نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

بازیکن حرفه ای بازی Overwatch قرارداد ۱۵۰ هزار دلاری امضا کرد

یک بازیکن حرفه‌ای بازی Overwatch که تنها ۱۷ سال دارد، بزرگ‌ترین قرارداد بازیکنان حرفه‌ای مسابقات eSport را با حقوق سالانه ۱۵۰ هزار دلار امضا کرد.

در صورتی که اخبار بازی را دنبال نمی‌کنید، خوب است بدانید که در چند سال اخیر ورزش‌های الکترونیک و مسابقات eSport رشد سرسام‌آوری داشته‌اند؛ تا جایی که ممکن است حتی در المپیک هم حضور داشته باشند و لیگ‌های ورزش‌های سنتی مثل NFL هم وارد ورزش‌های الکترونیکی شده‌اند. تازه جدا از این موارد، تلویزیون، شبکه‌ها، فوتبال و مسابقات فرمول یک نیز هر یک به نوع خود وارد این صنعت شده‌اند. در ضمن طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ورزش‌های الکترونیک ممکن است تا چند سال آینده با رشته‌های ورزشی فوق محبوبی مانند فوتبال هم قابل رقابت باشند. اما جدا از رشد این ورزش‌ها، تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی هم در رشته‌های محبوب به‌سختی در حال رقابت هستند. یکی از اعضای این تیم‌ها که یک بازیکن آمریکایی بازی Overwatch به نام جی وان، ملقب به sinatraa، است، طبق گزارش ESPN یک قرارداد به ارزش سالانه ۱۵۰ هزار دلار امضا کرده است. در نتیجه، sinatraa بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار بیشتر از مبلغ حداقل لیگ حقوق خواهد گرفت. نکته دیگر اینکه وی ۱۷ سال سن دارد.

این حقوق بالا در پی مزایده میان دو تیم NRG eSports و Cloud9 به وجود آمد. پس از اینکه هر تیم پیشنهادهای خود را مطرح کرد، رقم پیشنهاد ۵۰ هزار دلار افزایش یافت. تیم NRG در مزایده پیروز شد و نکته جالب اینکه چون sinatraa هنوز به سن قانونی نرسیده است، مادرش قرارداد وی را امضا کرد. به این ترتیب او به برد راجانی، مربی و موسس سابق تیم Selfless Gaming پیوست که هم‌اکنون سرمربی و مدیر بازیکنان Overwatch تیم NRG eSports است. هنوز NRG و sinatraa هیچ واکنشی نسبت به این قرارداد نشان نداده‌اند. با این حال sinatraa پیام راسل کمپبل، هم‌تیمی خود در تیم ملی آمریکا Overwatch را ری‌توییت کرده است که بابت این قرارداد بزرگ به او تبریک گفته بود.

جدا از حقوق ۱۵۰ هزار دلاری، sinatraa از تمامی مزایای لیگ Overwatch از جمله بیمه سلامت و بازنشستگی برخوردار خواهد بود و همچنین سهمی حداقل ۵۰ درصدی از تمامی پاداش‌های رویدادها و مسابقات خواهد داشت. فقط در فصل اول مجموعا ۳.۵ میلیون دلار پاداش وجود دارد و حداقل یک میلیون دلار هم به قهرمان امسال جایزه داده می‌شود. چه انتظاری از صنعتی می‌توان داشت که صاحبان آن درآمد میلیارد دلاری کسب می‌کنند.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده