نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

احتمال تایید انیمیشن سینمایی Mario در آینده نزدیک

تاتسومی کیمیشیما، رئیس کمپانی نینتندو ابراز امیدواری کرد که این کمپانی به‌زودی ساخت انیمیشن سینمایی ماریو (Mario) را رسما تایید و اعلام کند.

در ماه نوامبر گذشته، وب‌سایت وال استریت ژورنال خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومینیشن اینترتینمنت، سازنده انیمیشن Despicable Me (من نفرت انگیز) و انیمیشن Minions (مینیون‌ها)، در آستانه یک توافق با کمپانی نینتندو برای ساخت یک انیمیشن سینمایی بر اساس مجموعه سوپر ماریو (Super Mario) است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاتسومی کیمیشیما، رئیس کمپانی نینتندو به این خبر واکنش نشان داده است. او گفت که این کمپانی در آستانه توافق با یک کمپانی فیلمسازی که در حال حاضر نام آن نامشخص است، قرار دارد و اضافه کرد که ممکن است به‌زودی شریک خود در این پروژه را رسما معرفی و تایید کند. با این حال، انتظار می‌رود که استودیوی ایلومینیشن همکار نینتندو در ساخت انیمیشن Mario باشد.

طبق خبری که وب‌سایت GameInformer منتشر کرده، کیمیشیما در مصاحبه با روزنامه ژاپنی KyotoShimbun گفته که کمپانی نینتندو امیدوار است که به‌زودی با این کمپانی به توافق برسد و ساخت انیمیشن Super Mario که هنوز ساخت آن رسما تایید و اعلام نشده است، تایید و آغاز شود. نینتندو امیدوار است که این انیمیشن سینمایی پیش از برگزاری المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ که قرار است در شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار شود، تولید شود و به روی پرده‌های سینما برود. در همین زمان، قرار است پارک تفریحی Super Nintendo World با همکاری کمپانی یونیورسال در کشور ژاپن بازگشایی شود. در ماه نوامبر، وال استریت ژورنال گفت که نینتندو قصد دارد که نقش مهمی را در ساخت انیمیشن Super Mario داشته باشد و احتمالا شیگرو میاموتو، خالق این مجموعه به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهد داشت.

Super Mario Run

پیش از این میاموتو نقش مشابهی را نیز تجربه کرده و تهیه‌کننده سریال کوتاه Pikmin بوده است. سال گذشته نینتندو اعلام کرده بود که علاقه‌مند به ساخت محصولات سینمایی بر اساس مجموعه خود است، اما آن‌ها می‌خواهند نقش مهم‌تری را در این پروژه‌ها داشته باشند و نمی‌خواهند تنها حق ساخت نسخه‌های سینمایی این مجموعه‌ها را به کمپانی‌های فیلمسازی واگذار کنند. در سال ۱۹۹۳، فیلم Super Mario Bros (برادران سوپر ماریو) به‌ روی پرده‌های سینما رفت. با این حال، این فیلم یک شکست بزرگ بود و نه‌تنها نقدهای بسیار ضعیفی را از سوی منتقدان دریافت کرد، بلکه در گیشه‌ها نیز شکست بزرگی را متحمل شد. باب هاسکینز ایفاگر نقش ماریو و جان لگویزمائو ایفاگر نقش لوئیجی در این فیلم سینمایی بودند.

نینتندو در طی سال‌های گذشته امیدوار بوده است که بتواند بر اساس مجموعه‌های بسیار محبوب خود از جمله ماریو، زلدا (Zelda) و دانکی کونگ (Donkey Kong)، فیلم و سریال تولید و منتشر کند. با توجه به اینکه کمپانی‌های هالیوودی علاقه زیادی به ساخت اقتباس‌های سینمایی بر اساس مجموعه بازی‌های محبوب دارند و نینتندو هم علاقه دارد تا دامنه محصولات و مخاطبان خود را گسترش دهد، به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای ورود این کمپانی به این بازار است و حتی شاید این کمپانی بتواند طلسم ساخت یک اقتباس سینمایی خوب بر اساس یک بازی را نیز بشکند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده