نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱

بازی‌های سری Transformers از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شدند

در پی اتمام قرارداد همکاری کمپانی‌های هاسبرو و اکتیویژن، تمام بازی‌های سری Transformers از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شده‌اند.

کمپانی‌های اکتیویژن و هاسبرو چند سال پیش توافق‌نامه‌ای با یکدیگر داشتند که بر اساس آن، اکیتیویژن حق انتشار بازی‌های سری Transformers را به دست آورده بود. با این حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این قرارداد تا پایان سال ۲۰۱۷ اعتبار داشته و حال پس از اتمام آن، کمپانی هاسبرو از Activision خواسته تا تمام بازی‌های این مجموعه را از فروشگاه‌های دیجیتالی چون استیم، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس حذف کند. در پی این درخواست، بازی‌هایی چون Transformers: War for Cybertron، Fall of Cybertron و Transformers Devastation از فروشگاه‌ها حذف شده‌اند.

اولین بازی‌ای که پس از این قرارداد همکاری توسط اکتیویژن منتشر شد، بازی Transformers: The Game در سال ۲۰۰۷ بود که با محوریت فیلم منتشر‌شده در همان سال ساخته شده بود. در حالی که بازی‌های منتشر‌شده از این سری توسط اکتیویژن از فروشگاه‌ها حذف شده‌اند، بازی‌های موبایل مرتبط با این مجموعه از جمله Space Ape's Transformers: Earth Wars کماکان در دسترس خواهند بود.

این اولین باری نیست که اکتیویژن به دلیل اتمام قراردادش با کمپانی‌ها، مجبور به حذف یک سری از بازی‌ها می‌شود و در کل، چنین رویه‌ای در دنیای بازی‌های ویدیویی امری رایج است. برای مثال اکتیویژن در سال ۲۰۱۳ اقدام مشابهی را در قبال بازی‌های جیمز باند انجام داد و سال پیش هم مجبور به حذف بازی‌های Teenage Mutant Ninja Turtles خودش از فروشگاه‌ها شد.


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده