// دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

همکاری بری جنکینز و چادویک بوزمن در فیلمی با موضوع هواپیماربایی

بری جنکینز، کارگردان فیلم Moonlight در ساخت فیلم Expatriate با موضوع هواپیماربایی با چادویک بوزمن، بازیگر نقش Black Panther همکاری خواهد کرد.

بری جنکینز، کارگردان صاحب نام دنیای سینما برای پروژه‌ی جدید خود به سراغ ساخت فیلمی مهیج به نام Expatriate خواهد رفت. چادویک بوزمن، علاوه بر نقش‌آفرینی در این فیلم با همکاری لوگان کولس، فیلمنامه‌ی کار را نیز نگارش خواهد کرد. مارک پلت که با تولید دو فیلم پل جاسوس ها (Bridge of Spies) و لا لا لند (La La Land)، دو سال پیاپی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده است به همراه آدام سیگل، تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده خواهد داشت. پلت و سیگل پیش از این در فیلم‌های متعددی همچون تحت تعقیب (Wanted)، ریکی و فلش (Ricki and the Flash) و راندن (Drive) با هم همکاری کرده‌اند و در حال حاضر نیز تولید فیلم‌های هتل آرتمیس (Hotel Artemis)، شینوبی (Shinobi) و وحشت (Panic) را به صورت مشترک در دستور کار دارند. مارک جانسون، تهیه‌کننده‌ی فیلم مرد بارانی (Rain Man) و سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) به همراه مارک سریاک که در سال ۲۰۰۳، تولید یکی از نخستین فیلم‌های کوتاه بری جنکینز با نام پسر کوچولوی قهوه‌ای (Little Brown Boy) را بر عهده داشت، تهیه‌کنندگان دیگر Expatriate خواهند بود.

Chadwick Boseman

Expatriate به روایت ماجرای یک هواپیماربایی در دهه‌ ۷۰ میلادی خواهد پرداخت. این تنها اطلاعاتی است که تا این لحظه درباره‌ی داستان این فیلم منتشر شده و باید دید جنکینز در این اثر به دنبال به تصویر کشیدن یکی از هواپیماربایی‌های واقعی این دهه است یا داستانی خیالی را در پیش خواهد گرفت. Expatriate نخستین فیلم کارنامه جنکینز است که خودش در نگارش فیلمنامه‌ی آن هیچ نقشی نخواهد داشت.

چادویک بوزمن ۴۱ ساله در ماه‌های اخیر در چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول به جای شخصیت تی چالا/ پلنگ سیاه به ایفای نقش پرداخته که از میان آنها تنها کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) به نمایش درآمده و یک ماه بعد نیز از فیلم اختصاصی این شخصیت تحت عنوان Black Panther رونمایی خواهد شد. مارشال (Marshall) به کارگردانی رجینالد هالدین، آخرین فیلم با نقش‌آفرینی بوزمن است که نمایش آن همچنان به صورت محدود در سینماهای آمریکا ادامه دارد.

Barry Jenkins

بری جنکینز که آخرین فیلم وی تحت عنوان مهتاب (Moonlight)، ضمن تصاحب جایزه اسکار بهترین فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و نامزدی جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد، به‌تازگی مراحل فیلمبرداری فیلم جدیدش با نام «اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند» (If Beale Street Could Talk) را به پایان رسانده و این اثر، هم‌اکنون مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند. ماجراهای If Beale Street Could Talk همچون فیلم Expatriate در دهه ۷۰ میلادی رقم می‌خورد. در گوشه‌ای از منطقه‌ی هارلم نیویورک، فانی ۲۱ ساله و تیش ۱۹ ساله زوجی سیاهپوست هستند که عاشق یکدیگرند و این عشق، آنها را از دنیای خطرناک اطرافشان محافظت می‌کند؛ تا زمانی که فانی با اتهام دروغین یک پلیس نژادپرست مبنی بر سوء‌استفاده وی از زنی پورتوریکویی به زندان می‌افتد و تیش نیز متوجه می‌شود که باردار است. در ادامه تیش، خانواده‌ی وی و وکیل آنها تلاش می‌کنند تا هرطور شده فانی را پیش از به دنیا آمدن کودک از زندان آزاد کنند. در این فیلم بازیگرانی نظیر دیو فرانکو، پدرو پاسکال، استفان جیمز، اد اسکرین، رجینا کینگ و تیونا پاریس به ایفای نقش پرداخته‌اند. دارویی برای مالیخولیا (Medicine for Melancholy) نخستین فیلم بلند جنکینز بود که در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد و علیرغم فروشی ناچیز، با واکنش عموما مثبت منتقدان روبه‌رو شد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده