نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

مذاکره با وین دیزل برای حضور در فیلم Bloodshot

کمپانی سونی پیکچرز در حال مذاکره با وین دیزل، ستارهٔ مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین، برای حضور در فیلم Bloodshot (بلادشات) است.

وین دیزل، بازیگر محبوب مجموعه Fast and the Furious (سریع و خشمگین)، گزینهٔ موردنظر کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) برای ایفای نقش شخصیت بلادشات در دنیای سینمایی مشترک کتاب‌های کمیک Valiant است. فیلم Bloodshot قرار است اولین فیلم دنیای سینمایی مشترک Valiant باشد. سونی از خیلی سال پیش قصد خلق دنیایی مشترک بر اساس ۲۰۰۰ شخصیت ابرقهرمان کتاب‌های کمیک Valiant را دارد. اولین مرتبه در سال ۲۰۱۶ بود که به‌صورت رسمی اعلام شد که قرار است دنیایی سینمایی جدیدی را شاهد باشیم و اولین فیلمی که در ابتدا قرار بود ساخته شود، فیلم Harbinger (هاربینگر) بود. شخصیت بلادشات قرار بود در همان اقتباس سینمایی Harbinger معرفی شود و سپس فیلمی جداگانه از این شخصیت ساخته شود.

شخصیت بلادشات در سال ۱۹۹۲ توسط کوین ون هوک، دان پرلین و باب لیتون خلق شد. بلادشات سرباز پیشین ارتش است که بازآفرینی شده است و از طریق مکانیزم نانو وارد شده به دستگاه گردش خونی وی، به شخصیتی بسیار قدرتمند تبدیل شده است. بلادشات قدرتی ابرانسانی دارد و توانایی برقراری ارتباط با ماشین‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی را از طریق قدرت ذهنی خود دارا است. بعد از چندین مرتبه شستشوی مغزی، بلادشات دیگر توانایی یادآوری خاطرات خود را نداشته و در این میان به دنبال شخصیت حقیقی و گذشته خود نیز می‌گردد.  

طبق گزارش وب‌سایت The Wrap، کمپانی سونی پیکچرز گزینهٔ موردنظر خود را برای بازی در نقش شخصیت بلادشات پیدا کرده است و بازیگر موردنظر کسی نیست جر وین دیزل، ستارهٔ محبوب مجموعهٔ Fast and the Furious. همچنین نیل مورتیز، تهیه‌کنندهٔ مجموعهٔ Fast and the Furious، تهیه‌کنندگی فیلم جدید کمپانی سونی را بر عهده خواهد داشت. اریک هیزرر، فیلمنامه‌نویس آثاری همچون A Nightmare on Elm Street (کابوس در خیابان الم)، The Thing (موجود)، Hours (ساعت‌ها)، Lights Out (چراغ‌های خاموش) و Arrival (ورود)، وظیفهٔ نگارش فیلمنامهٔ فیلم Bloodshot را بر عهده دارد. کارگردانی فیلم جدید بر عهدهٔ دیو ویلسون خواهد بود که وی در سخنانی اعلام کرده بود فیلم Bloodshot درجهٔ سنی R خواهد داشت. بعد از موفقیت دو فیلم Deadpool (دِدپول) و Logan (لوگان)، این تصمیم چندان تعجب‌برانگیز نیست و حال اکثر کارگردانان و استودیوهای فیلمسازی ترجیح می‌دهند آثار ابرقهرمانی خود را با این درجهٔ سنی اکران کنند.

Bloodshot

پروژهٔ Bloodshot کمپانی سونی تقریباً به تاریخ پیوسته بود و مراحل ساخت آن فراز و نشیب زیادی داشت و بهتر است بگوییم مطرح شدن نام‌های مختلف برای کارگردانی، این پروژه را حتی وارد مرحلهٔ پیش‌تولید نیز نمی‌کرد. در ابتدا در سال ۲۰۱۰ در گزارشی اعلام شده بود که متیو وان قرار است کارگردانی فیلم Bloodshot را بر عهده داشته باشد. سپس در سال ۲۰۱۵ نام کارگردانان فیلم John Wick (جان ویک)، یعنی دیوید لیچ و چاد استاهلسکی، برای کارگردانی این فیلم مطرح شد. ماه می سال گذشته نیز نوبت به معرفی نام‌های مختلف برای نقش‌آفرینی در نقش شخصیت بلادشات رسید؛ اسکار ایزاک، جیمز مک‌آووی، جیک جیلنهال، نیکولاس هولت و مارک والبرگ نام‌های معروفی بودند که برای بازی در فیلم Bloodshot موردنظر سازندگان بودند.

گزینهٔ کنونی کمپانی سونی، وین دیزل، رابطهٔ خوبی با حضور در مجموعه‌ها دارد. وی یکی از بازیگران اصلی مجموعهٔ Fast and the Furious از قدیم تا به حال بوده است؛ به‌جز قسمت دوم که در آن حضور نداشت. البته در سال‌های اخیر، ظهور دواین جانسون سبب شده است کمی نقش شخصیت وین دیزل در این مجموعه نسبت به سابق کمرنگ‌تر شود. دیگر مجموعه‌ٔ محبوبی که وین دیزل در آن حضور داشته و خواهد داشت، مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) است که وی صداپیشگی شخصیت بسیار دوست‌داشتنی گروت/بیبی گروت را بر عهده دارد. یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های معروف این بازیگر، حضور در نقش شخصیت اصلی مجموعه فیلم‌های Riddick (ریدیک) بوده است که البته در مقایسه با دو مجموعهٔ قبلی، Riddick هیچ‌گاه نتوانست جایگاه ثابتی برای خود پیدا کند و فرازونشیب زیاد داشت. مجموعهٔ Triple X (تریپل ایکس) نیز با حضور وین دیزل در خاطر طرفداران باقی مانده است و آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Triple X: The Return of Xander Cage (تریپل اکس: بازگشت زندر کیج) در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

بلادشات قدرتی ابرانسانی داشته و توانایی برقراری ارتباط با ماشین‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی را از طریق قدرت ذهنی خود دارا است. بعد از چندین مرتبه شستشوی مغزی، بلادشات دیگر توانایی یادآوری خاطرات خود را ندارد و در این میان به دنبال شخصیت حقیقی و گذشته خود نیز می‌گردد

این‌طور که به نظر می‌رسد کمپانی سونی تصمیمی جدی برای حضور پررنگ در دنیای ابرقهرمانی دارد و این مرتبه دنیایی سینمایی مشترک Valiant بعید است سرنوشتی همچون چند سال پیش داشته باشد و کلاً در سکوت خبری فرو برود. در هر صورت باید منتظر ماند و دید دنیای جدید چه عملکردی خواهد داشت و طرفداران از آن استقبال خواهند کرد یا خیر. 

چندی پیش نیز در گزارشی اعلام شد که وین دیزل، بازیگر ۵۰ ساله‌ٔ محبوب دنیای سینما، بالاتر از ستارگان دیگری نظیر دواین جانسون و گل گدوت، عنوان پولسازترین بازیگر سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است. فیلم‌های وین دیزل در سال ۲۰۱۷، نزدیک به عدد ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند. 

آخرین نقش‌آفرینی یا بهتر بگوییم صداپیشگی وین دیزل، مربوط به قسمت دوم مجموعهٔ Guardians of the Galaxy می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون کریس پرت در نقش پیتر کوئیل/استار لرد، زوئی سالدانا در نقش گامورا، دیوید باتیستا در نقش دراکس نابودگر، وین دیزل در نقش بیبی گروت، بردلی کوپر در نقش راکت، الیزابت دبیکی در نقش آیشا، کرت راسل در نقش ایگو، کارن گیلان در نقش نبولا، مایکل راکر در نقش یوندو، سین گان در نقش کراگلین، گلن کلوز در نقش نخست وزیر سیاره نوا، کریس سالیوان در نقش تیسرفیس و پام کلمنتیف در نقش مانتیس، حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. همچون دیگر فیلم‌های وین دیزل، این فیلم نیز فروش خوبی را تجربه کرد و با بودجهٔ ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری، حدود ۸۶۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

گفتنی است هنوز تاریخی برای اکران فیلم Bloodshot مشخص و اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده