// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

گزارش باکس آفیس: شکست تازه اکران ها و عبور واندر وومن از Iron Man 3

باکس آفیس این هفته از لحاظ اکران‌های جدید کساد بود، اما فیلم‌های قدیمی از این فرصت برای سودآوری بیشتر استفاده کردند.

این آخرهفته‌‌ی باکس آفیس هم مثل هفته‌ی گذشته کساد بود؛ آن‌قدر کساد که این آخرهفته، کم‌درآمدترین آخرهفته‌ی «روز کارگر» از سال ۲۰۰۰ تاکنون محسوب می‌شود. این در حالی است که این اولین‌باری است که در طول ۲۵ سال گذشته فیلمی با بیش از هزار سینما در چنین آخرهفته‌ای اکران نشده است. البته این رکوردزنی‌های بد به این معنی نیست که سینماروها با سینما قهر کرده‌اند یا همگی دسته‌جمعی سرگرمی جدیدی پیدا کرده‌اند. مسئله این است که از زمان «بادی‌گارد آدمکش» (The Hitman’s Bodyguard) که دو هفته پیش روی پرده رفت تاکنون، هیچ فیلم بزرگ دیگری نداشته‌ایم. چون وقتی به تاریخ سر بزنیم می‌بینیم که وقتی آخرهفته‌ی «روز کارگر» فیلم‌های بزرگی مثل «هالووین» (Halloween) یا «ترنسپورتر ۲» (The Transporter 2) را ارائه کرده است یا حتی هروقت فیلم‌های بزرگ‌سالانه‌ای مثل «آمریکایی» (The American)، «باغبان وفادار» (The Constant Gardener) و «بدهی» (The Debt) را در این آخرهفته داشته‌ایم، سروکله‌ی مردم برای تماشای آنها پیدا شده است. اما وقتی چیز هیجان‌انگیزی روی پرده نباشد، طبیعتا نتیجه یک آخرهفته‌ی بی‌بخار و کسل‌کننده است.

بالاخره وقتی با هفته‌ای سروکار داریم که بزرگ‌ترین تازه‌اکرانش یک فیلم قدیمی است غیر از این هم انتظار نمی‌رود. بله، پرفروش‌ترین تازه‌وارد این هفته اکران دوباره‌ی «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounter of the Third Kind) است که نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی 4K آن در ۹۰۲ سینما روی پرده رفت و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه جمعه تا یکشنبه و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه جمعه تا دوشنبه‌اش به جیب زد که رقم ضعیفی محسوب می‌شود. هرچند قابل‌ذکر است که اکران این فیلم فقط حرکت تجملاتی‌ای برای تبلیغات نسخه‌ی جدید دی‌وی‌دی و بلوری‌ آن بوده است. «برخورد نزدیک از نوع سوم» در اکران اولش در سال ۱۹۷۷، ۱۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخته بود که ۴۴۲ میلیون دلار امروز حساب می‌شود. همچنین این اولین اکران دوباره‌ی این فیلم نیست. در واقع «برخورد نزدیک» به اندازه‌ی «بلید رانر» نسخه‌های ویژه و تدوین‌های متعددی داشته است که اولینش نسخه‌ی ویژه‌ی فیلم بود که در سال ۱۹۸۰ روی پرده رفت و ۱۵ میلیون دلار فروخت. اما فروش ضعیف فیلم چندان اهمیتی ندارد. این هم درست مثل اکران نسخه‌ی سه‌بعدی «ترمیناتور ۲: روز داوری» در هفته‌ی گذشته، بیشتر وسیله‌ای برای تبلیغات نسخه‌ی جدید دی‌وی‌دی/بلوری آنها بوده است و همچنین فرصتی برای علاقه‌مندان برای تماشای کلاسیک اسپیلبرگ روی پرده‌ی بزرگ است.

resident evil the final chapter

تنها تازه‌اکران واقعی و گسترده‌ای که این هفته داشتیم «جنون گل لاله» (Tulip’s Fever) بود که بعد از سال‌ها تاخیر و فراموشی بالاخره روی پرده رفت. این درام تاریخی که آلیسیا ویکاندر و کریستف والتز را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد، از سال ۲۰۱۴ است که در صف اکران قرار دارد. فیلمی که قرار بود در سال ۲۰۰۴ فیلمبرداری شود. اما تغییراتی در قانون مالیات بریتانیا، بودجه‌ی فیلم را دو برابر کرد و پروژه را زودتر از موعد کنسل کرد. اما بعد از اینکه نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر و جدید‌تر فیلم ساخته شد، برای سه سال در قفسه‌های استودیوی واینستین خاک خورد تا اینکه بالاخره در این هفته‌ی بی‌سروصدا در ۷۶۵ سینما روی پرده رفت و به‌طرز غیرمنتظره‌ای هیچ تماشاگری را هم جذب نکرد. این فیلم که نقدهای بسیار ضعیفی هم دریافت کرده یک میلیون و ۲۱۲ هزار دلار به عنوان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه و یک میلیون و ۵۲۶ هزار دلار به عنوان افتتاحیه‌ی جمعه تا دوشنبه کسب کرد. به نظر می‌رسد فیلم همین رقم را هم از صدقه‌سری منتقدان و نویسندگانی که مجبور به تماشای فیلم بوده‌اند به دست آورده است. از قرار معلوم این هم مثل «روشنایی بین اقیانوس‌ها» (The Light Between Oceans)، درام دیگر آلیسیا ویکاندر، نیامده از یادها فراموش خواهد شد.

دیگر تازه‌وارد این آخرهفته سریال «این‌هیومن‌ها» (Inhumans)، محصول مارول و شبکه‌ی ای‌.بی‌.سی بود. دو قسمت اول این سریال در ۳۹۳ سینمای آیمکس روی پرده رفت. خبر بد این است که طبق نظر اکثر منتقدان «این‌هیومن‌ها» سریال افتضاحی از آب درآمده است. بنابراین اکران سریال در سینما، به حرکت تبلیغاتی درخشانی برای سریال تبدیل نشد. این البته اولین‌باری نیست که سینماهای آیمکس، سریال‌های تلویزیونی را اکران کرده‌اند. مثلا فینال فصل چهارم «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در ژانویه ۲۰۱۵ را داشتیم که یک میلیون و ۴۶۰ هزار دلار در ۲۰۱ سینما به دست آورد. در مقایسه «این‌هیومن‌ها» دور و اطراف یک میلیون و ۲۱۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه جمعه تا یکشنبه و یک و نیم میلیون دلار در جریان اکران جمعه تا دوشنبه‌اش فروخته است (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش جهانی). آره، «این‌هیومن‌ها» پول بیشتری نسبت به «بازی تاج و تخت» کسب خواهد کرد، اما مشکل این است که هیچ‌کس افتتاحیه‌ی سریال را دوست نداشته‌ است و در نتیجه اکران پرسروصدای آیمکسی سریال باعث شده تا مشکلات و نقدهای منفی سریال بیشتر از حد معمول در دید قرار بگیرند.

خبر خوب درباره‌ی کمبود تازه‌اکران‌ها در دو هفته‌ی اخیر این است که حداقل فیلم‌‌های قدیمی دوام بهتری نسبت به آن چیزی که فکر می‌کردیم داشته‌اند. حتی فیلم‌هایی مثل «لوگان خوش‌شانس» (Logan Lucky)‌ که افتتاحیه‌های کم‌درآمدی داشتند هم دارند در جدول دوام می‌آورند. بزر‌گ‌ترین فیلمی که دارد از کسادی بازار این روزها سود می‌برد «بادی‌گارد آدمکش» است. این فیلم برای سومین هفته‌ی پیاپی صدرنشین شد که از زمان «سریع و خشن ۸» (The Fate of the Furious) تاکنون اتفاق نیافتاده بود. از یک طرف به خاطر عدم وجود هیچ‌گونه رقیبی، صدرنشینی سه‌باره‌ی فیلم چندان اهمیت ندارد. اما از طرف دیگر «بادی‌گارد آدمکش» برای موفقیت به صدرنشینی نیاز ندارد. این فیلم دارد طوری می‌فروشد که برای چنین فیلمی در سال ۱۹۹۷ هم عالی محسوب می‌شد، چه برسد به سال ۲۰۱۷. این اکشن/کمدی که از زمان «تراس رو به دریاچه» (Lakeview Terrace) در سال ۲۰۰۸، اولین فیلم استودیویی ساموئل ال. جکسون در نقش اصلی حساب می‌شود، ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه و ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه‌ی جمعه تا دوشنبه‌اش فروخت و به مجموع ۱۸ روزه‌ی ۵۷ و نیم میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی دست پیدا کرد. تحلیلگران فکر می‌کنند محصول ۳۰ میلیون دلاری کمپانی لاینزگیت این پتانسیل را دارد تا به ۷۵ تا ۸۰ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کرد که بدون احتساب نرخ تورم، آن را به پرفروش‌ترین فیلم جکسون که به عنوان ستاره‌ی اصلی در آنها حضور داشته تبدیل می‌کند.

تعطیلی روز کارگر به نفع «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation)، محصول نیو لاین و برادران وارنر هم تمام شد. این فیلم ترسناک ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در جریان روزهای جمعه تا یکشنبه‌اش به جیب زد. اگر مجموع فروش جمعه تا دوشنبه‌ی این فیلم ۸ و نیم میلیون دلار باشد، پس یعنی پیش‌درآمد «احضار» (The Conjuring) به ۹۰ میلیون دلار فروش خانگی از ۱۵ میلیون دلار بودجه دست پیدا خواهد کرد. استودیوی واینستین ۵۰۷ سینمای جدید به تعداد سینماهای «ویند ریور» (Wind River) اضافه کرد و رقم شگفت‌انگیز جمعه تا یکشنبه‌ی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و جمعه تا دوشنبه‌ی ۸ میلیون دلار را کسب کرد که مجموع درآمد ۳۱ روزه‌ی این فیلم را به ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار می‌رساند. اگر فیلم با همین فرمان ادامه بدهد، می‌تواند تا چند هفته‌ی دیگر از مجموع درآمد ۲۷ میلیون دلاری «اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell of High Water) عبور کند. از سوی دیگر انیمیشن «جهش» (Leap) حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ میلیون دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) فروخت و به مجموع ۱۱ روزه‌ی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «لوگان خوش‌شانس» (Logan Lucky)، جدیدترین ساخته‌ی استیون سودربرگ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۵ و نیم میلیون دلار (جمعه تا دوشنبه) فروخت و به مجموع ۱۸ روزه‌ی ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «لوگان خوش‌شانس» اگر بتواند کمی بیشتر در جدول دوام بیاورد می‌تواند بودجه‌ی ۲۹ میلیون دلاری‌‌اش را بازگرداند.‌

درام جنگی «دانکرک» (Dunkirk) حدود ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۵ میلیون دلار (جمعه تا دوشنبه) کسب کرد و به مجموع فروش ۳۶ روزه‌ی ۱۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. ساخته‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری کریس نولان در هفته‌ی اول اکرانش در چین ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به دست آورد و آماده شد تا اکرانش در این کشور را با کسب چیزی حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون دلار به اتمام برساند. این فیلم تاکنون ۴۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از سرتاسر دنیا به دست آورده است. باید صبر کرد و دید آیا فیلم می‌تواند از مرز ۵۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی عبور کند یا نه، اما چیزی که می‌دانیم این است که «دانکرک» کارش را با بدل شدن به اولین یا دومین فیلم جنگ جهانی دوم پرفروش تاریخ درست پشت سر یا بالاتر از درآمد ۴۸۰ میلیون دلاری «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan)‌ به پایان خواهد رساند. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) هم از فرصت تعطیلی روز کارگر استفاده کرد و با تجربه‌ی ۳۲ درصد رشد فروش، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار (جعمه تا دوشنبه) کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۳۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و مجموع فروش جهانی‌اش را به ۷۴۸ میلیون دلار رساند. «بازگشت به خانه»‌ شاید (با تاکید روی شاید) آن‌قدر قدرت داشته باشد که با آغاز اکرانش در چین در هفته‌ی آینده، از فروش ۳۳۳ میلیون دلاری «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) عبور کند.

Dunkirk

«فیلم اموجی» (The Emoji Movie)، دیگر محصول سونی هم در جریان تعطیلات پول خوبی دشت کرد. این انیمیشن کمدی ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (جعمه تا دوشنبه) کسب کرد. این رقم مجموع فروش این فیلم ۵۰ میلیون دلاری را به ۸۱ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی می‌رساند که یعنی آره، «فیلم اموجی» رسما یک موفقیت حساب می‌شود. اما احتمال ساخت دنباله‌اش غیرقابل‌پیش‌بینی است. انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3)، مبلغ ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) فروخت. جدیدترین محصول کمپانی ایلومینیشن تا حالا ۲۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در خانه و ۹۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در سرتاسر دنیا فروخته است. آره، منتظر یک میلیاردی شدن این فیلم تا آخر هفته باشید. کمدی زنانه‌ی «مسافرت دختران» (Girls Trip) حدود ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) به جیب زد. این رقم مجموع درآمد این فیلم ۱۹ میلیون دلاری را به ۱۱۲ میلیون دلار خانگی و ۱۲۶ و نیم میلیون دلار جهانی می‌رساند و این یعنی «مسافرت دختران» تا هفته‌ی بعد از مجموع فروش خانگی ۱۱۳ میلیون دلاری «مامان‌های بد» (Bad Moms) عبور خواهد کرد.

اکشن رزمی «تولد اژدها» (The Birth of the Dragon) حدود یک میلیون و ۷۵۵ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) فروخت و به درآمد ۱۱ روزه‌ی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «همه‌ی قدیسان» (All Saints) حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلار (جمعه تا یکشنبه) / یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار (جمعه تا دوشنبه) به دست آورد و به درآمد ۱۱ روزه‌ی ۴ میلیون دلار دست پیدا کرد. درام «قلعه‌ی شیشه‌ای» (The Castle Glass) تا حالا ۱۵ میلیون دلار کسب کرده، در حالی که «بیماری بزرگ» (The Big Sick) به ۴۱ میلیون دلار درآمد خانگی دست پیدا کرد و این‌طوری به سومین فیلم جشنواره‌ی ساندنس در دهه‌ی گذشته تبدیل شد که به فراتر از ۴۰ میلیون دلار قدم گذاشته است. «بیبی راننده» (Baby Driver) به ۱۰۵ میلیون دلار درآمد خانگی و ۲۰۷ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. اکشن «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) مرز ۵۰ میلیون دلار درآمد خانگی و ۸۹ میلیون دلار درآمد جهانی را پشت سر گذاشت. «ساخت آمریکا» (American Made)، جدیدترین فیلم تام کروز هم این هفته در کشورهای خارجی به آرامی اکرانش را آغاز کرد و ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از اکران در ۳۵ منطقه برای یونیورسال به دست آورد. تا یادم نرفته بگویم که «ترمیناتور ۲» (Terminator 2) هم در دومین هفته‌ی اکرانش با ۷۰ درصد افت فروش مواجه شد و با کسب ۱۶۶ هزار دلار، مجموع ۱۰ روزه‌اش را به ۹۲۰ هزار دلار رساند.

راستی، «واندر وومن» (Wonder Woman) هم این هفته که مصادف با ۹۵ روزگی اکرانش است به ۴۰۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این یعنی «واندر وومن» بدون در نظر گرفتن نرخ تورم، در جایگاه پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ گیشه‌ی آمریکای شمالی قرار می‌گیرد. بالاتر از آن «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) با ۴۴۸ میلیون دلار، «اونجرز: دوران اولتران» (The Avengers: Age of Ultron) با ۴۵۹ میلیون دلار، «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight)‌ با ۵۳۴ میلیون دلار و «اونجرز» (The Avengers) با ۶۲۳ میلیون دلار قرار دارند. این در حالی است که این فیلم پشت سر «هانگر گیمز: آتش گرفتن» (The Hunger Games: Catching Fire)، «در جستجوری دوری» (Finding Dory)، «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)، «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One)، «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World)، «تایتانیک» (Titanic) و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens)، در جایگاه هشتم پرفروش‌ترین بلاک‌باسترهای زن‌محور آمریکای شمالی نیز جای می‌گیرد. فیلم این هفته به لطف اکران دوباره‌‌اش در سینماهای آیمکس موفق به عبور از درآمد ۴۰۸ میلیون دلاری «هانگر گیمز» (The Hunger Games)، درآمد ۴۰۸ میلیون دلاری «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) و ۴۰۹ میلیون دلاری «مرد آهنی ۳» (‌Iron Man 3) شد. اگرچه در واقعیت کار فیلم تمام شده حساب می‌شود، اما تحلیلگران فکر می‌کنند اگر فیلم کمی دیگر جان در بدن داشته باشد می‌تواند با عبور از درآمد ۴۱۵ میلیون دلاری «داستان اسباب‌بازی ۳» (Toy Story 3)، بدل به نوزدهمین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شود.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱The Hitman's Bodyguard۱۰/۵ میلیون دلار
۲Annabelle: Creation۷/۵ میلیون دلار
۳Wind River۶/۲ میلیون دلار
۴Leap۴/۸ میلیون دلار
۵Logan Lucky۴/۴ میلیون دلار
۶Dunkirk۴/۳ میلیون دلار
۷Spider-Man: Homecoming۳/۶ میلیون دلار
۸Despicable Me 3۲/۴ میلیون دلار
۹The Emoji Movie۲/۴ میلیون دلار
۱۰Girls Trip۲/۳ میلیون دلار

 

 نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌:

ویند ریور

Wind River

تیلور شریدان به عنوان بازیگری که در چند سال اخیر نشان داده که چه نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای است، بعد از مورد تحسین قرار گرفتن برای تریلر «سیکاریو» (Sicario) و نئو-وسترنِ نامزدِ اسکار «اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell or High Water) خودش را به عنوان داستانگوی درجه‌یکی ثابت کرده که در کنار پایبند ماندن به کهن‌الگو‌ها، خلاقیت‌ها و پیچ و تاب‌های غیرمنتظره‌ی خودش را هم به فیلمنامه‌هایش تزریق می‌کند. «ویند ریور» که اولین تجربه‌ی کارگردانی شریدان هم محسوب می‌شود، به مامور سازمان شیلات و حیات وحش امریکا با بازی جرمی رنر می‌پردازد که در منطقه‌ی اختصاصی سرخ‌پوستان ویند ریور با جنازه‌ای روبه‌رو می‌شود. اداره‌ی اف‌.بی‌.آی مامور تازه‌کاری را با بازی الیزابت السن برای تحقیق می‌فرستد، اما او که تجربه‌ی کار در آب‌ و هوای زمستانی استخوان‌سوز و انزوای ایالت وایمونیگ را ندارد، با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود و در نتیجه با کاراکتر جرمی رنر به عنوان راهنما همراه می‌شود تا رد جرم را در دل طبیعت وحشی بزنند.

ریچارد روپر از شیکاگو سان‌تایمز که فیلم را فوق‌العاده دوست دارد می‌نویسد: «"ویند ریور" یک تریلر وسترن قرن بیست و یکمی درخشان و زیبا، مملو از تصاویر به‌یادماندنی، دیالوگ‌های شاعرانه و صحنه‌هایی از خشونت بی‌رحمانه‌ی ناگهانی و شوکه‌کننده است. بعضی‌وقت‌ها فیلم من را به یاد "جایی برای پیرمردها نیست"، "استخوان زمستان" و "اگر سنگ از آسمان ببارد" از سال گذشته می‌انداخت و (در زمینه‌ی یکی از کاراکترها) کاری کرد تا به "سکوت بره‌ها" هم فکر کنم، اما "ویند ریور" که در زمینه‌ی اتمسفر و مطالعه‌ی شخصیت‌هایش یک فیلم تقریبا شاهکار است به عنوان یکی از بهترین فیلم‌هایی که در این دهه دیده‌ام روی پای خودش می‌ایستد». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که سه و نیم ستاره به فیلم داده می‌آورد: «"ویند ریور" نسبت به "سیکاریو" (که توسط دنیس ویلنوو کارگردانی شده بود) کمتر تیره و تاریک است، اما مقداری از عناصر کمیک موجود در "اگر سنگ از آسمان ببارد" (که توسط دیوید مکنزی کارگردانی شده بود) را کم دارد. شریدان در به تصویر کشیدن ‌چشماندازش به اندازه‌ی ویلنوو یا مکنزی توانا ظاهر می‌شود. فضاسازی برفی و ناامیدانه‌ی فیلم به‌طرز تاثیرگذاری صورت گرفته است و فیلم هر وقت لازم باشد به تنش خردکننده‌ای دست پیدا می‌کند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۷۳ است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده