نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵

هدست واقعیت مجازی میراژ سولو لنوو در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد

کمپانی لنوو در جریان نمایشگاه CES 2018، هدست واقعیت مجازی میراژ سولو را معرفی کرد که مبتنی بر دی‌دریم گوگل است.

لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018 نسل جدید هدست واقعیت مجازی Mirage Solo را مبتنی بر پلتفرم Daydream گوگل رونمایی کرد. این هدست واقعیت مجازی مستقل از پی‌سی است و تجربه‌ای مشابه سایر هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر دی‌دریم به کاربران القا می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، این هدست واقعیت مجازی مستقل از هر نوع گوشی‌ هوشمندی است. میراژ سولو با بهره‌گیری از فناوری WorldSense امکان حرکت و راه رفتن کاربر را در دنیای مجازی فراهم می‌کند. قیمت این هدست ۴۴۹ دلار تعیین شده و قرار است نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به همراه دوربین میراژ وی آر راهی بازار شود. 

میراژ سولو از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ وی آر کوالکام در کنار یک تراشه‌ی ۴ گیگابایتی و همچنین عمر باتری ۷ ساعته بهره می‌برد. وزن میراژ سولو ۶۴۵ گرم عنوان شده است که از این‌رو جزو سنگین‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی بازار در کنار ادیسه سامسونگ به شمار می‌رود. صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در این هدست واقعیت مجازی ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برای هر چشم است. ضمنا باید به حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد که می‌توان از طریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی آن را افزایش داد. 

هدست واقعیت مجازی لنوو

ظاهر میراژ سولو که از ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی تشکیل شده، به گیر وی آر سامسونگ شبیه است؛ ولی اندازه‌ی آن نزدیک به پلی استیشن وی آر سونی و ادیسه سامسونگ است. همانطور که مشاهده می‌کنید، در جلوی این هدست دو دوربین قرار دارد که در ساختار آن از فناوری به‌کاررفته در دوربین‌های تانگوی گوگل استفاده شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در مستندات این هدست واقعیت مجازی، محیط بازی در این هدست دایره‌ای به قطر ۱.۵ متر است. همچون سایر هدست‌های واقعیت مجازی، میراژ سولو از وجود کنترلرهایی حرکتی بهره می‌برد. هرچند برچسب قیمت ۴۴۹ دلاری در نظر گرفته شده برای هدست واقعیت مجازی میراژ سولو در مقایسه با سایر محصولات نظیر پلی استیشن وی آر و آکیولس ریفت گو گران‌تر است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که این محصول نیازی به کنسول یا پی‌سی برای تأمین قدرت پردازشی خود ندارد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده