// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

همکاری کیسی افلک و جو رایت در فیلمی اقتباسی

کیسی افلک در فیلم Stoner به کارگردانی جو رایت و نویسندگی اندرو بوول، در نقش اصلی کار ظاهر خواهد شد.

کیسی افلک، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سینما، در فیلم استونر (Stoner) بر اساس رمانی به همین نام، نوشته‌ی جان ویلیامز به ایفای نقش خواهد پرداخت. جو رایت، فیلمساز سرشناس انگلیسی، کارگردانی این اثر را بر عهده خواهد داشت و اندرو بوول (A Most Wanted Man) نیز کار اقتباس فیلمنامه‌ را انجام خواهد داد. جیسون بلام (Whiplash) از کمپانی Blumhouse، چارلز اس. کوهن (Frozen River) از کمپانی Cohen Media Group و دنیل بتسک (The Killing of a Sacred Deer) از شبکه بریتانیایی Film4 نیز تهیه‌کنندگان پروژه خواهند بود.

فیلم Stoner به روایت داستان زندگی کشاورزی فقیر به نام ویلیام استونر می‌پردازد که برای تحصیل در رشته‌ی کشاورزی وارد دانشگاه میزوری می‌شود. او در هنگام تحصیل، با رشته‌ی ادبیات انگلیسی آشنا می‌شود و در ادامه، علایق خود را در مطالعات ادبی می‌یابد. استونر از بازگشت به مزرعه‌ی پدری‌اش سر باز می‌زند و با تحصیل در رشته‌ی علوم انسانی تبدیل به یک معلم می‌شود. پس از پایان جنگ جهانی اول، او با دختر جذابی به نام ادیت آشنا می‌شود و پس از گذشت چند هفته با وی ازدواج می‌کند. در ادامه، استونر خیلی زود متوجه می‌شود در انتخاب همسرش دچار اشتباه شده و در این میان، رابطه‌ای را با یکی از همکارانش به نام کاترین آغاز می‌کند.

رمان استونر، برای نخستین بار در سال ۱۹۶۵ به چاپ رسید، ولی با وجود ارزش‌های هنری‌اش، با بی‌توجهی کامل خوانندگان روبه‌رو شد؛ تا جایی که هفته‌نامه‌ی ادبی نیویورکر، این اثر را به‌عنوان بهترین رمان آمریکایی نادیده گرفته‌شده در تاریخ معرفی کرد. با وجود این، پس از انتشار دوباره‌ی کتاب در سال ۲۰۰۳ و انتشار چندین باره‌ی آن در سال‌های بعد، این اثر با استقبال بسیار خوب خوانندگان همراه شد.

جیسون بلام که از سال ۲۰۱۱ به دنبال تبدیل استونر به فیلمی سینمایی است، درباره‌ی این کتاب می‌گوید:

رمان استونر در عین حال که بسیار زیباست همان‌قدر هم ناشناخته است و به همین دلیل، طرفداران این اثر، خود را در یک باشگاه مخفی احساس می‌کنند. از اینکه با کمک کیسی افلک، جو رایت و اندرو بول می‌توانیم به تعداد اعضای این باشگاه بیفزاییم بسیار هیجان‌زده هستم.

stoner

کیسی افلک در تازه‌ترین همکاری‌اش با فیلمساز جوان سینما، دیوید لاوری در دو فیلم داستان شبح (A Ghost Story) و پیرمرد و تفنگ (The Old Man and the Gun) به ایفای نقش پرداخته است. او فیلم مستقل «روشنایی زندگی من» (Light of My Life) را نیز به کارگردانی و نویسندگی خودش در مراحل پس از تولید دارد. کیسی همچنین در آینده‌ای نزدیک به کارگردانی فیلم ستاره درخشان دوردست (Far Bright Star) با بازی خواکین فونیکس در نقش اصلی خواهد پرداخت که داستان آن درباره‌ی سواره نظامی است که یک گروه از افراد جوان را برای شکار پانچو ویا، یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های انقلاب مکزیک رهبری می‌کند.

جو رایت نیز در حال حاضر فیلم تاریک ترین ساعات (Darkest Hour) را با محوریت شخصیت وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق بریتانیا آماده‌ی نمایش دارد. این اثر که پس از نخستین نمایش محدود خود در جشنواره فیلم تلیوراید، مورد استقبال گسترده‌ی منتقدان قرار گرفت، در رشته‌های مختلف از شانس‌های تصاحب جوایز اسکار به حساب می‌آید. از دیگر آثار مطرح کارنامه‌ی رایت می‌توان به فیلم‌های غرور و تعصب (Pride & Prejudice)، تاوان (Atonement) و آنا کارنینا (Anna Karenina) اشاره کرد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده