// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

ارزش استودیوی سازنده بازی Witcher به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط استودیوی لهستانی CD Projekt Red، ارزش این استودیو از مرز ۲ میلیارد دلار گذشته است.

امروز استودیوی CD Projekt Red آمار درآمد نیمه‌ی اول سال مالی ۲۰۱۷ خود را در اختیار عموم قرار داد. با اینکه درآمد و سود امسال آن‌ها نیز قابل قبول است، ولی در مقایسه با سال پیش کمی پایین‌تر آمده است.

قابل‌توجه‌ترین موردی که در بین اطلاعات منتشر شده توسط سی دی پراجکت رد به چشم می‌خورد، ارزش این کمپانی است که در مقایسه با سال پیش دو برابر شده است. در آگوست (مرداد-شهریور) سال پیش، ارزش این استودیو ۱ میلیارد دلار شده بود؛ در حالی که امسال مرز ۲ میلیارد دلاری را رد کرده و به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

همان‌طور که حدس می‌زنید، بیشتر درآمد استودیوی CD Projekt Red از طریق سری بازی The Witcher و پلتفرم GOG تامین می‌شود. در ۶ ماه اول سال مالی ۲۰۱۷، این استودیو حدود ۷۱ میلیون دلار درآمد داشته که ۴۰ میلیون دلار از آن سود خالص بوده است. این درآمد در مقایسه با سود ۴۶ میلیونی سال پیش در همین مقطع، پسرفت کمی داشته است.

بخش قابل توجهی از درآمد کمپانی CD Projekt Red از طریق بازی The Witcher 3: Wild Hunt و دو بسته‌ی الحاقی آن Heart of Stone و Blood & Wine به‌دست آمده است. همچنین این کمپانی روند پیشرفت پلتفرم GOG را خوب خوانده؛ چرا که تا پایان ماه آگوست این پلتفرم ۲۱۰۰ بازی را شامل شده است.

از دیگر اخبار بازی می‌توان به اقدام استودیوی CD Projekt Red برای اضافه کردن بازی کارتی Gwent به مسابقات ورزش‌های الکترونیک اشاره کرد.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده