نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

پوستر نوستالژیک جدیدی از سریال Stranger Things منتشر شد

زمان زیادی تا پخش دوباره سریال محبوب Stranger Things باقی نمانده است و سازندگان با انتشار پوستری جدید، هیجان طرفداران را برای دیدن فصل دوم این سریال بیش از پیش کرده‌اند.

آخرین پوستر نوستالژیک سریال علمی-تخیلی و ترسناک شبکه نت فلیکس، ادای دینی به فیلم کلاسیک ژانر وحشت، The Evil Dead (مرده شریر - ۱۹۸۱) سم ریمی است. سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) شبکه نت فلیکس ژانرهای زیادی را در دل خود جای داده است و به موضوعات فراوانی اشاره دارد. این سریال را می‌توان سریالی ترسناک، داستانی علمی-تخیلی و موضوعی رازآلود با فضای خیالی عجیب‌ و غریب در نظر گرفت و همگی این موارد را با هم قاطی کرد و معجون مسحور‌کننده و البته بسیار سرگرم‌کننده‌ای را تماشا کرد. تقریباً دیگر همگی می‌دانیم که سازندگان سریال Stranger Things علاقه خاصی به فرهنگ عامه دهه ۸۰ داشته و همواره از این دوره با احترام یاد کرده‌اند. فرقی نمی‌کند فیلمی از دهه ۸۰ باشد، سریالی، کتابی، بازی ویدئویی یا موسیقی، هر چیزی مربوط به آن دهه باشد با استقبال سازندگان روبه‌برو می‌شود.

تقریباً از ماه پیش بود که پوسترهایی از سریال Stranger Things با محوریت فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت در دهه ۸۰ منتشر شد و در این پوسترها ساکنین شهر هاکینز در درون دنیای فیلم‌های ترسناک و علمی-تخیلی دهه ۸۰ به تصویر کشیده شده بودند. از آثار معروفی که در ساخت این پوسترها به آن‌ها اشاره شده بود می‌توان به فیلم‌های A Nightmare on Elm Street (کابوس در خیابان الم - ۱۹۸۴)، The Running Man (مرد فراری - ۱۹۸۷)، Alien  (بیگانه - ۱۹۷۹) و Firestarter (آتش‌افروز - ۱۹۸۴) اشاره کرد. یکی از پوسترهای بسیار مورد علاقه طرفداران مربوط به فیلم Firestarter بود که بر اساس یکی از آثار موفق استفن کینگ ساخته شد. در این پوستر شخصیت محبوب اِلِون با آن قدرت ذهنی دیوانه‌وارش، ما را به یاد شخصیت اصلی فیلم Firestarter می‌اندازد.

امروز هم شبکه نت فلیکس از طریق اکانت رسمی توییتر سریال Stranger Things پوستری جدید و نوستالژیک دیگری از فصل دوم این سریال مورد انتظار را منتشر کرد. در پوستر جدید که ادای احترامی به فیلم کالت The Evil Dead سم ریمی است، شخصیت جویس را می‌بینیم که همچون پوستر فیلم The Evil Dead، مرده‌ای از درون خاک گردن وی را گرفته و به زیر خاک می‌کشد. فیلم The Evil Dead سم ریمی امضای این کارگردان به شمار می‌رود و در واقع این فیلم بود که نام وی را بر سر زبان‌ها انداخت و نهایتاً وی را به کارگردانی سه‌گانه مرد عنکبوتی رساند. پوستر جدید سریال Stranger Things را با هم می‌بینیم.     

New-Poster-Stranger-Things

مطمئناً انتشار این پوسترها بی‌دلیل نبوده است، ولی اینکه سازندگان تصمیم داشته باشند تمام هیولاها و موجودات شریری که در این فیلم‌ها حضور داشتند را در سریال Stranger Things وارد کنند، امری بسیار بعید به نظر می‌رسد (البته با توجه به داستان این سریال و جهان وارونه‌ای که در آن به نمایش درآمد، فکر کردن به این موضوع غیرطبیعی نیست). از هیولاها و موجودات شریر فیلم‌های ذکر شده در بالا که بگذریم، هیولای غول‌آسایی که در تریلر فصل دوم این سریال به نمایش درآمد خود سؤالات بسیاری را برای طرفداران به وجود آورده است.

فرقی نمی‌کند فیلمی از دهه ۸۰ باشد، سریالی، کتابی، بازی ویدئویی یا موسیقی، هر چیزی مربوط به آن دهه باشد با استقبال سازندگان روبه‌برو می‌شود

هنوز اطلاعات چندانی از داستان فصل دوم سریال Stranger Things به بیرون درز نکرده است، ولی خب با توجه به اتفاقاتی که در فصل اول این سریال برای شخصیت ویل رخ داد و در واقع وی حتی با بازگشت به دنیای واقعی هنوز تحت تأثیر دنیای وارونه بود و دیدی دوگانه پیدا کرده بود، بسیار از تئوری‌ها بدین موضوع اشاره می‌کنند که فصل دوم حول محور این شخصیت خواهد بود. شان لوی، یکی از تهیه‌کنندگان این سریال که در فصل اول کارگردانی دو قسمت را بر عهده داشت و در این فصل هم دو قسمت را کارگردانی کرده است، از پاسخ به سؤالاتی از این دست که داستان فصل دوم به چه موضوعاتی خواهد پرداخت و این ایده‌ها تا چه اندازه درست هستند سر باز زد و نه آن‌ها را تأیید کرد و نه گفت که اشتباه هستند. در هر صورت این تئوری‌ها درست باشند یا نه، تنها چیزی که از آن مطمئنیم این است که فصل دوم سریال موضوعات بیشتری را در خود جای داده است و طبق گفته سازندگان بسیار ترسناک‌تر از فصل اول خواهد بود.

Eleven

در فصل اول این سریال بازیگرانی همچون وینا رایدر، تام هاربر، چارلی هیتون، گاتن ماتارازو، ناتالی دایر، کارا بونو، متیو مودین، میلی بابی براون، سدی سینک و دکر مونتگمری به ایفای نقش پرداختند. پیش از این نیز ۱۲ پوستر از فصل دوم سریال Stranger Things منتشر شده بود و در این پوسترها به نظر می‌رسید شخصیت‌های داستان در حال تماشای هیولا اصلی فیلم هستند.

فصل دوم این سریال در تاریخ ۲۷ اکتبر امسال (۵ آبان ماه) منتشر خواهد شد. سازندگان سریال Stranger Things اخیراً تأیید و اعلام کرده‌اند که این سریال برای فصل سوم هم تمدید شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده