نویسنده: سجاد پاک آیین
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی بهترین بازی‌های ویندوزفون

در این مقاله تعدادی از بهترین بازی‌های ویندوز فون را معرفی خواهیم کرد که شامل آثاری چون نسخه موبایل Halo و Age of Empires می‌شوند.

شرکت مایکروسافت با عرضه سیستم عامل ویندوزفون برای گوشی‌های موبایل، خود را وارد رقابت با سیستم عامل‌های اندروید و iOS کرد. براساس آمار منتشر شده، ویندوزفون سومین سیستم عامل مورد استفاده توسط کاربران در جهان لقب گرفته است. از نظر کارشناسان، ویندوزفون یک سیستم عامل روان، سریع و سبک است. بر همین اساس، بازی‌های موبایل بسیاری برای ویندوزفون منتشر شده است که در این مدت شاهد بازی‌های خلاقانه و مهیج با حضور بازی‌های بزرگ استودیوهای مایکروسافت از جمله سری بازی‌های Halo و Age of Empires در این پلتفرم بوده‌ایم که تجربه خاص و دلنشینی را برای بازیکنان به وجود آورده است. در این مطلب قصد داریم بهترین بازی‌هایی را که برای پلتفرم موبایلی ردموندی‌ها منتشر شده است معرفی کنیم. پس، تا پایان این مطلب همراه زومجی باشید.

Dark Lands

Dark Lands

Dark Lands یک بازی در سبک هک اند اسلش است که توسط استودیویی از کشور چک با نام Mingle Games ساخته شده است که مورد توجه منتقدین قرار گرفت و آنها نظرات مثبتی نسبت به این بازی داشتند. داستان این بازی درباره یک شوالیه شجاع است که به مبارزه با نیروهای شیطانی می‌رود. بازیکن با پریدن و رد شدن از سکوها و موانع به سمت دشمنان می‌رود و آنها را از پای در می‌آورد. دشمنان مختلفی در بازی از جمله اسکلت‌ها، گابلین‌ها و هیولاها وجود دارند که هرکدام دارای قدرت و توانایی خاصی هستند و چالشی جدی را برای بازیکن رقم می‌زنند. این بازی به صورت رایگان به همراه سیستم خرید درون برنامه‌ای عرضه شده است.

دانلود بازی ویندوزفون Dark Lands

CJ: Strike Back

CJ: Strike Back

حال و هوای بازی ویندوزفون CJ: Strike Back بسیار شبیه به بازی Metal Slug طراحی شده است و یاد و خاطره این بازی کلاسیک را برای بازیکن زنده می‌کند. داستان بازی درباره هجوم موجودات بیگانه به کره زمین است که قهرمانی بی‌نام برای مبارزه با آنها برمی‌خیزد و یکی یکی آنها را از بین می‌برد. روند بازی به صورت بی‌پایان رکوردی است که بازیکن قهرمان بازی را که به سمت بالای صفحه گوشی می‌دود، کنترل می‌کند و در مسیر به کشتن دشمنان گوناگون و باس‌فایت‌ها می‌پردازد. این بازی دارای Power-upهای گوناگونی است که قدرت قهرمان بازی را افزایش می‌دهد و عملکرد وی را در مبارزه با دشمنان بالا می‌برد. بازی CJ: Strike Back هم‌اکنون به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و از سیستم خرید درون برنامه‌ای نیز بهره می‌برد.

دانلود بازی ویندوزفون CJ: Strike Back

Galactic Rush

Galactic Rush

بازی Galactic Rush یک بازی دویدن به صورت بی‌پایان و رکوردی است که شخصیت اصلی آن یک فضانورد است. داستان بازی درباره یک سیاره است که رهبرش برای ارسال اسنک به دیگر نقاط سیاره، فراخوانی برای جذب سریع‌ترین فرد می‌دهد. در طول مراحل بازی Galactic Rush موانع و چالش‌های مختلفی وجود دارند که بازیکن باید از هرکدام عبور کند و رکورد خود را افزایش بدهد. همچنین، شخصیت اصلی بازی دارای Power-upهای گوناگونی است که باعث افزایش قدرت او خواهد شد. بازی Galactic Rush‌ دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است و می‌توان این بازی را به صورت رایگان تجربه کرد.

دانلود بازی ویندوزفون Galactic Rush

Ghost Light

Ghost Light

بازی Ghost Light یکی دیگر از بازی‌های خوب ویندوز موبایل است که بازیکن می‌تواند تا مدت‌ها مشغول این بازی بشود. گیم‌پلی این بازی رد شدن از یک مسیر خطی بی‌پایان و گذر از موانع چالش‌برانگیز است که بازیکن با پیشروی در این مسیر رکورد خود را ثبت می‌کند. یکی از نکات جالب بازی موبایل Ghost Light پشتیبانی از هدست واقعیت افزوده هولولنز است که می‌توان این بازی را با استفاده از این هدست تجربه کرد.

دانلود بازی ویندوزفون Ghost Light

Kinectimals: Unleashed

Kinectimals: Unleashed

بازی Kinectimals ابتدا برای سنسور حرکتی محبوب کنسول ایکس باکس 360 یعنی کینکت منتشر شد که مورد استقبال بسیاری از بازیکنان قرار گرفت. پس از مدتی، شرکت مایکروسافت نسخه موبایل این بازی را با پسوند Unleashed عرضه کرد و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازیکنان به ارمغان آورد. روند بازی Kinectimals بدین گونه است که بازیکن مسئولیت نگهداری یک حیوان خانگی از جمله ببر، گربه، خرس و سگ را برعهده می‌گیرد و به تربیت او می‌پردازد. بیش از ۸۵ حیوان مختلف در بازی تعبیه شده است که بازیکن برای تربیت آنها مینی‌گیم‌های مختلفی را انجام می‌دهد و با حیوان مورد علاقه خود بازی می‌کند. همچنین، بازی Kinectimals: Unleashed از شبکه آنلاین ایکس‌باکس لایو پشتیبانی می‌کند که بازیکن با دریافت اچیومنت‌های مختلف، فعالیت‌های خود را در این شبکه ثبت خواهد کرد و عملکرد حیوان خانگی‌اش را برای دوستان خود به اشتراک می‌گذارد. این بازی موبایل با قیمت ۳ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی ویندوزفون Kinectimals: Unleashed

Asphalt 8: Airborne

Asphalt 8: Airborne

بدون شک، مجموعه بازی‌های ماشین سواری Asphalt یکی از محبوب‌ترین بازی‌‌های موبایل محسوب می‌شود. این مجموعه با ارائه یک گیم‌پلی روان، مهیج و چالش‌برانگیز توانسته است تجربه‌ای ناب را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. بازی موبایل Asphalt 8: Airborne آخرین نسخه از این مجموعه است که با حفظ نقاط قوت نسخه‌های گذشته، در آن آیتم‌ها و بخش‌های جدیدی به بازی اضافه شده است. این بازی دارای بخش چندنفره آنلاین است که بازیکنان‌ می‌توانند از طریق شبکه ایکس‌باکس لایو نام کاربری یا گیمرتگ خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازند. بیش از ۱۰۰ ماشین و موتورسیکلت با قابلیت افزایش قدرت در بازی تعبیه شده است که یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌ها را به خود اختصاص داده است. محیط‌ها و جاده‌های گوناگونی در بازی Asphalt 8 وجود دارد که باعث شده است بازیکن از انجام بازی خسته نشود و از این بازی هیجان‌انگیز لذت ببرد. بازی Asphalt 8: Airborne به صورت free-to-play در دسترس قرار دارد و دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است.

دانلود بازی ویندوزفون Asphalt 8: Airborne

Civilization Revolution

Civilization Revolution

مجموعه بازی‌های Civilization جزو بهترین بازی‌های استراتژی در چند سال اخیر بوده‌اند. حال، استودیو Firaxis Games نسخه موبایل این بازی را عرضه کرده است که تداعی کننده حال و هوای نسخه رایانه‌های شخصی این بازی است. در بازی Civilization Revolution، بازیکن باید تمدن خود را بسازد و شروع به پیشرفت تمدن خود از نظر تکنولوژی، جنگ‌آوری و علمی کند و برای گسترش قلمروی خود به جنگ با دیگر تمدن‌ها برود. تعداد ۱۶ قوم در این بازی تعبیه شده است که هرکدام دارای فرهنگ و آداب گوناگونی در زندگی کردن یا جنگیدن هستند. بازی موبایل Civilization Revolution از شبکه آنلاین ایکس‌باکس لایو پشتیبانی می‌کند که بازیکن با باز کردن اچیومنت‌های مختلف می‌تواند روند بازی خود را در این شبکه ثبت کرده و به اشتراک بگذارد. این بازی با قیمت ۳ دلار در دسترس عموم قرار دارد.

دانلود بازی ویندوزفون Civilization Revolution

Twins Minigame

Twins Minigame

بازی موبایل Twins Minigame یک بازی چالش‌برانگیز و اعتیادآور است که در هر زمان و مکان می‌توان آن را تجربه کرد. این بازی توسط استودیو Game Troopers ساخته شده است که بازیکن در این بازی باید یک توپ را از یک سری موانع مختلف عبور بدهد و امتیاز کسب کند. یکی از عناصر جالب توجه این بازی، وجود دو صفحه سیاه و سفید در بازی است که بازیکن با کلیک روی صفحه گوشی خود توپ را از صفحه سفید به صفحه سیاه جابه‌جا می‌کند و بلعکس. چالش‌های بسیاری در بازی وجود دارند که جذابیت بازی Twins Minigame را دوچندان کرده‌اند و بازیکن می‌تواند مدت‌ها سرگرم آن باشد. این بازی موبایل به صورت رایگان منتشر شده است و از سیستم خرید درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. همچنین، بازیکن می‌تواند با اتصال بازی Twins Minigame به شبکه ایکس‌باکس لایو، روند بازی و اچیومنت‌های خود را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد.

دانلود بازی ویندوزفون Twins Minigame

Final Fantasy III

Final Fantasy III

بدون شک، یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی، بازی Final Fantasy است. با انتشار هر نسخه از این مجموعه، شاهد داستانی مهیج و گیم‌پلی بی‌نقص و جذاب هستیم. حال، شرکت اسکوئر انیکس نسخه سوم این سری را با نام ‌Final Fantasy III برای گوشی‌های موبایل منتشر کرده است. نسخه موبایل بازی Final Fantasy III از روی کنسول نینتندو 3DS پورت شده است و نسخه بازسازی و سه‌بعدی شده نسخه سال ۱۹۹۰ این بازی محسوب می‌شود. این بازی برای صفحه‌های لمسی به خوبی بهینه شده است و بازیکن به سرعت با روند گیم‌پلی بازی آشنا می‌شود. بازی Final Fantasy III دارای کوئست‌ها و مراحل چالش‌برانگیز متنوعی است که بازیکن می‌تواند ساعت‌ها مشغول تجربه این اثر ارزشمند شود. این بازی با قیمت ۱۵ دلار در دسترس قرار دارد؛ همچنین، بازی Final Fantasy III از سرویس ایکس‌باکس لایو پشتیبانی می‌کند و دارای سیستم اچیومنت ایکس‌باکس است که چالش‌های جدیدی را برای بازیکن ایجاد کرده است.

دانلود بازی ویندوزفون Final Fantasy III

Bad Traffic

Bad Traffic

بازی ویندوزفون Bad Traffic یک بازی مفرح است که می‌توان آن را در هر زمان و مکانی تجربه کرد. گیم‌پلی این بازی بدینگونه است که بازیکن کنترل یک ماشین را برعهده می‌گیرد و  باید با ایجاد تصادف یا توقف در مسیر، در روند عبور و مرور ماشین‌ها اختلال ایجاد کند و باعث ترافیک شدید در خیابان بشود. بازی Bad Traffic دارای دو بخش ایجاد ترافیک و نابودی ماشین‌ها و نجات ماشین‌ها یا ایجاد نظم در عبور ماشین‌ها است که هرکدام دارای جذابیت‌های خاصی هستند. هر مرحله دارای مأموریت‌ها و چالش‌های مختلفی است که بازیکن با انجام هرکدام، مرحله را به پایان رسانده و امتیازاتی را کسب می‌کند. بازی Bad Traffic دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای برای ارتقا یا خرید ماشین است و بازیکنان می‌توانند این اثر مهیج را به صورت رایگان تجربه کنند.

دانلود بازی ویندوزفون Bad Traffic

Phoenix Force

Phoenix Force

Phoenix Force یک بازی شوتر سریع است که بازیکن کنترل یک ققنوس را برعهده می‌گیرد و به سمت دشمنان تیراندازی یا به عبارتی آتش می‌افکند و آنها را از پای در می‌آورد. پس از گذشتن از دشمنان، بازیکن با باس نهایی مرحله روبرو خواهد شد و باید با او مبارزه کند تا بتواند مرحله را به پایان برساند. ققنوس‌های مختلفی در بازی Phoenix Force قرار دارند که می‌توان سطح آنها را ارتقا داد؛ همچنین، بیش از ۱۰۰ نوع باس و دشمن در بازی وجود دارند که هرکدام دارای قدرت‌های منحصر بفردی هستند. بازی Phoenix Force دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است و به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی ویندوزفون Phoenix Force

Major Mayhem WP

Major Mayhem WP

بازی موبایل Major Mayhem WP یک بازی در سبک شوتر است که بازیکن کنترل شخصیت Major Mayhem را برعهده می‌گیرد. داستان بازی درباره کوماندویی به نام Major Mayhem است که افراد شرور نامزد او را می‌دزدند و او برای نجات نامزدش به مقر گروگانگیرها حمله می‌کند. روند گیم‌پلی بازی بدین صورت است که شخصیت بازی در پشت سنگری کاور گرفته است و بازیکن با شلیک کردن به دشمنان آنها را یکی یکی از بین می‌برد و به سمت جلو یا راست حرکت می‌کند. تعداد ۲۰ نوع اسلحه، بیش از ۴۵ مرحله مختلف و صدها مأموریت در بازی قرار داده شده است که بازیکن می‌تواند مدت زیادی سرگرم تجربه این بازی جذاب شود. بازی Major Mayhem WP دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای و ویژگی Power-up است و هم‌اکنون به صورت رایگان قابل دانلود است.

دانلود بازی ویندوزفون Major Mayhem WP

 

Modern Combat 4: Zero Hour

Modern Combat 4: Zero Hour

سری Modern Combat یکی از بازی‌های موفق شرکت گیم‌لافت است که تجربه‌ای ناب را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازی Modern Combat 4: Zero Hour چهارمین نسخه از این سری است که داستان آن درباره سربازان حرفه‌ای است که قصد دارند رئیس جمهور آمریکا را از دست گروگان‌گیرها نجات بدهند. این بازی در سبک شوتر اول شخص ساخته شده و دارای بخش چندنفره آنلاین نیز است. گیم‌پلی روان، صحنه‌های سینمایی مهیج و مراحل پر چالش باعث شده است که با یک بازی شوتر خوش ساخت طرف باشیم که لحظاتی سرگرم‌کننده را برای بازیکنان به وجود می‌آورد. بازی موبایل Modern Combat 4: Zero Hour با قیمت ۷ دلار به همراه سیستم خرید درون برنامه‌ای در دسترس قرار گرفته است.

دانلود بازی ویندوزفون Modern Combat 4: Zero Hour

Wordament

Wordament

بازی موبایل Wordament یک بازی فکری و اعتیادآور است. سبک این بازی، بازی با کلمات است که هدف اصلی آن یادگیری لغات و تمرین ذهنی بازیکن برای فراگیری زبان انگلیسی است. در بازی Wordament، یک جدول ۴ در ۴ قرار دارد که داخل هر خانه یک حرف انگلیسی وجود دارد. بازیکن با کشیدن حروف و چسباندن آنها، تعدادی لغت انگلیسی را در مدت ۳ دقیقه پیدا و امتیاز کسب می‌کند. پس از پایان مدت ۳ دقیقه‌ای، رتبه بازیکن براساس امتیازی که کسب کرده است نمایش داده می‌شود. بازی Wordament دارای چالش‌های روزانه است و بازیکن باید به صورت آنلاین این بازی را تجربه کند. همچنین، این بازی از سرویس ایکس‌باکس لایو پشتیبانی می‌کند که بازیکن می‌تواند امتیازات و اچیومنت‌های باز کرده خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. این بازی به صورت رایگان قابل دانلود است.

دانلود بازی ویندوزفون Wordament

Age of Empires: Castle Siege

Age of Empires: Castle Siege

مجموعه استراتژیک Age of Empires یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. این بازی با ایجاد عناصر جدیدی در سبک بازی‌های استراتژیک، توانست مورد توجه بازیکنان و منتقدین قرار بگیرد. حال، شرکت مایکروسافت برای یادآوری خاطرات دلنشین این سری، نسخه موبایلی این بازی را با نام Age of Empires: Castle Siege معرفی کرد. این بازی یک بازی free-to-play است که بازیکن باید قلمرو و قلعه‌ قرون وسطایی خود را بسازد و با لشکرکشی به دیگر قلمروها غنیمت‌هایی از جمله طلا، سنگ و چوب جمع‌آوری کند و برای پیشرفت قلمروی خود از آنها استفاده کند. همچنین، بازی Age of Empires: Castle Siege از سیستم پردازش ابری OneDrive بهره می‌برد که بازیکن می‌تواند قلمروی خود را در این سیستم ذخیره کند و در گجت‌های دیگر این بازی را تجربه کند. بازیکن می‌تواند از طریق سرویس ایکس‌باکس لایو با دوستان خود ارتباط برقرار کند و روند بازی و اچیومنت‌های باز شده خود را با آنها به اشتراک بگذارد. این بازی از سیستم خرید درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود بازی ویندوزفون Age of Empires: Castle Siege

Tiny Troopers 2: Special Ops

Tiny Troopers 2: Special Ops

بازی موبایل Tiny Troopers 2: Special Ops یک بازی اکشن و شوتر است که بازیکن باید نیروی نظامی خود را بچنید و برای انجام مأموریت‌ها و رویدادهای مختلف به جنگ با دشمنان برود. گرافیک جذاب و گیم‌پلی روان بازی Tiny Troopers 2 باعث شده است که بازیکن با یک بازی موبایل خوش ساخت روبرو شده و تا مدت‌ها در حال تجربه این بازی مهیج باشد. آیتم‌های شخصی‌سازی متنوعی برای نیروها، اسلحه‌ها و سربازان بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند نیروی نظامی خود را بنا به سلیقه خود شخصی‌سازی کند. بازی Tiny Troopers 2 به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و از سیستم اچیومنت سرویس ایکس‌باکس لایو پیشتیبانی می‌کند.

دانلود بازی ویندوزفون Tiny Troopers 2: Special Ops

Deus Ex GO

Deus Ex GO

شرکت اسکوئر انیکس مجموعه بازی‌های موبایلی جدیدی را با پسوند GO توسعه داده است که این مجموعه شامل بازی‌های موفق و محبوب این شرکت می‌شود. اسکوئر انیکس بازی‌های Hitman GO و Lara Croft GO را برای پلتفرم‌های موبایلی منتشر کرد و با استقبال بازیکنان و منتقدین مواجه شد. حال، در آخرین بازی‌ از این مجموعه، این شرکت بازی موبایل Deus Ex GO را منتشر کرده است که همانند دو نسخه دیگر توانسته است موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. بازی موبایل Deus Ex GO یک بازی معمایی و پازلی است که فضای آن شبیه به بازی‌های رومیزی طراحی شده است و بازیکن با حرکت دادن آدام جنسن، شخصیت اصلی بازی، در مسیری خطی، باید از موانعی چون نگهبان‌ها و ربات‌ها عبور کند و مرحله را به پایان برساند. رویدادها و چالش‌های بسیاری در بازی تعبیه شده است که بازیکن می‌تواند مدت بسیار طولانی در حال تجربه این بازی خوش ساخت باشد. بازی Deus Ex GO با قیمت ۵ دلار در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی ویندوزفون Deus Ex GO

Halo: Spartan Strike

Halo: Spartan Strike

بدون شک، سری بازی‌های Halo یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ است و هر کدام از نسخه‌های این سری دارای جذابیت و هیجانی غیر قابل وصف است. شرکت مایکروسافت ابتدا یک نسخه از این سری را با نام Halo: Spartan Assault برای ویندوزفون منتشر کرد که مورد توجه بازیکنان و طرفداران این مجموعه قرار گرفت. موفقیت Spartan Assault باعث شد که این شرکت نسخه دوم از این بازی را با نام Halo: Spartan Strike توسعه بدهد و برای ویندوز موبایل منتشر کند. این بازی یک بازی علمی-تخیلی شوتر است که نمای دوربین از بالا به پایین قرار گرفته است. داستان بازی درباره یک اسپارتان است که در منطقه‌ای به نام New Mombasa قرار دارد؛ این منطقه مورد حمله کاوننت‌ها قرار گرفته است و قهرمان بازی برای دفاع از این منطقه به جنگ با دشمنان می‌رود. بیش از ۳۰ چالش در مناطق جنگلی و شهری تعبیه شده است و فضای بازی به خوبی حال و هوای نسخه‌های اصلی مجموعه هیلو را به بازیکن القا می‌کند. بازی موبایل Halo: Spartan Strike با قیمت ۳ دلار در دسترس قرار دارد و بازیکنان با استفاده از سرویس ایکس‌باکس لایو می‌توانند روند بازی و اچیومنت‌های باز شده خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

دانلود بازی ویندوزفون Halo: Spartan Strike

نظر شما درباره فهرست بازی‌های ویندوزفون چیست؟ شما کدام یک از بازی‌های بالا را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده