نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

رئیس جدید پلی استیشن وعده پشتیبانی از بازی های تک نفره را داد

جان کودرا، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، اظهار داشت که سونی به ساخت بازی‌های تک نفره ادامه خواهد داد.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که جان کودرا، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی که پس از جدایی اندرو هاوس برای این سِمت انتخاب شد، اعلام کرده است که کمپانی سونی همچنان به ساخت بازی‌های تک‌نفره ادامه خواهد داد. کودرا با ارسال یک پیام در توییتر تصریح کرد که شما نباید نگران تغییر سیاست‌های سونی به سمت مدل محبوب «بازی‌های مبتنی بر سرویس» باشید. وی در این‌باره گفت:

من تمام تلاشم را برای ادامه کار فوق‌العاده‌ای که [اندرو هاوس] انجام داد به کار خواهم گرفت. در خصوص موضوع «بازی‌های مبتنی بر سرویس» نیز باید بگویم که نگران نباشید؛ راهی که پلی استیشن در آن قدم می‌گذارد کاملا متفاوت است.

این روزها مدل «بازی‌های مبتنی بر سرویس» در میان بازی‌ها محبوبیت زیادی دارد و به معنای آن است که یک بازی برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها با محتوای اضافی جدید به طور منظم بروز می‌شود تا بازیکنان را برای انجام بازی بازگرداند. در این میان بازی PUBG یک مثال خوب از این مدل به شمار می‌آید که توسعه‌دهنده این بازی را به جای انتشار نسخه دوم، به‌طور مداوم بهینه و بروز می‌کند. همچنین بازی Rocket League ساخته استودیو سایانیکس هم از دیگر نمونه‌های این مدل موفق محسوب می‌شود.   

در رویداد پلی استیشن اکسپرینس 2017 نیز استودیو ناتی داگ، سازنده مجموعه بازی‌های The Last of Us و Uncharted اعلام کرد که به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستان محور ادامه خواهد داد. نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us: Part II در این خصوص اظهار داشت:

ما همیشه به ساخت بازی‌های تک‌نفره، خطی و با تمرکز بر داستان ادامه خواهیم داد.

کمپانی سونی در حال حاضر تعدادی بازی برجسته تک‌نفره در دست ساخت دارد که از میان آنها می‌توان به بازی‌هایی نظیر بازی The Last of Us: Part II، بازی God of War، بازی Detroit: Become Human و بازی Spider-Man اشاره کرد. نظر شما در خصوص بازی‌های تک‌نفره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود در این‌باره را با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

 


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده