نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

نویسنده و کارگردان فیلم Doctor Strange در پروژه جدیدی با یکدیگر همکاری خواهند کرد

سی رابرت کارگیل، نویسنده فیلم Doctor Strange در توییتی عنوان کرد که در پروژه جدیدی قرار است با کارگردان این اثر یعنی اسکات دریکسون دوباره همکاری داشته باشند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان و یکی از اعضای تیم نویسندگی فیلمنامه فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) به طور رسمی اعلام کردند که قصد دارند باری دیگر بر سر پروژه ساخت یک اثر جدید، با یکدیگر همکاری داشته باشند. انتشار این خبر و اینگونه صحبت‌ها باعث شده طرفداران تصور کنند که اسکات دریکسون، کارگردان فیلم دکتر استرنج در حال آماده‌سازی خود برای کارگردانی قسمت دوم این اثر است. با این حال و بر اساس اطلاعاتی که در گزارش‌های جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد که این پروژه جدید هیچ ارتباط خاصی با مارول و آثار سینمایی آن ندارد. همچنین با توجه به اینکه این دو هنرمند در طی سال‌های گذشته بارها و بارها با یکدیگر همکاری داشته‌اند، پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که لزوما نباید این پروژه ربطی به دنیای سینمایی مارول داشته باشد.

فیلم دکتر استرنج چهاردمین اثر دنیای سینمایی مارول بود که توسط اسکات دریکسون کارگردانی شد و بندیکت کامبربچ به‌عنوان بازیگر محوری در نقش شخصیت اصلی داستان به ایفای نقش پرداخت که بسیار هم در این نقش خوش درخشید. این اثر که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ به روی پرده نقره‌ای سینماها رفت، با داستان خود سبکی خاص و منحصربه‌فرد را به وجود آورد که ترکیبی از احساسات ابرقهرمانی، قدرت‌های ذهنی، عناصر فانتزی و جادو و جمبل بود. این اثر بعد از اکران خود روی پرده سینماهای سراسر دنیا توانست نقدها و نظرات خیلی خوبی را چه از سمت منتقدان و چه بینندگان دریافت کند. همچنین فیلم در زمان نمایش خود هم توانست به درآمد خیلی خوبی دست پیدا کند و ۶۷۷ میلیون دلار را از فروش بلیط سرتاسر دنیا به‌دست آورد. فیلم دکتر استرنج با این میزان فروش توانست رکورد پرفروش‌ترین اثر تک شخصیتی را که داستان آن به معرفی یک شخصیت مهم و محوری پرداخته بود در بین تمامی آثار دنیای سینمایی مارول به‌دست آورد. 

Doctor Strange

سی. رابرت کارگیل، همکار اسکات دریکسون که در پروژه‌های بسیار زیادی با یکدیگر همکاری داشته‌اند و در آخرین پروژه مشترک خود نقش یکی از نویسندگان فیلمنامه فیلم Doctor Strange را در تیم ایفا کرده بود، به‌تازگی توییتی در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرده است. بر اساس حرف‌هایی که او در توییت جدید خود بیان کرده می‌توان نتیجه گرفت که این دو در حال حاضر قصد دارند باری دیگر روی پروژه جدیدی با یکدیگر همکاری کنند. تا به این لحظه، هنوز هیچ اطلاعات و جزئیاتی درباره اینکه کلیت این پروژه چیست و چه چیزهایی را شامل می‌شود منتشر نشده است. البته از آنجایی که فیلم When Gravity Fails (زمانی که جاذبه شکست می‌خورد) در صفحه و لیست آثار هر دوی آنها در سایت IMDb ذکر شده است، این احتمال وجود دارد که این دو قصد داشته باشند بالاخره به سراغ پروژه تولید این اثر بروند. داستان این فیلم بر اساس کتاب رمانی با همین نام است که سبکی علمی، تخیلی و سایبرپانکی دارد. این دو هنرمند از سال ۲۰۱۳ است که قصد ساخت این فیلم را دارند، اما به خاطر به وجود آمدن شرایطی، قادر به ادامه پروژه تولید این اثر نبوده‌اند. سی. رابرت کارگیل در صفحه توییتر خود اینگونه نوشت:

اگرچه استودیو مارول هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ای در رابطه با تولید فیلم دکتر استرنج 2 منتشر نکرده اما با توجه به فروش و موفقیت‌های بسیار زیاد این اثر، ساخت دنباله آن کاملا منطقی و عقلانی به نظر می‌رسد

من در هیچ زمانی خوشحال‌تر از وقتی نیستم که در حال کار کردن هستم و همه چیز طبق روال پیش رفته و کار ادامه پیدا می‌کند. این دقیقا همان حالتی است که در حال حاضر در حال رخ دادن برای من و اسکات دریکسون است. این موضوع، اتفاق فوق‌العاده خوبی است که در حال رخ دادن برای من است. من خیلی خوشحالم که قرار است باری دیگر با او در پروژه کار کنم و همراه او فیلمنامه‌ای را بنویسم.

علاقه‌ای که این دو هنرمند به سبک فیلمسازی سایبرپانک دارند باعث شده تا آنها به سراغ ساخت لایو اکشنی از مجموعه بازی Deus Ex هم بروند، اما این پروژه تنها تا مرحله فیلمنامه‌نویسی پیش رفت و دیگر تا به این لحظه هیچ خبر جدیدی از آن و روند پیشروی این پروژه منتشر نشده است. از دیگر کارهایی که این دو با هم در آن همکاری داشته‌اند می‌توان به فیلم Sinister (شوم) و همچنین دنباله آن یعنی فیلم Sinister 2 (شوم 2) اشاره کرد. همین ژانر ترسناک بود که باعث شد اسکات دریکسون به این درجه از محبوبیت و شهرت برسد. او در همین ژانر ترسناک توانست استعدادهای پنهان خود را به نمایش بگذارد که بسیار هم در نقش خود خوش درخشید.

اگرچه حدس زدن اینکه در این پروژه قرار است در نهایت چه اثر سینمایی‌ای تولید شود آسان نیست، اما بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول اینگونه حدس می‌زنند که اسکات دریکسون و سی. رابرت کارگیل قصد دارند پروژه تولید فیلم دکتر استرنج 2 را کلید بزنند و کارهای آن را به طور رسمی آغاز کنند. حتی این طرفداران اینگونه حدس می‌زنند که این پروژه تا به همین لحظه هم کار خود را آغاز کرده و مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند. این حدس و گمان‌ها زمانی شدت گرفت که دریکسون احساسات و ایده‌های خود را تا حدودی درباره فیلم Doctor Strange 2 در صفحه توییتری خود بیان کرده بود. او در توییت خود عنوان کرده بود که اگر قسمت دومی هم برای فیلم دکتر استرنج در کار باشد، دوست دارد شخصیت نایتمر (Nightmare) را به‌عنوان شخصیت شرور و منفی بعدی وارد داستان کند. اگرچه هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ای از طرف استودیو مارول منتشر نشده، اما با توجه به موفقیت و فروش زیادی که قسمت اول این اثر به دست آورده، عقلانی به نظر می‌رسد که قسمت دومی هم در دستور کار تولید قرار گرفته باشد. اینگونه احتمال داده شده که فیلم Doctor Strange 2 مربوط به فاز چهارم این دنیای سینمایی باشد؛ حال یا پروژه متعلق به دریکسون و کارگیل خواهد بود یا افراد جدید دیگر.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده