// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

طراح بازی Thimbleweed Park از فروش آن روی نینتندو سوییچ و پی سی می‌گوید

ران گیلبرت، طراح بازی Thimbleweed Park در جلسه پرسش و پاسخ (AUA) برگزار شده در وب‌سایت ردیت از فروش این بازی روی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و پی‌سی گفته است.

اخیرا جزئیات تخفیف های Nindies New Year اعلام شد؛ تخفیف‌هایی که به‌واسطه آن تعدادی از بازی‌های مستقل تازه‌ترین کنسول کمپانی نینتندو یعنی کنسول Nintendo Switch با کاهش قیمت همراه شدند. بازی Thimbleweed Park، محصول استودیو Terrible Toybox یکی از بازی‌های حاضر در تخفیف‌های مذکور است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، ران گیلبرت به‌عنوان یکی از طراحان این بازی در وب‌سایت Reddit جلسه پرسش و پاسخی ترتیب داده که طی آن به میزان فروش بازی Thimbleweed Park اشاره کرده است.

ران گیلبرت روی بسیاری از بازی‌های ماجراجویی کمپانی LucasArts (لوکاس آرتز) از جمله The Secret of Monkey Island کار کرده و در سال ۱۹۹۲ همراه با شلی دی استودیو Humongous Entertainment را که ساخت مجموعه بازی‌های Putt-Putt و Pajama Sam را در کارنامه دارد، تاسیس کرد. وی در پاسخ به عملکرد بازی Thimbleweed Park روی کنسول نینتندو سوییچ، بدون اشاره به رقم دقیق فروش، چنین اعلام کرده است:

اکثریت فروش این بازی از طریق استیم انجام شده است. کنسول نینتندو سوییچ از نظر میزان فروش در جایگاه دوم است.

اختصاص یافتن بخش اعظم فروش بازی Thimbleweed Park به پی سی چندان دور از انتظار نیست؛ زیرا بازی‌های ساخته‌شده در سبک ماجراجویی روی این پلتفرم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اما آنچه در گفته‌های ران گیلبرت جلب توجه می‌کند قرار گرفتن کنسول نینتندو سوییچ در رتبه دوم است. این در حالی است که بازی مذکور پیش از کنسول نینتندو سوییچ، روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و iOS عرضه شده است. همچنین تجربه بازی‌های ماجراجویی Point-and-click چندان روی کنسول کمپانی Nintendo مرسوم نیست.

ران گیلبرت در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نکته اشاره کرده است که دارندگان کنسول نینتندو سوییچ بیش از دیگر بازیکنان نسبت به تجربه بازی Thimbleweed Park علاقه و اشتیاق نشان دادند. این گفته بدان معنا است که بازی Thimbleweed Park جزو بازی‌ها مورد‌انتظار کنسول نینتندو سوییچ بوده و به واسطه همین امر در عرض سه ماه این بازی روی پلتفرم مذکور فروش بیشتری نسبت به کنسول‌های نسل هشتمی کمپانی‌های سونی و مایکروسافت داشته است.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ از ران گیلبرت سوال شد که آیا کنسول نینتندو سوییچ در بین پلتفرم‌های مقصد پروژه‌های بعدی استودیو Terrible Toybox حضور دارد که وی در پاسخ چنین گفت:

کنسول نینتندو سوییچ فوق‌العاده است و حتی نمی‌توانم تصور کنم که بازی بعدی ما روی این پلتفرم عرضه نشود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده