// یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

مصاحبه با سازندگان بازی Concrete Genie در مورد موجودات بازی

دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی، به ترتیب کارگردان خلاقیت و کارگردان هنری بازی Concrete Genie، از موجودات این بازی گفته‌اند.

در کنفرانس کمپانی سونی در نمایشگاه Paris Games Week 2017 اتفاقات و رخداد‌های متعددی از جمله نمایش تریلر‌های جدیدی از بازی‌های Spiderman ،The Last of Us Part II و God of War به وقوع پیوست و بازی‌های مختلفی همچون Ghost of Tsushima ،On Rush و Blood & Truth معرفی شدند، اما یکی از بازی‌های جدیدی که به‌واسطه سبک و سیاق و گیم‌پلی متفاوتش توانست توجهات را به سمت خودش جلب کند، بازی Concrete Genie، دومین محصول استودیو PixelOpus است. در این بازی با نقاشی روی دیوار‌های شهر می‌توانید موجوداتی را خلق کنید که در بخش‌های مختلف به کمک شما خواهند آمد. اخیرا دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی که به‌عنوان کارگردان خلاقیت و کارگردان هنری در تیم تولید بازی Concrete Genie حضور دارند، به صحبت در مورد خلق ارتباط عاطفی بین موجودات و بازیکنان پرداخته‌اند.

اش (Ash)، پروتا‌گونیست بازی Concrete Genie، با قلدر‌هایی سر و کار دارد که وی را تحقیر می‌کنند و رفتار مناسبی با او ندارند. آنچه که در این دوران سیاه مایه تسلی اش بوده و به آن پناه می‌برد، هنر است. اش می‌تواند روی دیوار‌های شهر، نقاشی‌های خیره‌کننده‌ای بکشد. همچنین او این توانایی را دارد که حیات را به نقاشی‌هایش تزریق کند و نه‌تنها برای حل پازل‌ها از موجوداتی که کشیده استفاده کند، بلکه آن‌ها را به‌عنوان دوستانش در طول بازی همراه داشته باشد. در بازی Concrete Genie این امکان وجود دارد که موجودات تماما خاص خود را طراحی کنید و بر اساس شکلی که برای آن‌ها انتخاب کرده‌اید، شخصیت و حرکات متفاوتی برایشان در نظر بگیرید. این ویژگی یکی از جنبه‌های نو‌آورانه بازی مذکور است که استودیو پیکسل اوپوس امیدوار است به ایجاد ارتباط عاطفی و عمیق بین موجودات و بازیکنان منجر شود. اما استودیوی سازنده چگونه این ارتباط را ایجاد می‌کند؟ چگونه باعث می‌شوند که بازیکنان به موجودات اهمیت دهند؟ در مصاحبه دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی با وب‌سایت گیم‌اسپات به این سوالات پاسخ داده شده است.

 بازی Concrete Genie

دومینیک روبیلیارد: موجودات نقش مهمی در گیم‌پلی دارند. اما از لحاظ داستانی، آن‌ها بار عاطفی بازی را نیز بر دوش دارند و در واقع دوستانی هستند که اش آرزوی داشتن آن‌ها در زندگی واقعی‌اش را دارد. گیم‌پلی حل پازل‌ها در واقع زمانی به بازی اضافه شد که متوجه اهمیت بالای این بخش شدیم. می‌دانستیم برای آنکه بین بازیکنان و موجودات ارتباطی عمیق ایجاد شود، لازم است در طول بازی با آن‌ها همراه باشید.

بر اساس نوع کشیده شدن موجودات، آن‌ها شخصیت متفاوتی خواهند داشت، اما مهم‌تر از شکل کشیدن، رنگی است که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید. رنگ‌های مختلف به معنای توانایی‌های متفاوت است؛ برای مثال اگر موجودی را قرمز کنید، توانایی آتش را خواهد داشت و اگر رنگ زرد را برای آن انتخاب کنید، توانایی الکتریسیته را به دست می‌آورد.

گیم‌اسپات: آیا این موجودات ماندگار هستند و همراه بازیکنان باقی خواهند ماند؟

دومینیک روبیلیارد: بله. این امر تبدیل به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازی می‌شود.

جف سنگالی: بازیکن می‌تواند المان‌های موجود در محیط را حذف کند، اما زمانی که این موجودات زنده می‌شوند، هیچ راهی برای حذف آن‌ها وجود ندارد. آن‌ها برای اش زنده‌اند.

گیم‌اسپات: آیا پس از آن‌که طراحی موجودات به اتمام رسید، می‌توان بعدا موجودات را ویرایش کرد؟

دومینیک روبیلیارد: نه، نه.

گیم‌اسپات: به این دلیل که چنین رفتاری با یک موجود زنده ظالمانه است؟

جف سنگالی: دقیقا

 بازی Concrete Genie

گیم‌اسپات: شکل ظاهری موجودات چگونه روی شخصیت آن‌ها تاثیر دارد؟

دومینیک روبیلیارد: برای طراحی موجودات لازم است ساختار بدن آن‌ها را انتخاب کنید. نوع انتخاب این بخش است که شخصیت موجودات را تعیین می‌کند. موجودات از لحاظ شخصیتی مشابه هفت کوتوله هستند. به همین دلیل موجودات رفتاری همانند کاراکتر‌های Sleepy و Dopey خواهند داشت. شخصیت موجودات در قالب‌هایی قرار می‌گیرند که می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید.

گیم‌اسپات: چه تعداد موجود می‌توان در اختیار داشت؟

دومینیک روبیلیارد: بیش از آنکه در ابتدا تصور می‌کردیم. تا‌کنون به صورت دقیق تعداد موجودات را حساب نکرده‌ایم. ما پیش از این، تعداد ۳۰ موجود داشتیم که هیچ مشکلی نداشتند. بنابر‌این قصد ندارم تعداد آن‌ها را مشخصا اعلام کنم. 

گیم‌اسپات: آیا باید به موجودات غذا بدهیم؟ آیا آن‌ها مثل Tamagotchi هستند؟ آیا باید آن‌ها را شاد نگه داشت؟

دومینیک روبیلیارد: ما در استودیو در این مورد بحث و تبادل نظر کردیم. به اعتقاد من به این دلیل که اعمال بسیاری در بازی قابل انجام هستند، می‌خواستیم که روند بازی را تا حد ممکن ساده نگه داریم. اگر علاقه‌مند هستید که وقت خود را با موجودات بگذرانید، در طول بازی حجم وسیعی از تعامل بین شما و موجودات قابل انجام است و مناطق مختلفی وجود دارد که می‌توانید با کمک موجودات به کاوش آن‌ها بپردازید. اما تمامی این موارد تاثیری در روند بازی ندارد و ما پیشرفت در بازی را ساده کرده‌ایم. ما قصد نداشتیم که این حس به بازیکن منتقل شود که مجبور به انجام این اعمال است. با این حال این امکان وجود دارد که به موجودات غذا دهید و با آن‌ها بازی کنید.

گیم‌اسپات: آیا موجودات صدمه می‌بینند؟

دومینیک روبیلیارد: زمانی که قلدر‌ها نزدیک می‌شوند، تمامی ویژگی‌های نقاشی‌ها اعم از رنگ، حیات و حرکات از بین می‌روند. این اتفاقات برای موجودات نیز رخ می‌دهد. به‌واسطه این امر موجودات بی‌حرکت باقی می‌مانند. به دلیل تاثیر قلدر‌ها می‌توان آن‌ها را موانعی پویا دانست که در محیط بازی پرسه می‌زنند.

 بازی Concrete Genie

گیم‌اسپات: از لحاظ درون‌مایه، یکی از اهداف شما برای ساخت این بازی نمایش تاثیر قلدری روی زندگی دیگران است. چگونه این تم را به نقاشی و خلق موجودات ربط می‌دهید؟

دومینیک روبیلیارد: یکی از تصاویری که در مرحله کانسپت و بررسی ایده‌های مختلف به دست ما رسید، توسط هنرمند جلوه‌های بصری طراحی شده بود و ایده فردی را که دیگران برای او قلدری می‌کنند، به نمایش می‌گذاشت. این فرد از نقاشی استفاده می‌کرد و موجوداتی را به وجود می‌آورد که برای دفاع در مقابل قلدر‌ها به او کمک می‌کردند. این ایده همان چیزی بود که ما در مورد آن فکر می‌کردیم و به این دلیل از آن استفاده کردیم که تصور می‌کردیم در گیم‌پلی قادر به بهره‌گیری از این ایده هستیم.

زمانی که نقاشی می‌کنید، به‌واسطه آزادی قادر به انجام هر کاری هستید و می‌توانید موجودات مختلف خلق کنید، دلبسته آن‌ها خواهید شد. ویژگی جالب بازی این است که در زمان ورد قلدر‌ها، آن‌ها در ابتدا اش را به اطراف هل می‌دهند، اما اوضاع به همین شکل باقی نمی‌ماند و نهایتا تمام زحمات بازیکن از بین می‌رود. ما به این نتیجه رسیدیم که این ویژگی روشی منحصر‌به‌فرد برای القای حس و حال اش به بازیکنان است؛ زیرا نقاشی‌ها تنها متعلق به اش نیستند و در واقع به خود شما تعلق دارند. این ویژگی در واقع همان هسته احساسی است که در سال‌های اخیر مشغول گسترش آن بودیم و قصد داریم در بطن داستان از آن بهره ببریم.

بازی Concrete Genie در تاریخ نامعلومی در سال جاری به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده