نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

استودیو CD Projekt توجه خود را به توسعه بازی Cyberpunk 2077 متمرکز کرده است

استودیو CD Projekt RED بیشتر تمرکز خود را روی توسعه بازی Cyberpunk 2077 قرار داده و بودجه و نیروی انسانی فراوانی برای توسعه آن در نظر گرفته است.

چندین سال از رونمایی بازی Cyberpunk 2077 توسط استودیو CD Projekt RED می‌گذرد و تاکنون به جز تیزر تریلر رونمایی بازی، هیچ‌گونه اطلاعات خاص دیگری از آن منتشر نشده است. تلاش فراوان سی دی پراجکت رد برای پنهان نگه‌داشتن جزئیات این بازی نقش‌آفرینی در تمامی رویدادهایی که استودیو در آن‌ها شرکت می‌کند تبدیل به سوژه خنده و شوخی شده است؛ چرا که مدیران و توسعه‌دهندگان حاضر در رویدادها به مردم می‌گویند که به محض اینکه بتوانند، حتی یک کلمه هم در مورد بازی صحبت نمی‌کنند (!) و حضار هم به گفته آن‌ها می‌خندند.

در هر صورت، استودیوی لهستانی واقعا در حال توسعه بازی است و مخفی نگه داشتن آن ربطی به شرایط توسعه‌اش ندارد. روز گذشته آدام کیسینسکی، رئیس و مدیرعامل سی‌دی پراجکت، در جریان جلسه مالی استودیو به سرمایه‌دارانش گفت که تیم به‌شدت روی ساخت بازی متمرکز شده و تعداد فراوانی سازنده در ساخت بازی دخیل هستند. وی همچنین افزود که مدت زمانی طول می‌کشد تا استودیو بتواند چیزی را که خلق کرده به نمایش بگذارد.

در این جلسه مالی مشخص شد در حال حاضر ۳۰۰ سازنده روی توسعه بازی کار می‌کنند و بیش از ۱۰۰ سازنده دیگر هم مشغول کار روی سری The Witcher (بازی Gwent و آپدیت 4K بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس) هستند. بازی Cyberpunk 2077 از نظر تعداد نیرو و مقدار سرمایه‌ای که سازندگان برای توسعه بازی در نظر گرفته‌اند، پروژه بزرگ‌تری محسوب می‌شود.

صحبت از هزینه ساخت بازی شد. خوب است بدانید در ابتدای جلسه، استودیو اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته آن‌ها برای ساخت بازی Cyberpunk 2077 و بازی Gwent هزینه‌های خود را ۵۶ درصد افزایش داده‌اند که می‌توانید در جدول پایین این موضوع را مشاهده کنید:

استودیو CD Projekt RED

جدا از این موضوع، استودیو CD Projekt نیمه اول سال ۲۰۱۷ را با سود خالص چشمگیری به اتمام رسانده و همان‌طور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید (تمامی ارقام به زلوتی جدید نوشته شده که هر یک معادل با ۱۰ هزار زلوتی قدیم لهستان است) این رقم بیش از ۳۳.۶ هزار دلار است:

استودیو CD Projekt RED

و اما نهایتا در این جلسه مشخص شد که استودیو استخدام نیروهای جدید را در دستور کار قرار داده و تقریبا به تعداد نیروی موردنیازش رسیده است، اما هنوز به هدف مجموعا ۸۰۰ نیرو نرسیده است.

چند ماه پیش بود که سی‌دی پراجکت اعلام کرد هنوز زمان فراوانی تا آماده شدن بازی Cyberpunk 2077 باقی مانده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده