نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

بازی Syberia 1 برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد

استودیو مایکرویدز امروز اعلام کرد که قصد دارد بازی Syberia 1 را برای نینتندو سوییچ منتشر کند. 

سری بازی‌های Syberia را می‌توان از جمله بازی‌های ماجراجویی بسیار موفق دانست که دو نسخه اول آن، بازی‌های خاطره‌انگیزی بودند. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو مایکرویدز، سازنده بازی، اعلام کرده که قصد دارد نسخه اول این سری را برای نینتندو سوییچ منتشر کند. این استودیو همچنین تاریخ انتشار بازی را نیز اعلام کرده و بر این اساس Syberia 1 در تاریخ ۲۸ مهر برای کنسول جدید نینتندو به صورت فیزیکی و دیجیتالی منتشر خواهد شد.

نسخه اول بازی سایبریا داستان کیت واکر را روایت می‌کند که یک وکیل اهل نیویورک است و برای حل کردن معمای یک کارخانه، به منطقه آلپ سفر می‌کند. اما قضیه به همان سادگی که کیت فکر می‌کرده نیست و وی درگیر اتفاقات مختلفی می‌شود. این بازی در سال ۲۰۰۲ منتشر شده بود و حتی بعدها برای اندروید و آیفون و پلتفرم‌های دیگر نیز پورت شده است و اگر هنوز موفق به تجربه آن نشده‌اید، می‌توانید بازی را روی گوشی‌های موبایل هم بازی کنید یا اگر سوییچ دارید، منتظر انتشار بازی برای این پلتفرم بمانید. 

جدید‌ترین نسخه از این سری Syberia 3 بود که نتوانست کیفیتی مشابه نسخه‌های اول و دوم بازی داشته باشد و در بررسی زومجی هم نمره ۵.۵ را دریافت کرد. خلاصه‌ای از نقد این بازی به شرح زیر است:

Syberia 3 یک بازی ادونچر با معما‌ها و داستان خوب است ولی آنقدر در زمینه‌های دیگر مشکل دارد که ویژگی‌های مثبت آن هم تحت شعاع قرار می‌گیرند. چرا که برای لذت بردن از ویژگی‌های مثبت یک بازی، اول باید بتوانید آن را بدون مشکل بازی کنید. ولی سایبریا ۳ آنقدر مشکلات عجیب و غریبی مخصوصا در زمینه فنی دارد که دیگر فرصتی برای لذت بردن از جنبه‌های خوب بازی پیدا نمی‌کنید. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده