نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

نویسنده و کارگردان قسمت دوم فیلم Suicide Squad انتخاب شد

بعد از ماه‌ها اخبار ضدونقیض و نام بردن از کارگردانانی همچون مل گیبسون و ژائومه کولت سرِرا، برادران وارنر سرانجام کارگردان قسمت دوم فیلم Suicide Squad را معرفی کرد.

کمپانی برادران وارنر گاوین اوکانر را برای نویسندگی و کارگردانی دنباله فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار - ۲۰۱۶) دیوید آیر و دنیای سینمایی دی سی انتخاب کرد. استودیوی برادران وارنر کار روی دنیای جدید سینمایی دی‌سی را از بهار سال گذشته و با اکران فیلم ابرقهرمانی Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت - ۲۰۱۶) زک اسنایدر آغاز کرد. در آن فیلم شاهد حضور برخی شخصیت‌های معرفی‌شده در فیلم Man of Steel (مرد پولادین - ۲۰۱۳) بودیم. چند ماه پس از اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، برادران وارنر فیلمی دیگر و این‌بار با تمرکز بر شخصیت‌های شرور و ضدقهرمان کتاب‌های کمیک را به روی پرده برد؛ فیلم Suicide Squad که کارگردانی آن بر عهده دیوید آیر بود و در این فیلم شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران همچون دِدشات با بازی ویل اسمیت، هارلی کوئین با بازی مارگو رابی، کاپیتان بومرنگ با بازی جِی کورتنی و جوکر با بازی جرد لتو، رونمایی شد.     

اگرچه هیچ‌کدام از دو فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice و Suicide Squad با استقبال منتقدان همراه نشدند و نقدهای ضعیفی را دریافت کردند، ولی خب در گیشه به موفقیت‌های زیادی رسیدند و طبیعتاً این موضوع در این دست فیلم‌ها ارجحیت بیشتری برای سازندگان خواهد داشت و آن‌ها را به فکر ساخت دنباله‌های متعدد خواهد انداخت. این موضوع در مورد فیلم Suicide Squad هم صدق می‌کرد و سازندگان اندکی بعد از اکران این فیلم اعلام کردند که به فکر ساخت دنباله آن بوده‌اند و این فیلم قطعاً در پروژه‌های آتی دنیای سینمایی دی‌سی حضور خواهد داشت. البته از همان زمان هم مشخص نبود چه کسی روی صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست؛ تا این اواخر که در خبرهای متعددی خواندیم که برادران وارنر در انتخاب کارگردان این فیلم کمی جدی‌تر شده و در تکاپو‌ است تا هرچه سریع‌تر این پروژه سروسامان بگیرد. این‌طور که به نظر می‌رسد اخبار چند وقت اخیر در رابطه با انتخاب کارگردان قسمت دوم فیلم Suicide Squad و جدیت برادران وارنر در این موضوع پربیراه هم نبوده و این استودیو نویسنده و کارگردان مدنظر خود را انتخاب کرده است.

Gavin

طبق گزارش سایت وِرایتی (Variety)، گاوین اوکانر، کارگردان فیلم‌هایی همچون Pride and Glory (غرور و افتخار - ۲۰۰۸)، Warrior (مبارز - ۲۰۱۱) و Jane Got a Gun (جِین اسلحه دارد - ۲۰۱۶)، به‌صورت رسمی برای نویسندگی قسمت دوم فیلم Suicide Squad انتخاب شده است و استودیوی برادران وارنر به دنبال انتخاب وی برای کارگردانی این پروژه نیز هست. طبق گزارش سایت ورایتی، استودیوی برادران وارنر امیدوار است که مراحل تولید این فیلم از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شود. پیش از این گفته شده بود که مراحل ساخت قسمت دوم فیلم Suicide Squad زودتر از پاییز سال ۲۰۱۸ آغاز نخواهد شد، ولی اگر ساخت این دنباله را از اواخر امسال شروع کنند، در آن صورت شاید در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ شاهد اکران آن باشیم.    

سؤال اینجا است که آیا قسمت دوم فیلم Suicide Squad می‌تواند خاطره نه‌چندان خوب قسمت اول را پاک کند و دنیایی را که دیوید آیر به تصویر کشید در مسیری درست قرار دهد یا خیر

انتخاب کارگردانی دنباله فیلم Suicide Squad چندین ماه ادامه داشت و تیتر اکثر سایت‌ها را به خود اختصاص داده بود. تقریباً در این مدت به‌‌صورت رسمی و نیمه‌رسمی نام چهار کارگردان برای ساخت قسمت دوم این فیلم مطرح شد؛ از کارگردانی مطرح چون مل گیبسون گرفته تا افرادی همچون ژائومه کولت سرِرا، جاناتان لوین و دنیل اسپینوسا. نزدیک‌ترین گزینه برای کارگردانی دنباله فیلم Suicide Squad، ژائومه کولت سررا بود که وی نیز ترجیح داد نیامده از این پروژه خداحافظی کند و کارگردانی فیلم Jungle Cruise (گشت‌‌وگذار در جنگل) کمپانی دیزنی را بر عهده بگیرد. به هر حال، برادران وارنر گاوین اوکانر را برای نویسندگی و به احتمال خیلی زیاد کارگردانی قسمت دوم فیلم انتخاب کرد. اگرچه آن‌طور که در گزارش‌های پیشین خواندیم گاوین اوکانر و بن افلک در حال کار روی فیلمنامه قسمت دوم The Accountant (حسابدار) هستند، ولی گویا وی مشکلی برای همزمان پیش بردن دو پروژه ندارد.

SS-II

از زمان اعلام ساخت فیلمی در مورد شخصیت جوکر و جدا بودن دنیای این فیلم از کمیک‌های اصلی دنیای دی‌سی، پروژه‌های آتی دنیای سینمایی دی‌سی کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسید. حال به این وضعیت گیج‌کننده، ساخت فیلمی با محوریت هارلی کوئین و جوکر را هم اضافه کنید که طبق برخی اخبار ضدونقیض قرار بود جایگزین فیلم Gotham City Sirens (افسونگران شهر گاتهام) شود که البته گویا این‌طور نخواهد بود و این پروژه جایگاه خود را خواهد داشت. در هر صورت با انتخاب گاوین اوکانر کمی اوضاع درهم و آشفته دنیای دی‌سی سروشکل بهتری گرفت و این‌طور که به نظر می‌رسد برادران وارنر هم علاقمند است تا خیلی سریع کار ساخت قسمت دوم فیلم Suicide Squad را آغاز کند؛ در واقع پیش از ساخت فیلم هارلی کوئین و جوکر. فیلم Gotham City Sirens دیوید آیر هم در دست ساخت قرار دارد، ولی احتمالاً از اولویت‌های استودیوی برادران وارنر نخواهد بود.

سؤال اینجا است که آیا قسمت دوم فیلم Suicide Squad می‌تواند خاطره نه‌چندان خوب قسمت اول را پاک کند و دنیایی را که دیوید آیر به تصویر کشید در مسیری درست قرار دهد یا خیر. در زمان ساخت قسمت اول فیلم Suicide Squad، تیم سازنده با مشکلات ریز و درشتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد که گویا بر کیفیت نهایی کار هم اثر گذاشت. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا گاوین اوکانر و استودیوی برادران وارنر می‌توانند فیلمی بسازند که از قسمت پیشین خود بهتر باشد یا خیر؛ امری که البته بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در کارنامه گاوین اوکانر فیلم‌های باکیفیت بسیار خوبی همچون Warrior دیده می‌شود که امیدها را نسبت به این شخص برای کارگردانی قسمت دوم فیلم Suicide Squad افزایش می‌دهد.

 آخرین فیلمی که از گاوین اوکانر به روی پرده رفت فیلم The Accountant (حسابدار - ۲۰۱۶) بود که نقدهای متوسط و می‌توان گفت نه‌چندان خوبی را از منتقدین دریافت کرد. در این فیلم علاوه بر بن افلک، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جاناتان ادوارد برنتال، جفری تامبر و جان لیسگو به ایفای نقش پرداختند. فیلم با بودجه‌ی ۴۴ میلیون دلاری ساخته شد و توانست در گیشه حدود ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده