// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

نسخه بهبود یافته کنسول Game Boy توسط کمپانی Hyperkin در دست ساخت است

کمپانی Hyperkin در حال ساخت نسخه‌ای بهبود یافته از کنسول دستی محبوب نینتندو، یعنی Game Boy است.

چند وقتی است که بازی‌ها و کنسول‌های قدیمی توانسته‌اند محبوبیت‌ خاصی را به خود جلب کنند، طوری که نینتندو با توسعه کنسول‌های مینی NES و SNES با نام Classic Edition توانسته است این موضوع را ثابت کند. در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی کمپانی جدیدی به نام Hyperkin در حال کار روی یک نسخه جدید و بهبود یافته از کنسول قدیمی نینتندو یعنی Game Boy است.

به نقل از Gizmodo، محصول جدید که با نام Ultra Game Boy معرفی شده است یک کنسول دستی است که توانایی اجرای کارتریج‌های گیم‌ بوی را دارد که البته با بهبود‌هایی همراه است. در مورد بهبود‌های این کنسول می‌توان به بدنه خارجی آن اشاره کرد که برای مقاومت و دوام بیشتر از آلومینیوم ساخته شده است.

Ultra Game Boy

در گذشته کاربران برای تجربه کنسول گیم‌بوی در تاریکی از چراغ‌ قوه یا دیگر منابع نوری استفاده می‌کردند اما حال این کمپانی صفحه این کنسول را با نور پس‌زمینه توسعه داده است. نور صفحه این کنسول از طریق طیف RGB قابل تنظیم است و همچنین سازندگان قابلیت غیرفعال کردن نور پس‌زمینه را نیز در این کنسول تعبیه کرده‌اند که به نقل از آنها می‌تواند حس نوستالژی را به کاربران وارد کند. کنسول Ultra Game Boy شامل یک باتری قابل شارژ می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد به مدت ۶ ساعت به تجربه با آن بپردازند. کنسول Ultra Game Boy برای عرضه در تاریخ نامشخصی از تابستان ۹۷ برنامه‌ریزی شده است و قرار است با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار بگیرد.

کنسول Game Boy در کمپانی نیتندو توسعه یافت و در سال ۱۹۸۹ میلادی در آمریکای شمالی و ژاپن عرضه شد و پس از آن در سال ۱۹۹۰ به اروپا راه پیدا کرد. این محصول اولین کنسول دستی کمپانی نینتندو محسوب می‌شود که در واقع ویژگی‌های آن ترکیبی از کنسول‌های NES و Game & Watch است. این کنسول تنها در چند هفته در آمریکا بیش از ۱ میلیون واحد فروش داشته است و بیش از ۱۱۸ میلیون واحد در سراسر جهان به فروش رفته است.

نظرات خود را در مورد کنسول بهبود یافته Game Boy با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده