نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Escape Titanic

بازی موبایل Escape Titanic یک بازی پازل درگیرکننده است که سلول‌های خاکستری مغزتان را با معماهای خود به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

تایتانیک، کشتی رویاها، کشتی غول‌پیکری که به آن لقب غرق‌ناشدنی داده بودند، در پانزدهم آوریل سال ۱۹۱۲ در برخورد با یک کوه یخ عظیم‌الجثه نه‌تنها خود غرق شد، بلکه بیش از ۱۵۰۰ نفر از مسافرانش را نیز با خود به اعماق اقیانوس برد. تراژدی غرق شدن تایتانیک آن‌قدر حادثه‌ی عظیم و دردناکی بود که با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از اتفاق افتادن آن، هنوز هم درباره‌ی چگونگی حادث شدن آن، میان دریانوردان و متخصصان، بحث و جدل وجود دارد. اگرچه غرق شدن تایتانیک حادثه‌ای تلخ و دردناک است، اما در عین حال تبدیل به موضوعی جذاب برای ساخت ده‌ها فیلم و سریال نیز شده است. اما این بار قرار نیست تایتانیک روی پرده‌ی نقره‌ای سینما احساساتمان را قلقلک دهد و به گریه وادارمان کند؛ بلکه این بار تایتانیک بهانه‌ای شده تا با آن سلول‌های خاکستری مغزمان را به چالش بکشیم!

همان‌طور که از نام بازی هم مشخص است داستان بازی اندروید و آیفون Escape Titanic در حول و حوش تلاش برای فرار کردن از کشتی در حال غرقِ تایتانیک جریان دارد. شما یکی از مسافران تایتانیک هستید که پس از برخورد کشتی با کوه یخ، متوجه احتمال غرق شدن کشتی می‌شوید و به همین دلیل سعی می‌کنید تا با رساندن خود به عرشه‌ی کشتی، شانس‌تان را برای زنده ماندن و فرار از تایتانیک امتحان کنید. اما برای انجام این کار می‌بایست از سد مراحلی دشوار که هر کدام از آن‌ها حاوی یک پازل هستند، عبور کنید. برخی از این پازل‌ها حافظه‌ی تصویری‌تان را به چالش می‌کشند، بعضی دیگر هوش ریاضی‌تان را و گروهی دیگر نیز سرعت عمل‌تان را.

بدون شک Escape Titanic از آن دسته بازی‌های فکری است که با پازل‌های چالش برانگیز خود می‌تواند تا مدتی شما را به خودش مشغول سازد

در هر مرحله از بازی می‌توانید با مشاهده‌ی راهنمای آن مرحله، دستورالعمل لازم برای عبور از آن مرحله را دریافت کنید. اگرچه این راهنما به طور مستقیم شما را به جواب پازل نخواهد رساند، اما ایده‌ای از آنچه را که باید انجام دهید در اختیارتان می‌گذارد. برای استفاده از این راهنمایی‌ها یا باید بازی را به طور کلی خریداری کنید یا با مشاهده‌ی یک ویدیوی تبلیغاتی، راهنمایی مربوط به آن مرحله را به صورت رایگان دریافت کنید. فصل اول بازی Escape Titanic که شامل ۱۴ مرحله می‌شود به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته، اما پس از آن برای ادامه‌ی بازی می‌بایست آن را خریداری کنید که البته با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید جواب‌های هر مرحله را نیز در اختیار خود داشته باشید تا خیالتان از بابت به پایان رساندن بازی، آسوده شود. اصلی‌ترین انگیزه‌ا‌ی که سبب می‌شود تا بازی Escape Titanic را تا آخرین مرحله ادامه دهید، تمایل‌تان برای فهمیدن پاسخ این پرسش است که آیا می‌توانید در نهایت از تایتانیک فرار کنید؟ که البته بهتر است خودتان با انجام بازی پاسخ این سوال را دریابید.

اگرچه محیط گرافیکی بازی به اندازه‌ی خود کشتی تایتانیک، لوکس و پر زرق و برق نیست، اما با سادگی خاص خود باعث شده تا تمرکز بازیکن بیشتر روی حل پازل قرار بگیرد که خودش به نوعی یک نکته‌ی مثبت برای Escape Titanic محسوب می‌شود. بدون شک Escape Titanic از آن دسته بازی‌های فکری و معمایی است که با پازل‌های چالش‌برانگیز خود می‌تواند تا مدتی شما را به خودش مشغول سازد. Escape Titanic به صورت رایگان برای سیستم‌ عامل‌های اندروید، iOS و ویندوزفون عرضه شده که البته در اپ استور با نام Titanic: The Mystery Room Escape Adventure Game در دسترس قرار گرفته است. همچنین این بازی برای پی سی نیز منتشر شده که به شما فرصت می‌دهد تا فرار از تایتانیک را روی کامپیوترهای شخصی نیز تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید، آیفون و ویندوزفون Escape Titanic


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده