نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

بررسی بازی Knack 2 از دید سایت های معتبر دنیا

Knack 2، بازی انحصاری پلی استیشن 4، امروز منتشر شد و توانسته نمره‌های نسبتا خوبی هم دریافت کند. 

Knack یکی از بازی‌های هنگام عرضه کنسول پلی استیشن 4 بود که سونی تبلیغات زیادی هم روی آن به عنوان یک بازی اکشن-پلتفرمر انجام داده بود، ولی بازی پس از انتشار، به آن اثری که انتظار می‌رفت تبدیل نشد و در نهایت توانست امتیاز متای ۵۴ را ثبت کند. در آن زمان انتظارات از Knack به حدی بود که حتی برخی آن را بازی‌ای در حد و اندازه Crash Bandicoot می‌دانستند، ولی پس از انتشار مشخص شد که بازی فاصله زیادی با اثری مثل کرش دارد. با این حال سونی تصمیم گرفت تا دنباله این بازی را هم بسازد و این بازی با نام Knack 2، اولین بار در جریان رویداد PSX 2016 معرفی شد. ساخت بازی هم بر عهده استودیو ژاپن سونی بوده و این بازی، امروز (۱۴ شهریور) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. با توجه به نمره‌های بازی، می‌توان گفت که Knack 2 در مقایسه با نسخه قبلی خود عملکرد بهتری داشته و بازی خوبی به حساب می‌آید. 

بازی Knack 2 داستان شخصت Knack را روایت می‌کند و یک بازی اکشن-پلتفرمر است. شخصیت اصلی بازی قابلیت‌هایی چون مشت زدن، لگد زدن، تغییر سایز و همچنین توانایی‌های مبارزه‌ای دیگری دارد که با آن‌ها قادر به عبور از مراحل بازی خواهید بود. همچنین یک درخت مهارت هم در بازی وجود دارد که به لطف آن می‌توانید قابلیت‌های شخصیت اصلی بازی را در زمینه‌های مختلف ارتقا بدهید. بازی همچنین علاوه بر داشتن بخش تک‌نفره، از حالت Co-op نیز پشتیبانی می‌کند. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری به بررسی بازی Knack 2 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

Knack 2

  • سازنده: استودیو ژاپن سونی
  • ناشر: سونی
  • سبک: اکشن پلتفرمر
  • تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4

Knack 2

پوش اسکوئر: ۸۰ از ۱۰۰

شاید کم‌تر شخصی انتظار داشت که Knack 2 به بازی خوبی تبدیل شود، اما در واقعیت با بازی خوبی طرف هستیم؛ بازی‌ای که از حیث مبارزه‌ها تجربه‌ای به‌مراتب بهتر از نسخه اول بازی ارائه می‌کند و از طرف دیگر المان‌های پلتفرمر بازی هم به سطحی رسیده‌اند که بازی کم‌کم می‌تواند ادعا کند که دنباله معنوی سری کرش بندیکوت است. حتی اگر از آن دست افرادی باشید که با تجربه نسخه اول این بازی کاملا ناامید شده‌اند، بازهم بهتر است سراغ تجربه Knack 2 بروید و مطمئن باشید که از آن لذت خواهید برد. 

اتک آف فن بوی: ۸۰ از ۱۰۰

نسخه اول بازی Knack صرفا با این هدف ساخته شده بود که بتواند قدرت فنی کنسول پلی‌استیشن 4 را به رخ بکشد و نشان دهد که کنسول جدید، قادر به ارائه چه تجربه بصری خوبی است. اما نسخه دوم بازی درگیر چنین مسائلی نشده و به همین دلیل هم شاهد بازی‌ای هستیم که روی ساخت آن فکر شده و تجربه به‌مراتب بهتری به حساب می‌آید. 

پالی‌گان: ۷۵ از ۱۰۰

Knack 2 یک بازی پلتفرمر سرگرم‌کننده شبیه بازی‌های کلاسیک این سبک است و مشخص است که سازندگان دقت و اهمیت زیادی در ساخت آن به خرج داده‌اند. شاید بازی حس و حالی قدیمی داشته باشد، اما ثابت می‌کند که هنوز هم بازی‌های اکشن-پلتفرمر این‌چنینی می‌توانند جذاب باشند. همچنین زیبایی ظاهری بازی، بیش‌تر از اینکه دلیلی هنری داشته باشد، دلیلی فنی دارد و شاهد یک زیبایی فنی در بازی هستیم. در کل همان‌طور که پسرم هم بعد از تمام کردن یکی از مراحل Co-op بازی گفت، با بازی مفرحی رو‌به‌رو هستیم. 

آی‌جی‌ان: ۷۲ از ۱۰۰

بازی ریتم مناسبی دارد و سیستم مبارزات آن هم جذاب هستند که نتیجه این ویژگی‌ها، یک گیم‌پلی متنوع است. همچنین بخش Co-op بازی هم کیفیت خوبی دارد و سرگرم‌کننده است. Knack 2 قطعا یک قدم رو به جلو در مقایسه با نسخه اول این سری است، اما تا زمانی که بازی داستان بهتری نداشته باشد و شاهد شخصیت‌های جذاب‌تری نباشیم، بازی به آن اثر درجه-یکی که انتظار می‌رود تبدیل نخواهد شد.

گیمزرادار: ۶۰ از ۱۰۰

Knack 2 بازی‌ای است که در مقایسه با نسخه اول، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده و تجربه طولانی‌تری است. اما مشکلی که وجود دارد این است که بازی آن عمق کافی را ندارد و پس از مدتی تکراری می‌شود.

دیستراکتوید: ۵۵ از ۱۰۰

Knack 2 هرآنچه را که یک بازی پلتفرمر نیاز دارد شامل می‌شود و حس و حال خوبی هم دارد. با این حال زمانی که به مرحله اجرا و عملی شدن این موارد وارد شویم، بازی موفق به ارائه آنچه که باید نمی‌شود. من نمی‌دانم که هدف کلی سری Knack 2 رسیدن به چه جایگاهی بود، اما می‌دانم که Knack را می‌توان یکی از مجموعه بازی‌هایی دانست که هرگز به پتانسیل واقعی‌اش نرسیده است. 

نمره های بازی Knack 2

نمره های بازی Knack 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده