نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

تلاش آمازون و اپل برای دریافت حق انتشار فیلم های جیمز باند

طبق خبرهای منتشر شده، اپل و آمازون تلاش می‌کنند تا حق انتشار فیلم‌های جیمز باند (James Bond) را دریافت کنند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اپل و آمازون به جمع کمپانی‌هایی اضافه‌ شده‌اند که در نظر دارند حقوق انتشار فیلم‌های مجموعه جیمز باند را به‌دست بیاورند. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، این دو کمپانی برای دریافت حقوق انتشار این فیلم در حال رقابت هستند و پیشنهادهای خود را نیز ارائه داده‌اند و باید با کمپانی‌هایی چون برادران وارنر در رقابت برای دریافت حقوق انتشار فیلم‌های جیمز باند، رقابت کنند. از برادران وارنر به عنوان جدی‌ترین کمپانی حاضر در این رقابت نام برده می‌شود که پیشنهادهای مالی نیز ارائه کرده است.

آمازون در حال حاضر حضور کوچک و محدودی در دنیای سینما و فیلم دارد، اما دارای یک مجموعه سودآور مانند جیمز باند نیست. طبق منابع نزدیک به هالیوود ریپورتر، زک ون آمبورگ و جیمی ارلیچ، مدیران سابق بخش تلویزیون کمپانی سونی پیکچرز که در حال حاضر مدیریت بخش محصولات تلویزیونی اپل را بر عهده دارند، باعث شده‌اند تا اپل برای دریافت حقوق فیلم‌های جیمز باند تلاش کند و این مجموعه محبوب را در دنیای تلویزیون نیز گسترش بدهد. کمپانی سونی پیکچرز در حال حاضر مسئولیت انتشار فیلم‌های جیمز باند را بر عهده دارد. 

سونی پیکچرز طی سال‌های اخیر با کمپانی MGM برای ساخت و انتشار فیلم‌های جیمز باند همکاری کرده و این کمپانی مسئولیت انتشار تمامی فیلم‌های جیمز باند با بازی دنیل کریگ را بر عهده داشته است. با این حال، قرارداد سونی و MGM پس از ساخت و انتشار فیلم Spectre (اسپکتر) در سال ۲۰۱۵ به پایان رسیده است. با وجود این، با توجه به بازگشت کریگ برای فیلم بعدی جیمز باند انتظار می‌رود که سونی پیکچرز مسئولیت انتشار فیلم‌های جیمز باند را حداقل تا سال ۲۰۱۹ حفظ کند. با این حال، تحلیلگران سینما انتظار دارند که کمپانی برادران وارنر سرانجام با MGM برای دریافت حقوق انتشار فیلم‌های این شخصیت محبوب به توافق برسد.

این در حالی است که برادران وارنر رقیبان سرسخت دیگری چون فاکس قرن بیستم، سونی و یونیورسال را در مقابل دارد. با این حال، پیشنهادهای احتمالی اپل و آمازون ممکن است تغییرات گسترده‌ای را در وضعیت مناقصه حقوق انتشار مجموعه جیمز باند ایجاد کند. فیلم James Bond 25 برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. از دنی ویلنو، دیوید مکنزی و یان دمانژ، به عنوان سه گزینه احتمالی و اصلی برای کارگردانی فیلم بعدی جیمز باند نام برده می‌شود. ماه گذشته، دنیل کریگ تایید کرد که در فیلم بعدی جیمز باند حضور خواهد داشت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده