نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

پرفروش ترین بازی‌های استیم در سال ۲۰۱۷ معرفی شد

کمپانی ولو اخیرا اسامی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های استیم در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرده است.

با تمام شدن سال ۲۰۱۷، شاهد انتشار گزارش‌های آماری توسط سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستیم؛ برای مثال امروز کمپانی آمازون اسامی پرفروش‌ترین بازی‌های فروشگاهش را اعلام کرد و حال در جدید‌ترین اخبار بازی، ولو نیز اسامی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ استیم را منتشر کرده است. البته لیست Steam کمی منحصر‌به‌فرد و متفاوت است که در ادامه بیش‌تر به جزییات آن اشاره می‌کنیم.

استیم پرفروش‌ترین بازی‌های سال را بر اساس درآمدی که از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۷ داشته است، دسته‌بندی کرده است. با این حال شاهد اعلام آمار دقیق یا حتی رتبه‌بندی کامل نیستیم و استیم بازی‌ها را در چهار گروه برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیومی دسته‌بندی کرده که بازی‌های دسته آخر که شامل آثاری چون Counter-Strike: Global Offensive ،The Witcher III: Wild Hunt ،Grand Theft Auto V ،Rainbow Six Siege ،Rocket League ،Dota 2 ،Divinity: Original Sin II و PlayerUnknown's Battlegrounds می‌شود، بیش‌ترین میزان درآمد را در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند.

دسته‌بندی بعدی استیم مربوط به محبوب‌ترین بازی‌ها است که بازی‌های این دسته بر اساس بیش‌ترین تعداد بازیکن همزمان گروه‌بندی شده‌اند. در این بخش هم شاهد چند دسته‌بندی هستیم که در بین موفق‌ترین بازی‌ها که بیش از ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان داشته‌اند، نام آثاری چون PUBG ،Counter-Strike: GO ،Rainbow Six Siege ،Dota 2 و GTA V به چشم می‌خورد. استیم همچنین شاخه‌های دیگری مثل بهترین بازی‌های هر ماه را هم معرفی کرده که البته معیار اصلی چینش آن‌ها مشخص نیست و مثلا در ماه ژوئن شاهد تنها پنج بازی هستیم، ولی از طرف دیگر در زیر اسم یک ماه، نام ۱۶ بازی دیده می‌شود.

دسته‌بندی دیگر استیم مربوط به پرفروش‌ترین بازی‌های واقعیت مجازی می‌شود که دقیقا مانند بخش پرفروش‌ترین بازی‌ها، آثار بر اساس درآمدی که کسب کرده‌اند در چهار شاخه برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیومی دسته‌بندی شده‌اند که در قسمت پلاتینیوم، شاهد بازی‌هایی چون Fallout 4VR ،Onward ،Raw Data ،Superhot VR و چند بازی دیگر هستیم. آخرین دسته‌بندی استیم هم مربوط به موفق‌ترین بازی‌هایی می‌شود که در سال ۲۰۱۷ از حالت Early Access خارج شده یا به بیان دیگر، نسخه نهایی آن‌ها منتشر شده است. در این گروه هم شاهد همان چهار دسته‌بندی هستیم که در قسمت پلاتینیومی، نام بازی‌هایی چون PUBG ،Divinity: Original Sin 2 و Ark: Survival Evolved به چشم می‌خورد. شما می‌توانید با مراجعه به استیم، اسامی تمام بازی‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده