نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

آپدیت ایکس باکس وان Light Mode را اضافه کرد

مایکروسافت در جدیدترین آپدیت ایکس باکس وان حالت روشن رابط کاربری کنسول را در دسترس تسترها قرار داد.

ماه مرداد بود که مایکروسافت اعلام کرد داشبورد جدید ایکس باکس وان یک ویژگی جدید دیگر به عنوان حالت روشن (Light mode) دریافت خواهد کرد. حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی مطلع شدیم که این ویژگی پیش از انتشار برای همه، در دسترس تسترها قرار گرفته است.

در حال حاضر، امکان تعویض رابط کاربری میان دو حالت تاریک و روشن از طریق تنظیمات سیستم کنسول وجود دارد. حالت تاریک موردی است که از قبل مشاهده می‌کردید و از یک پس‌زمینه خاکستری برخوردار است. حالت روشن این پس‌زمینه را با یک پس‌زمینه سفید جایگزین می‌کند که بسیار روشن‌تر است و ظاهر زنده‌تر و تا حدودی بهتر در مقایسه با حالت تاریک دارد. البته در صورتی که از حالت روشن خوشتان نیامد، می‌توانید آن را با حالت تاریک جایگزین کنید.

چینش جدید داشبورد جدید ایکس‌باکس وان هم هم‌اکنون برای تسترها در دسترس است و تمرکز خود را روی «سرعت، شخصی‌سازی و اصلاح» قرار داده است. این چینش جدید، چندین جنبه داشبورد ایکس‌باکس وان را ساده‌سازی می‌کند و به همین واسطه می‌توانید کارهای مدنظرتان را سریع‌تر انجام دهید. شما همچنین می‌توانید مواردی را که روی صفحه اصلی کنسول نقش می‌بندد شخصی‌سازی کنید و بلوک‌های محتوای مختلفی را ایجاد کنید و هر یک را به بازی یا دیگر جنبه‌های ایکس باکس لایو اختصاص دهید. همچنین بخش The Guide هم در این آپدیت تغییر کرده است.

این بروزرسانی احتمالا به‌زودی برای همه منتشر خواهد شد و احتمالا آخرین آپدیت بزرگ امسال خواهد بود. مایکروسافت معمولا تغییرات فراوان داشبورد را به تعطیلات سال نوی میلادی موکول می‌کند که افراد فراوانی در آن زمان اقدام به خرید کنسول می‌کنند.

مایکروسافت ۱۶ آبان کنسول جدیدش یعنی ایکس باکس وان ایکس را عرضه خواهد کرد. این کنسول قدرتمندترین کنسول تاریخ خواهد بود و از یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز برخوردار است. کارت گرافیکی با قدرت ۶ ترافلاپس و ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 دیگر مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه این کنسول میان نسلی هستند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده