نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

فیلم The Dark Knight به صورت محدود دوباره اکران خواهد شد

به مناسبت دهمین سالگرد فیلم تحسین شده The Dark Knight، این اثر قرار است به صورت محدود مجددا اکران شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مشخص شده که تعدادی از سینماهای سرتاسر دنیا قصد دارند اثر بلاک باستر و فوق‌العاده زیبای که کریستوفر نولان، کارگردان بسیار محبوب هالیوودی، در سال ۲۰۰۸ با نام The Dark Knight (شوالیه تاریکی) به روی پرده سینماها برد، باری دیگر و این بار به مناسبت دهمین سالگرد اکران این اثر، به روی پرده‌های نقره‌ای خود ببرند. همانطور که اطلاع دارید، فیلم The Dark Knight دومین قسمت از سه گانه شوالیه تاریکی نولان بود که با فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۱۲ با فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) پایان یافت. در فیلم شوالیه تاریکی که اثر بسیار زیبایی هم از آب درآمد و افراد زیادی از سرتاسر دنیا را به جامعه طرفداران خود جذب کرد، هنرمندانی مانند کریستین بیل در نقش بروس وین ملقب به بتمن، گری اولدمن در نقش کاراگاه جیمز گوردون، هیث لجر در نقش جوکر و... به ایفای نقش پرداخته بودند. 

در میان سه قسمت این سه‌گانه پرطرفدار، فیلم شوالیه تاریکی که قسمت دوم آن محسوب می‌شود، توانست به اوج موفقیت و محبوبیت برسد. این فیلم در میان دو قسمت دیگر توانست اوج موفقیت را، حال چه از نظر فروش بلیط‌ها و چه از نظر امتیاز و نظراتی که از جانب منتقدان منتشر شده بود، به دست آورد. در داستان این قسمت، بتمن با دشمن همیشگی خود یعنی جوکر (با بازی هیث لجر) روبه‌رو شده و سعی دارد او را از انجام جرم و جنایت‌های بیشتر باز دارد. مرگ غم‌انگیز هیث لجر که درست بعد از اتمام فیلمبرداری این اثر اتفاق افتاد، باعث شد که به‌عنوان یک عنصر بسیار بزرگ و مهم، بتواند در محبوبیت و فروش فیلم تاثیر بسیار زیادی بگذارد. این فیلم بعد از اکران خود توانست ۵۳۴.۸ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و ۴۶۹.۷ میلیون دلار هم در باکس آفیس بقیه کشورهای دنیا به‌دست آورد که در مجموع، این اثر توانست میزان درآمد خود در سینماهای سرتاسر دنیا را به ۱ میلیارد دلار برساند. هیث لجر با بازی زیبای خود در فیلم شوالیه تاریکی توانست جایزه اسکار را هم در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد به‌دست آورد و نام خود را در میان اسامی برندگان این جایزه ثبت کند. 

حال پس از سال‌ها، به مناسبت دهمین سالگرد این اثر به یاد ماندنی، این فیلم قرار است به مدت محدود روی پرده سینما برود. البته طبق گزارش‌ها، به احتمال زیاد این اکران مجدد قرار است با برنامه‌های ویژه‌ای هم همراه باشد. سینماهای شوکیس که در ساحل شرقی آمریکا قرار دارد و در شهرهایی مانند نیویورک، نیوجرسی، ماساچوست، کنتیکت و رود آیلند شعبه‌هایی هم دارد، از جمله سینماها و سالن‌های نمایشی است که این فیلم را در طی دو روز یعنی در تاریخ پنجشنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) و یکشنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) به نمایش خواهد گذاشت.

The Dark Knight

به نمایش درآوردن دوباره فیلم شوالیه تاریکی به مناسبت دهمین سالگرد آن، تصمیمی بود که خود مسئولان سینماهای شوکیس اتخاذ کرده بودند و دوست داشتند به این طریق، به نوعی سالگرد اکران چنین اثر فوق‌العاده زیبایی را جشن بگیرند. پس با در نظر داشتن این موضوع، به احتمال خیلی زیاد تاریخ اکران مجدد آن تغییر نکرده و همچنان همین تاریخ باقی خواهد ماند. حال اگر قرار باشد کمپانی برادران وارنر دهمین سالگرد اکران این اثر را جشن بگیرد موضوع کمی فرق می‌کند. با فرض اینکه کمپانی هم قصد داشته باشد این روز را جشن بگیرد، ممکن است در زمان خاصی که در نظر دارد، نسخه ویژه و جدیدی از این اثر را منتشر کند یا در مدت محدودی، فیلم را روی پرده سینماهای سرتاسر کشور اکران کند؛ البته این احتمال هم وجود دارد که هر دو مورد را انجام دهد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده