نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

هلند نماینده خود را برای مراسم اسکار 2018 معرفی کرد

فیلم درام Layla M (لیلا ام.) نماینده کشور هلند در بخش فیلم های خارجی زبان مراسم اسکار 2018 خواهد بود.

سینمای هلند امسال با معرفی فیلم درام Layla M یا «لیلا ام.» شانس خود را برای برنده شدن جایزه بهترین فیلم بخش خارجی‌زبانِ نودمین مراسم اسکار امتحان خواهد کرد. فیلم Layla M داستان زندگی دختری جوان به همین نام را روایت می‌کند که اصالتی هلندی-مراکشی دارد. لیلا تحت تأثیر فشارهایی که از طرف گروه‌های افراطی ضد مسلمان بر مسلمانان وارد می‌شود و دیدن این شرایط سخت، منقلب می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دین اسلام روی آورد و مسلمان شود. وی با مرد جوانی که عضو گروه‌های جهادی است ازدواج می‌کند و با این مرد به خاورمیانه سفر می‌کند تا به عضویت گروهکی تروریستی درآید. در این میان، شرایط سختی که در آن قرار می‌گیرد، تناقضات درونی، پیش‌داوری‌ها و خطرات اجتماع جدیدی که به عضویت آن درآمده است شرایط بغرنج و چالش‌برانگیزی را برای لیلا به وجود می‌آورد.

فیلم Layla M اواخر سال گذشته در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار به نمایش درآمد.

Layla-M-II

کارگردانی فیلم Layla M را میک دی یونگ بر عهده داشته است. سینمادوستان وی را با کارگردانی دو فیلم BlueBird (پرنده آبی - ۲۰۰۴) و Frailer (شکننده - ۲۰۱۴) به خاطر می‌آورند. از بازیگران این فیلم می‌توان نورا الکوثر در نقش لیلا، الیاس ادب در نقش عبدل، حسن آکوچ در نقش زین، یاسمین چیتینکایا در نقش ام اسامه و هوسام چادات در نقش شیخ عبدالله آل سابین را نام برد.  

نمایندگان کشور هلند تاکنون هفت بار نامزد بهترین فیلم بخش خارجی‌زبان مراسم اسکار شده‌اند. نمایندگان این کشور سه مرتبه نیز برنده این جایزه شده‌اند. سه فیلم The Assault (حمله - ۱۹۸۶) به کارگردانی فونس رادماکرس، Antonia's Line (نَسَب آنتونیا - ۱۹۹۵) مرلین گوریس و Character (شخصیت - ۱۹۹۷) مارک فان دیم، سه فیلم برگزیده هلندی مراسم سالیانه اسکار بوده‌اند.  

گفتنی است که آکادمی اسکار در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ (۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶) نامزدهای نهایی بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان را اعلام خواهد کرد. نودمین مراسم سالیانه اسکار نیز در تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه ۱۳۹۶) برگزار خواهد شد.

لازم است بدین نکته هم اشاره داشته باشیم که شبکه نت فلیکس حق پخش فروش جهانی این فیلم را از بتا فیلم خریداری کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده