نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

واکین فینکس بازیگر مورد علاقه گردی اولدمن برای ایفای نقش بتمن است

گری اولدمن، بازیگر نقش کمیسر جیمز گوردن در سه‌گانه بتمن نولان، از واکین فینکس به‌عنوان بازیگر مورد علاقه خود برای ایفای نقش بتمن بعدی سینما نام برد.

گردی اولدمن، هنرپیشه قدیمی و بسیار محبوب سینمای هالیوود، جدیداً در سخنانی اعلام کرد که اگر بن افلک قرار نباشد دیگر نقش شخصیت بتمن را ایفا کند، وی بسیار دوست دارد که واکین فینکس به‌عنوان ابرقهرمان شنل‌پوش بعدی دی‌سی انتخاب شود. به عقیدهٔ بسیاری از منتقدان و همچنین طرفداران، بن افلک به‌خوبی توانست جای کریستین بیل را پر کند و در مجموع انتخاب بدی برای ایفای نقش شخصیت بتمن نبود. حضور بن افلک در نقش بتمن، به‌صورت غیررسمی زمینه‌ساز دنیای سینمایی گسترده دی‌سی شد. وی اولین مرتبه در فیلم Batman vs Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) زک اسنایدر به‌عنوان بتمن جدید سینما معرفی شد و بعد از آن فیلم، نقش کوتاهی در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) دیوید آیر داشت؛ آخرین نقش‌آفرینی بن افلک در نقش بتمن نیز مربوط به فیلم Justice League (لیگ عدالت) می‌شود که کارگردانی این فیلم را نیز زک اسنایدر بر عهده داشت.

در فیلم Justice League بتمن تنها نبود و شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در این فیلم حضور داشتند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این شش ابرقهرمان بودند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند؛ این ابرقهرمانان شخصیت شرور استپن‌ولف و ارتش او را پیش رو داشتند. فیلم Justice League چندان به مذاق منتقدان و تماشاچیان خوش نیامد و در گیشه نیز فروشی معمولی داشت. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری، کمی بیشتر از ۶۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

بن افلک در ابتدا قرار بود کارگردانی و نویسندگی فیلم جداگانهٔ شخصیت بتمن را بر عهده داشته باشد، اما پس از مدت زمانی نسبتاً طولانی که وی مشغول کار بر روی فیلمنامهٔ فیلم جدید شخصیت بتمن بود، در ماه ژانویه سال گذشته بود که اعلام شد بن افلک از کارگردانی فیلم بتمن کنار گذاشته شده و به‌ جای او مت ریوز، کارگردان فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب شده است؛ این تمام ماجرا نبود و بعد از آن نوبت به سهم بازیگری بن افلک نیز رسید و اخبار زیادی پیرامون حضور یا عدم حضور وی در فیلم مت ریوز منتشر می‌شود و تا این لحظه مشخص نیست که وی همچنان بتمن خواهد بود یا خیر.

Joaquin Phoenix

گردی اولدمن، بازیگر نقش شخصیت کمیسر جیمز گوردن در سه‌گانهٔ شوالیه تاریکی کریستوفر نولان، در جریان برگزاری هفتمین دورهٔ آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا به خبرنگار سایت TooFab گفت که علاقه‌مند است واکین فینکس پس از بن افلک ایفاگر نقش شخصیت بروس وین/بتمن در دنیای سینمایی دی‌سی باشد. گردی اولدمن در این رابطه چنین گفت:

دوست دارم بازیگری همچون واکین فینکس را در این نقش ببینم، البته قصد بی‌احترامی به بن افلک را ندارم. فکر می‌کنم تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع تا حد زیادی به شخصی که سکان هدایت فیلم را بر عهده گرفته است بستگی دارد.  

گری اولدمن تنها شخصی نیست که علاقه به ایفای نقش بتمن توسط واکین فینکس دارد؛ پیش‌تر دارن آرونوفسکی نیز چنین علاقه‌ای نشان داده بود

گری اولدمن این روزها درامِ تاریخی Darkest Hour (سیاه‌ترین ساعت) را بر روی پردهٔ سینما دارد و وی در این فیلم نقش وینستون چرچیل، نخست وزیر آن روزهای بریتانیا را ایفا کرده است و منتقدان علاوه بر فیلم، از بازی فوق‌العاده این بازیگر انگلیسی نیز بسیار تمجید کرده‌اند. طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی نیز هرگز بازی گردی اولدمن در نقش شخصیت کمیسر جیمز گوردون را فراموش نخواهند کرد،‌ وی در سه‌گانه‌ٔ نولان نیز همچون همیشه نقش‌آفرینی عالی و کم‌نقصی داشت. با توجه به سابقهٔ گردی اولدمن در ایفای نقش در فیلم‌های بتمن، نظر وی بسیار جالب و البته قابل احترام است. جالب است بدانید وی تنها شخصی نیست که علاقه به ایفای نقش بتمن توسط واکین فینکس دارد؛ دارن آرونوفسکی، کارگردان آثار باکیفیت و مطرحی همچون Requiem for a Dream (مرثیه‌ای برای یک رؤیا)، The Fountain (چشمه)، The Wrestler (کشتی‌گیر)، Black Swan (قوی سیاه) و Mother (مادر)، شخص دیگری بود که دوست داشت از واکین فینکس در فیلم نساخته شدهٔ Batman: Year One (بتمن: سال اول) استفاده کند. بد نیست بدین موضوع نیز اشاره داشته باشیم که طبق برخی گزارشات، واکین فینکس برای ایفای نقش شخصیت جوکر در فیلم Batman vs Superman: Dawn of Justice در نظر گرفته شده بود.

همان طور که در بالا اشاره داشتیم، آخرین فیلم گردی اولدمن که در تاریخ ۲۲ نوامبر سال گذشته (۱ آذر ماه) در ایالات متحده بر روی پرده رفت، فیلم Darkest Hour بود. در این فیلم بازیگرانی همچون بن مندلسن در نقش جرج ششم، کریستین اسکات توماس در نقش کلمنتین چرچیل، لیلی جیمز در نقش الیزابت نل و رونالد پیکاپ در نقش نویل چمبرلین و چند تن دیگر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Darkest Hour با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدوداً ۳۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

گفتنی است کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تاریخ اکران فیلم The Batman را اعلام نکرده است و تنها می‌دانیم که احتمالاً در سال ۲۰۱۹ این فیلم بر روی پرده خواهد رفت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده