نویسنده: علیرضا قاسمی
// جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۴

چهار بازی از مجموعه Halo به زودی برای ایکس‌ باکس وان منتشر خواهند شد

مایکروسافت گفته بود که بازی‌های Halo: CE Anniversary ،Halo 3 ،Halo 3: ODST و Halo 4 تا انتهای ۲۰۱۷ روی ایکس‌باکس وان منتشر خواهند شد. حالا اعلام شده که به‌زودی این وعده عملی می‌شود. 

ابتدای سال جاری میلادی، مایکروسافت اعلام کرد که چهار بازی از مجموعه‌ی Halo با نام‌های Halo: CE Anniversary ،Halo 3 ،Halo 3: ODST و Halo 4 با استفاده از سیستم Backward compatibility برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهند شد؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده و شرکت بازی‌ساز 343Industries اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر کرده که نشان می‌دهد بازی‌های یاد شده باید به‌زودی به کاتالوگ اضافه شوند. 

در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی 343Industries در آخرین پست هفتگی در وبلاگ خود، گفت که درک می‌کند که بازیکنان بسیار مشتاق هستند تا این چهار بازی ایکس‌باکس 360 را در کنسول ایکس باکس وان تجربه کنند. این شرکت اضافه کرد که تیم مسئول سیستم Backward compatibility در مراحل پایانی این انتقال هستند و به نظر می‌رسد که این بازی‌ها به‌زودی در صف انتشار قرار گیرند. 

بسیار مشتاق هستیم تا کنترلر را در دست بگیریم و این بازی‌‌ها را روی کنسول ایکس‌باکس وان تجربه کنیم. تیم مسئول Backward compatibility با قدرت در حال کار روی مراحل پایانی هستند و ما همچنان به همکاری نزدیک خود با آن‌ها ادامه خواهیم داد تا هر چهار بازی را برای انتشار، مورد آزمایش و سنجش قرار دهیم. 

ما عجله نداریم و زمان بیشتری صرف می‌کنیم تا اطمینان یابیم که تجربه‌ی حاصل از این بازی‌ها، با انتظارات طرفداران این مجموعه سازگاری داشته باشد. اما شنیده‌ایم که ما پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم و انتظار داریم که این بازی‌ها به‌زودی آماده‌ی انتشار شوند. 

در ماه جولای، زمانی که اخبار سرویس Backward compatibility اعلام شد، مایکروسافت وعده داد که این بازی‌ها را تا قبل از اتمام سال جاری میلادی عرضه کند. پس آن‌ها هنوز مهلت دارند تا وعده‌ی خود را عملی کنند.

در حال حاضر تمام بسته‌های الحاقی چهار بازی Halo در ایکس باکس 360 رایگان است. این خبر خوبی است؛ چرا که به این معنی است که تمام بازیکنان به همه‌ی نقشه‌های منتشر شده برای این بازی‌ها دسترسی خواهند داشت. 

در حالی که از مدت‌ها پیش، بازی‌های Halo: CE Anniversary، Halo 3 ،Halo 3: ODST و Halo 4 از طریق بازی Halo: The Master Chief Collection در ایکس‌باکس وان قابل بازی کردن بوده‌اند، اضافه کردن این بازی‌ها به صورت مستقل با سرویس Backward compatibility تصمیم دلپذیری است. اگر شما نسخه‌ی فیزیکی هر یک از بازی‌های یاد شده را دارید، پس از اتمام مراحل تطبیق دادن این بازی‌ها با ایکس‌باکس وان، می‌توانید به راحتی دیسک را درون کنسول قرار دهید و از این بازی‌ها لذت ببرید. همچنین این بازی‌ها را منحصرا می‌توان به صورت دیجیتالی خریداری و تجربه کرد. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده