نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳

دنیل ردکلیف سکوتش را درباره حضور دوباره جانی دپ در فیلم Fantastic Beasts شکست

اخیرا صحبت‌های زیادی پیرامون حضور دوباره جانی دپ در فیلم Fantastic Beasts مطرح شده بود و اکنون دنیل ردکلیف بالاخره سکوت خود را شکست و حرف دلش را بیان کرد.

در طی چند وقت اخیر، یعنی درست از زمانی که حضور دوباره جانی دپ در قسمت دوم سری فیلم Fantastic Beasts (جانوران شگفت انگیز) یعنی فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (جانوران شگفت‌انگیز: جرائم گریندل والد) تایید شد، بحث‌ها و گفتگوهای خیلی زیادی حول محور این موضوع مطرح شده بود که سر و صدای زیادی هم کرد. این بحث‌ها به حدی بالا گرفته بود که خود کارگردان این مجموعه یعنی دیوید یتس و همچنین نویسنده فیلمنامه یعنی جی کی رولینگ هم به دفاع از این بازیگر بسیار محبوب برخاستند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنیل ردکلیف، بازیگر شخصیت اصلی سری فیلم Harry Potter (هری پاتر) در جدیدترین مصاحبه و گفتگوی کوتاه خود، بالاخره سکوتش را درباره این موضوع شکست و حرف‌های دلش را درباره جانی دپ و حضور او در این اسپین آف، بیان کرد.

در جدیدترین مصاحبه دنیل ردکلیف، گزارشگر سایت خبری اینترتینمنت ویکلی از او درباره سر و صداهایی که حول محور ایفای دوباره نقش شخصیت گلرت گریندل والد در فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جرائم گریندل والد توسط جانی دپ به وجود آمده بود پرسید. اگر اخبار مربوط به این بازیگر محبوب را دنبال کرده باشید، اساس به وجود آمدن این بحث و گفتگوها ادعاها و اتهاماتی است که همسر سابق او یعنی امبر هرد به دپ وارد کرده بود. علاوه بر جی کی رولینگ و همچنین دیوید یتس، چندی پیش حتی خود کمپانی برادران وارنر که وظیفه ساخت، تهیه و تولید این اثر را بر عهده دارد هم در طی بیانیه‌ای از انتخاب تیم بازیگری خود دفاع کرد. اگرچه برخی از طرفداران این داستان‌ها و مجموعه فیلم، با توجه به اتفاقات اخیر، با حضور دوباره جانی دپ در نقشی با این میزان اهمیت مخالف هستند، اما در سمت دیگر ماجرا هنوز هم افرادی وجود دارند که با حضور دپ در این مجموعه موافق هستند و عقیده دارند فرد دیگری نمی‌تواند به این خوبی از پس این نقش بربیاید.

دنیل ردکلیف در این مصاحبه با بیان عبارت «این موضوع خیلی برای من سخت است»، قصد داشت نشان دهد که به طور تمام و کمال از تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان این اثر حمایت می‌کند؛ زیرا او اعتقاد دارد که همین افراد آینده‌نگر و بااستعداد بودند که «یک پروژه و کار بسیار خوب را به او سپردند و باعث شدند که پله‌های ترقی او با سرعت خیلی زیادی ساخته شود».

Johnny Depp

ردکلیف در ادامه این مصاحبه خود، اینگونه به حرف‌های قبلی‌اش اضافه کرده و عنوان کرد:

من کاملا متوجه‌ام و می‌دانم که چرا مردم دیگر از حرف‌هایی که تا به امروز از طرف افراد مختلف به آنها تحویل داده شده است خسته شده‌اند... اما با این حال باز هم من قرار نیست حرفی بزنم که جدید باشد و کسی تا به امروز آن را به زبان نیاورده باشد. با اینکه قیاسی که من در حرف‌هایم می‌آورم کمی عجیب است، اما می‌توان به‌عنوان یک مثال آن را بیان کرد. در NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکایی)، بازیکنان خیلی زیادی وجود دارند که به خاطر مصرف انواع مواد مخدر دستگیر می‌شوند و حتی در این میان افراد دیگری هم هستند که با رفتارهای خود باعث لبریز شدن آستانه صبر بقیه می‌شوند و خب طبیعتا چون این افراد معروف و مشهور هستند، هر حرکت آنها خیلی به چشم بقیه می‌آید. چیزی که من را کمی زجر می‌دهد این است که ما یک بازیگر را که در تیم بازیگری سری فیلم هری پاتر وجود داشت، به خاطر مصرف مواد مخدر تنبیه کردیم. در حال حاضر کاملا واضح و مشخص است که اتهام که به جانی دپ زده شده، خیلی بزرگ‌تر و مهم‌تر از اتفاقی است که در تیم بازیگری فیلم هری پاتر رخ داد.

دنیل ردکلیف در میان صحبت‌های خود به جیمی وایلت اشاره کرد که در سری فیلم هری پاتر نقش قلدر مدرسه هاگوارتز یعنی وینسنت کراب را بر عهده داشته است. جیمی وایلت در ۶ قسمت از این مجموعه فوق‌العاده پرطرفدار حضور داشت و ایفای نقش کرد، اما بعد از دستگیر شدن در سال ۲۰۰۹ به جرم کاشت و رشد ۱۰ گیاه ماریجوآنا، از این مجموعه کنار گذاشته شد و فرصت این را پیدا نکرد که در دو قسمت انتهایی آن یعنی Deathly Hallows (یادگاران مرگ)، به ایفای نقش خود بپردازد.

طبق حرفی که خود ردکلیف زد، مقایسه دپ و وایلت اصلا مثال خوب و به‌جایی نیست؛ زیرا اتهامات وایلت کاملا اثبات شده و علنی است، اما صحت اتهاماتی که به جانی دپ وارد شده اصلا مشخص نبوده و طبق صحبت‌های عوامل فیلم جانوران شگفت‌انگیز، این ادعاها کاملا با شخصیت دپ در تناقض است

حال بعد از رخ دادن این اتفاق، خیلی از طرفداران و بینندگان برای اینکه خیلی قوی‌تر به حضور دوباره جانی دپ در این مجموعه اعتراض کنند، مدام جریان دستگیری و کنار گذاشته شدن جیمی وایلت را به میان می‌آورند و اعتقاد دارند که دپ هم مستحق چنین وضعیتی است و باید از تیم بازیگری این فیلم کنار گذاشته شود. می‌توان گفت برخلاف دپ، وایلت چه در زمانی که وارد مجموعه هری پاتر شد و چه در زمانی که به خاطر کاشت و پرورش چنین گیاهی در خانه مادرش دستگیر شد، یک بازیگر تقریبا ناشناخته بود؛ در صورتی که این موضوع اصلا درباره دپ صادق نیست. تازه جالب است بدانید که جرائم وایلت فقط به همان گیاه ختم نشد؛ بلکه در سال ۲۰۱۱ و در طی شورش‌های مردم لندن، این بازیگر باری دیگر به جرم ساخت یک بمب دست‌ساز و خانگی دستگیر شد.

اتهام‌هایی که به جانی دپ وارد شده، شامل سوءاستفاده‌هایی است که امبر هرد ادعا کرده و معتقد است که همسر سابقش یعنی جانی دپ بر او وارد کرده است. درست زمانی که قضیه طلاق آنها در جریان بود و مراحل قانونی خود را طی می‌کرد، تصاویر صدمات شدیدی که هرد ادعا کرده بود که دپ بر او وارد کرده، در معرض عموم و برای همگان منتشر شد. در نهایت این دو به صورت کاملا توافقی از یکدیگر جدا شدند و بعد از تمامی این جریانات، امبر هرد و جانی دپ بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در این بیانیه عنوان شده بود که «هیچ یک از طرفین اتهام اشتباه و غلطی را برای دریافت سود مالی مطرح نکرده‌اند».

در فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald قرار است ادی ردمین در نقش نیوت اسکمَندِر، جانی دپ در نقش گلرت گریندل‌ والد، دن فوگلر در نقش جیکوب کوالسکی، کاترین واترستون در نقش پورپرتینا گلدستین ملقب به تینا، آلیسون سودول در نقش کویینی گلدستین، زوئی کراویتز در نقش لیتا لسترنج و ازرا میلر در نقش کریدنس بِربون دوباره حضور داشته باشند و به ایفای نقش بپردازند. همچنین ما در این فیلم شاهد حضور ستارگانی مانند جود لاو خواهیم بود که قرار است نقش جوانی‌های شخصیت آلبوس دامبلدور را ایفا کند. علاوه بر جود لاو، کیم کلودیا، بازیگر فیلم The Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و اینکوار اکرت سیگورثون، بازیگر فیلم The Oath (سوگند) در نقش‌هایی نامشخص در قسمت جدید این فیلم حضور دارند. دیوید ییتس هم مانند قسمت اول، کارگردانی دنباله آن را بر عهده خواهد داشت.

فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald برای اکران در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده