوکالیپس) استخدام شده بود.

دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming قرار است در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما برود. کارگردانی این فیلم بر عهده جان واتس خواهد بود و تام هالند نیز برای نقش آفرینی دوباره در نقش پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی، در این فیلم باز خواهد گشت. همچنین انتظار می‌رود که کار نوشتن داستان و فیلمنامه دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming نیز بر عهده کریس مک‌کنا و اریک سامرز باشد. فیلمبرداری و تولید این فیلم قرار است تا اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷) طول بکشد و بیشتر مراحل فیلمبرداری این فیلم در استودیو پاین وود آتلانتا انجام خواهد شد.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم  Black Panther برای اکران در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Avengers: Infinity War برای اکران در تاریخ ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Ant-Man & The Wasp برای اکران در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۵ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Captain Marvel برای اکران در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم The Avengers 4 برای اکران در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Spider-Man: Homecoming 2 برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده