نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

توضیحات رایان جانسون در مورد لحن فیلم Star Wars: The Last Jedi

رایان جانسون در مصاحبه اخیر خود توضیحات جدیدی را در مورد فیلم Star Wars: The Last Jedi به اشتراک گذاشته است.

رایان جانسون که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون آجر (Brick)، برادران بلوم (The Bloom Brothers)، لوپر (Looper) و سه قسمت از سریال Breaking Bad (بریکینگ بد) شناخته شده است، کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد که او انتخاب مناسبی برای هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) بوده است، زیرا قسمت دوم این مجموعه داستان به مراتب تاریک‌تری را دارد. در پایان اولین تریلری که از فیلم Star Wars: The Last Jedi در فرودین‌ماه امسال منتشر شد، لوک اسکای واکر با گفتن حرف‌هایی در مورد پایان یافتن کار جدای‌ها طرفداران جنگ ستارگان را شوکه کرد.

Rian Johnson

طرفداران انتظار دارند که لحن و فضایی مشابه فیلم Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back (جنگ ستارگان اپیزود پنجم: امپراتوری ضربه می‌زند) را در فیلم Star Wars: The Last Jedi نیز مشاهده کنند. با این حال، جانسون گفته است که لحن این فیلم در واقع مشابه قسمت پنجم این مجموعه خواهد بود، اما ممکن است شباهت‌هایی را نیز با فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) داشته باشد. در مصاحبه با مجله امپایر، جانسون در مورد رویکرد خود در فیلم The Last Jedi صحبت کرد و گفت که او در ابتدا قصد داشت فشار بیشتری روی محدودیت‌های شخصیت‌های فیلم بیاورد، اما او تصمیم نداشت که در این مورد افراط‌گرایی کند و به ویژگی‌های اصلی مجموعه جنگ ستارگان ضربه بزند. جانسون گفت:

این فیلم، دومین فیلم از سه‌گانه جدید است. بنابراین راحت است که از لحاظ تیره‌تر بودن، این فیلم را با فیلم The Empire Strikes Back مقایسه کنید. ما بررسی شخصیت‌ها را آغاز کردیم و قصد داشتیم که آن‌ها را به چالش بکشیم و همه چیز را برای همه سخت‌تر کنیم. اما ما نمی‌خواستیم که این فیلم خیلی تاریک باشد. احساس لذت و بازیگوشی یکی از چیزهایی بود که در فیلم جی. جی. آبرامز نظر من را به خود جلب کرد. اما این فیلم مانند همان فیلمی است که در آن دارث ویدر به لوک می‌گوید من پدر تو هستم.

Star Wars: The Last Jedi

پیش از این نیز برخی از بازیگران فیلم Star Wars: The Last Jedi مانند جان بویگا گفته بودند که این فیلم بسیار تاریک‌تر از فیلم Star Wars: The Force Awakens خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که لحن فیلم تاریک است، اما لزوما به این معنا نیست که فیلم The Last Jedi قرار است یک فیلم کاملا تاریک باشد. هفته گذشته، کمپانی لوکاس فیلم از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) خبر داد. از رایان جانسون و جی جی آبرامز به‌عنوان دو گزینه اصلی جانشین ترورو در این فیلم نام برده می‌شود.

دیزی ریدلی در نقش ری، مارک همیل در نقش لوک اسکای‌واکر، بنیسیو دل تورو در نقش DJ، کری فیشر در نقش پرنسس لیا، آدام درایور در نقش کایلو رن، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، دومهنل گیلسون در نقش ژنرال هاکس، گوئندولین کریستی در نقش کاپیتان فازما، لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO، لورا درن در نقش معاون آدمیرال امیلین هولدو و اندی سرکیس در نقش رهبر محفل - اسنوک، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Star Wars: The Last Jedi حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده