// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

مصاحبه کارگردان Overwatch در مورد مسابقات Overwatch League

مسابقات Overwatch League با سرمایه‌گذاری عظیم بلیزارد به‌تازگی آغاز شده است و کارگردان بازی Overwatch در جدیدترین مصاحبه‌اش از ویژگی‌های مهم این رقابت‌ها می‌گوید.

اولین دوره از مسابقات Overwatch League از بامداد سه شنبه آغاز شده و بلیزارد امیدوار است که با باز کردن پای بازی محبوب خود به ورزش‌های الکترونیکی، بار دیگر پتانسیل بالای Overwatch را به اثبات برساند. ۱۲ تیم به نمایندگی از شهرهای مختلف جهان، با مدیریت و اسپانسرهای ویژه خود، گرد هم جمع شده‌اند تا تاریخ لیگ اورواچ را با ایده‌هایی که بلیزارد از ورزش‌های غیرالکترونیکی گرفته و برای اولین بار می‌خواهد در رقابت‌های eSports پیاده کند، رقم بزنند.

جف کاپلن، تهیه کننده و کارگردان بازی Overwatch و نِیت نانزر، یکی از مسئولین برگزار کننده رقابت‌ها، پیش از شروع رسمی این مسابقات، در مورد اهداف ساختارشکنانه خود در قبال ورزش‌های الکترونیکی صحبت کردند. آن‌ها طی این مصاحبه در مورد اهمیت نظرات طرفداران و همچنین وجود شفافیت در مسابقات گفتگو کردند و از انتظارات خود برای فصل اول رقابت‌ها و همچنین دوره بعد از آن سخن گفتند. همه ما می‌دانیم که بلیزارد برای اولین بار نیست که وارد حوزه ورزش‌های الکترونیکی می‌شود و به لطف بازی Starcraft مدت‌ها است که در این بخش فعال است، اما بازی Overwatch و ورود آن به این بخش قرار است صفحه جدیدی از تاریخ بلیزارد را در eSports رقم بزند. در ادامه شما را دعوت می‌کنیم تا به مطالعه مصاحبه وب‌سایت گیم‌اسپات با اعضای بلیزارد بپردازید.

Overwatch

گیم‌اسپات: در قیاس با آثاری مثل League of Legends، StarCraft و Counter-Strike، بازی اورواچ برای طیف وسیعی از گیمرها در دسترس است و هر بازیکنی را با هر سن و سالی می‌تواند به سوی خود جذب کند و همین باعث می‌شود که به یکی از محبوب‌ترین شوترهای آنلاین تبدیل شود. وقتی طرح‌های اولیه لیگ Overwatch را در ذهن خود می‌پروراندید، آیا این نکته را در نظر داشتید که ممکن است تجربه‌ای که این اثر در eSports ارائه می‌کند، با چیزی که مردم از ورزش‌های الکترونیکی انتظار دارند، متفاوت باشد؟

یکی از مهم‌ترین اهداف بلیزارد این است که به همان اندازه‌ای که مخاطبان حرفه‌ای از لیگ Overwatch لذت می‌برند، این رویداد برای گیمرهای تازه‌کار نیز جذاب باشد

جف کاپلن: با توجه به تمام اقداماتی که ما چه در ساخت بازی Overwatch و چه در برپایی لیگ آن انجام داده‌ایم، همواره این نکته را مد نظر داشتیم که بازی ما اثری فراگیر باشد که بتواند هر طیفی از گیمرها را به سوی خود جذب کند. ما سعی کرده‌ایم که چه در داخل بازی و چه در لیگ آن، ساختارها را طوری طراحی کنیم که تجربه بازی برای هر فردی قابل دسترس باشد و حتی کسی که لزوما طرفدار Overwatch نیست هم نسبت به بازی و لیگ آن اهمیت قائل شود. این همواره هدف اصلی ما بوده است. این همیشه هدف بلیزارد بوده است که با انجام تمامی این کارها تا جایی که می‌تواند برای خود مخاطب جمع کند. بسیاری از اوقات این مسئله باعث ایجاد سوتفاهم می‌شود. بسیاری از مردم می‌گویند که ما داریم کار مسخره‌ای انجام می‌دهیم یا اینکه سعی داریم همه چیز را ساده و برای کابران عادی طراحی کنیم. اما هیچ‌کدام از این‌ها حقیقت ندارند. منظورم این است که هیچ کاری سخت‌تر از این نیست که سعی کنید لیگی شبیه به آنچه را که ما طراحی کرده‌ایم، به یکی از بهترین ورزش‌های eSports تبدیل کنید. لیگ ما کاملا بازیکنان حرفه‌ای و طرفداران دو آتشه این بازی را هدف قرار داده است. این لیگ توجه خاصی روی بازیکنان حرفه‌ای دارد و تمام تلاش ما نیز در حال حاضر در همین راستا است.

هدف بلیزارد این نیست که همه چیز را آسان کند. هدف بلیزارد این است که ابتدا تشخیص بدهد برای یک بازیکن حرفه‌ای یا یک طرفدار سفت و سخت چه چیزی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده تلقی می‌شود، سپس روی این موضوع متمرکز شود که چگونه می‌توان این نوع نگرش را طوری ارائه کرد که برای اکثریت قابل پذیرش باشد. بلیزارد نمی‌خواهد که بازی‌هایش همانند برخی از محتویاتی که فقط برای حرفه‌ای‌ها ارزشمند هستند، باعث از دست رفتن طیف وسیعی از بازیکنانش شود.

Overwatch

گیم‌اسپات: یکی از تفاوت‌های eSports با ورزش‌های عادی این است که همیشه رقابت‌های مربوط به ورزش‌های الکترونیکی شور و هیجان خاصی دارد و می‌توان آن را به یک برادر کوچک‌تر و شرورتر در کنار ورزش‌های عادی تشبیه کرد. با این حال به نظر می‌رسد شما سعی کرده‌اید مسابقات خود را بیشتر با قوانین ورزش‌های معمول وفق دهید. برای مثال شما تیم‌هایی از شهرهای گوناگون دارید، برای مسابقات خود یک فصل در نظر گرفته‌اید و برای هر بازی هم زمان‌بندی‌های مشخصی دارید. فکر می‌کنید با پیش گرفتن چنین روندی Overwatch League همچنان به پایه‌های eSports وفادار مانده است؟

نِیت نانزر: بله به نظر من ما هنوز به اساس ورزش‌های الکترونیک وفادار هستیم. یکی از رکوردهای بزرگ ما در بلیزارد این است که همواره محتویات فوق‌العاده‌ای برای eSports تدارک می‌بینیم و واقعا به پیشنهادها و انتقادهای بازیکنان گوش می‌کنیم و سعی داریم حتما خواسته‌های آنان را در کار خود اعمال کنیم. در مورد ساخت Overwatch League هم به طور مستمر بازخوردهای کاربران را بررسی می‌کردیم و اگر نگاهی به تیم ما بیندازید متوجه سطح بالای آن خواهید شد. ما چند نفر از بهترین و بااستعدادترین افرادی را که مدت‌ها در زمینه eSports مشغول بوده‌اند، برای انجام این کار جذب کرده‌ایم. ما در حال برپایی ساختاری اصولی و حرفه‌ای هستیم و همین باعث می‌شود که به پایه و اساس اصلی ورزش‌های الکترونیکی وفادار باشیم.

بلیزارد برای برگزاری این رقابت‌ها از برترین افراد شاغل در زمینه eSports کمک گرفته است تا رقابتی کاملا حرفه‌ای را با ایده‌هایی جدید ارائه کند

ما سعی می‌کنیم به تمامی ارزش‌های اساسی پایبند باشیم، چرا که ما نیز طرفدار این محتوا و این قالب هستیم و در نهایت مردم نیز بایستی احساس کنند که خود ما هم طرفدار لیگ اورواچ و طرفدار تمام چیزهایی هستیم که برایش تلاش می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به شدت برایش هیجان زده هستم، مشاهده بازی هفته به هفته تیم‌ها است. ما بازیکنان بزرگی را در لس‌آنجلس گرد هم آورده‌ایم و واقعا برای شروع رقابت این بازیکنان لحظه شماری می‌کنم. طرفداران و بازیکنانی که در eSports حضور دارند به هیچ وجه نگران سرمایه‌گذاری ما روی این پروژه نباشند؛ چرا که Overwatch League قرار است مهر تایید بزرگی بر تمام کارها و تلاش‌های طولانی مدت ما برای رسیدن به یک هدف مهم باشد؛ بازی کردن و تماشای ورزش‌های الکترونیکی. اینکه شرکت‌های بزرگی چون Kraft Group و Kroenke روی ورزش‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری می‌کنند خود نشان می‌دهد که این چیزی که ما عاشقش هستیم و از آن دفاع می‌کنیم به اندازه کافی بزرگ و مهم است و Overwatch League فقط یک نقطه شروع برای آن خواهد بود.

این نوعی از تعهد نسبت به کاربران است که ما همیشه به صحبت‌ها و انتقادات آن‌ها گوش دهیم و مطمئن شویم چیزی که در حال ساختش هستیم قرار است مورد توجه آنان قرار گیرد. ما هم به اندازه همه کاربران‌مان طرفدار این لیگ هستیم و به اندازه آن‌ها برای شروع لیگ لحظه‌شماری می‌کنیم.

Overwatch

گیم‌اسپات: چه چیزی در لیگ اورواچ می‌تواند بیش از همه شما را هیجان‌زده کند؟

جف کاپلن: دو چیز است که به شدت برای دیدنش هیجان‌زده‌ام و امیدوارم اتفاق بیفتند. اولی بازیکنان حرفه‌ای شگفت‌انگیزی است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و من فکر می‌کنم که حضور آن‌ها در این عرصه و مهارت و استعداد آن‌ها در این زمینه کاملا به‌حق است و حالا آن‌ها قرار است این موضوع را به کل جهان اثبات کنند. به نظر من آن‌ها به عنوان افراد حرفه‌ای، زیر چتر Overwatch League کاملا محافظت می‌شوند و این برای من هیجان‌انگیز است. این افراد در یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین برهه‌های زندگی خود به سر می‌برند و این فرصت فوق‌العاده‌ای برای‌شان است. برای من، بیش از همه چیز، این بازیکنان و فرصت فراهم شده برای آنان است که باعث می‌شود تمام لیگ برایم معنا پیدا کند. بنابراین، لحظات هیجان‌انگیزی در پیش است. امیدوارم همه آن‌ها به اندازه‌ای که سزاوار هستند، مورد توجه مردم قرار بگیرند چرا که پیش از این شایستگی خود را اثبات کرده‌اند. دیدن این چیزها قطعا بسیار مهیج خواهد بود.

جف کاپلن معتقد است به همان اندازه که لیگ اورواچ می‌تواند برای بازیکنان این مسابقات فرصتی بی‌نظیر برای مطرح شدن باشد، این رقابت‌ها می‌تواند در جذب تماشاگران جدید به ورزش‌های الکترونیکی و تغییر نگرش آن‌ها نسبت به این نوع از ورزش نیز موثر باشد

مورد دیگری که باعث می‌شود برای شروع لیگ اورواچ لحظه‌شماری کنم، افرادی هستند که تاکنون هیچ توجهی به ورزش‌های الکترونیکی نداشته‌اند و قرار است برای اولین‌بار با فضای eSports آشنا شوند. می‌دانم که Overwatch League عده‌ای از این قبیل افراد را هم به سوی خود جذب خواهد کرد. به شخصه، همواره اولین باری را که پدرم مرا به استادیوم داجر (یکی از استادیوم‌های تیم‌های بیسبال آمریکایی) برد، به یاد دارم. این دست از خاطرات همیشه واکنش‌های احساسی و خوبی را ایجاد می‌کنند. حالا من برای این لحظه‌شماری می‌کنم که نسل‌های آینده ما با تماشای Overwatch League چنین خاطراتی را در ذهن خود ثبت کنند. همچنین دوست دارم مردمی که تا به حال هیچوقت به تماشای eSports ننشسته‌اند، متوجه این موضوع شوند که تماشای بازی دیگران در بالاترین سطح ممکن تا چه حد می‌تواند مهیج باشد. فکر می‌کنم بسیاری از مردم خیلی راحت از کنار این موضوع می‌گذرند و اهمیتی برای رقابت‌های eSports قائل نمی‌شوند، اما اگر همین افراد برای اولین‌بار در مکان‌هایی مثل DreamHack، بلیزکان یا احتمالا Overwatch League حضور پیدا کنند، متوجه انرژی و هیجان فوق‌العاده این رقابت‌ها و همچنین سطح بالای محتوایی که برای‌شان اجرا می‌شود، خواهند شد و این قطعا تبدیل به تجربه‌ای خارق‌العاده می‌شود. من واقعا برای حضور این طرفداران نوپای ورزش‌های الکترونیکی هیجان دارم.

مسابقات Overwatch League از بامداد روز سه شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شده است و حق پخش آن نیز در اختیار شبکه توییچ قرار گرفته است و برای مشاهده بازی‌ها باید به وب‌سایت Twitch مراجعه کنید. دیدار بین تیم‌ها به صورت هفتگی و تا دهم تیر ۹۷ ادامه خواهد داشت و پس از آن مسابقات به صورت حذفی دنبال خواهد شد تا اینکه در تاریخ ۶ مرداد فینال رقابت‌ها برگزار می‌شود.

شما نیز نظرات خود را درباره لیگ Overwatch و تغییراتی که می‌تواند در ساختار ورزش‌های الکترونیکی ایجاد کند، با ما در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده