نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

مجارستان نماینده خود را برای مراسم اسکار 2018 معرفی کرد

مجارستان قرار است فیلم On Body and Soul را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم های خارجی زبان مراسم اسکار 2018 شرکت دهد.

فیلم جدید و رمانتیک ایلدیکو انیدی به نام «در بدن و روح» (On Body and Soul) که داستان آن در یک کشتارگاه اتفاق می‌افتد و در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برنده جایزه خرس طلایی شد، حالا قرار است در بخش بهترین فیلم‌ خارجی‌زبان مراسم اسکار سال ۲۰۱۸، نماینده کشور مجارستان باشد.

فیلم On Body and Soul علاوه بر اینکه موفق به دریافت جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد، توانست افتخارات زیادی را در فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم، ملقب به FIPRESCI از آن خود کند.

فیلم در بدن و روح، داستان عشقی سوزان بین مدیر مالی سخت‌کوش یک کارخانه تولید گوشت (با بازی گیزا مورشانی) و یک بازرس کنترل کیفیت زیبا که دچار مشکلات و چالش‌هایی است (با بازی الکساندرا بوربیلی) را حکایت می‌کند. البته در کنار داستان اصلی فیلم، قصه دیگری هم در جریان است که درباره شیشه داروی گم‌شده حیوانی است. این ترکیب عجیب و غریب و البته قوی که در این فیلم وجود دارد به اندازه لازم کافی بود تا بتواند هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به سرپرستی پل ورهوفن را به اهدای جایزه راضی کند. همچنین فیلم On Body and Soul علاوه بر جشنواره فیلم برلین، در ماه ژوئن و در جشنواره فیلم سیدنی توانست یکی از بهترین جوایز این مراسم را دریافت کند و همین باعث شد که ایلدیکو انیدی تبدیل به اولین کارگردان زنی شود که در ۱۰ سال اخیری که این مراسم برگزار می‌شود، توانسته جایزه به این بزرگی را از جشنواره فیلم سیدنی دریافت کند. 

این فیلم در آمریکای شمالی، ابتدا در شهر تورنتو به روی پرده سینماها خواهد رفت و کمپانی مستقل Films Boutique فروش جهانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

تا به امروز نمایندگان کشور مجارستان ۹ بار در مراسم جایزه اسکار و در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان از نامزد‌های این بخش بوده‌اند و تنها دو بار توانستند به این جایزه دست پیدا کنند. آنها یک‌بار در سال ۱۹۸۱ برای فیلم مفیستو (Mephisto) اثر ایشتوان سابو و بار دیگر هم در سال ۲۰۱۵ و برای فیلم پسر شائول (Son of Saul) اثر لاسلو نمش موفق به دریافت جایزه اسکار شدند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده