نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

الف کلاسن جایگاه خود را در مجموعه سیمپسون ها حفظ خواهد کرد

سازندگان سریال The Simpsons (سیمپسون ها) اعلام کردند که همچنان به همکاری خود با الف کلاسن، آهنگساز قدیمی این مجموعه، ادامه خواهند داد.

اعلام جدایی دوستانه یا بهتر بگوییم اخراج مؤدبانه الف کلاسن از سریال The Simpsons، خبری متعجب‌کننده‌ای بود که چند روز پیش در سایت‌های اینترنتی منتشر شد. حال برخی از سازندگان این مجموعه محبوب انیمیشن در بیانیه‌ای گفتند که از تجربیات شخص الف کلاسن همچنان بهره خواهند برد، ولی این به معنای همکاری دوباره با گروه ارکستر وی نخواهد بود.     

اوایل این هفته الف کلاسن تأیید کرد که بعد از گذشت ۲۷ سال با مجموعه The Simpsons قطع همکاری کرده است و متعاقباً نیز وی در توییتی اعلام کرد که سازندگان با گروه ارکستر ۳۵ نفره وی نیز قطع همکاری کرده‌اند. دلیل این تصمیم نیز چنین اعلام شد که مجموعه The Simpsons در حال حاضر به موسیقی متفاوتی نیاز دارد. البته اخیرا سازندگان اعلام کردند که قدردان زحمات چندین ساله الف کلاسن خواهند بود و همچنان علاقمندند با وی همکاری داشته باشند. اعلانیه سازندگان مجموعه The Simpsons را با هم می‌خوانیم:

ما کاملاً قدردان زحمات الف کلاسن خواهیم بود و ارزش کار وی را بسیار ارج می‌نهیم. الف کلاسن همچنان در این مجموعه حضور خواهد داشت و علاقمندیم به همکاری خود ادامه دهیم. همچنان به بهره بردن از موسیقی بسیار زیبای این مجموعه که توسط الف کلاسن و علی‌الخصوص گروه اکستر وی طی این سال‌ها ساخته شده است متعهد هستیم. البته در مورد همکاری دوباره با گروه الف کلاسن باید بگوییم که چندان نباید این موضوع را جدی گرفت، ولی این گفته بدین معنا نیست که آثار الف کلاسن برایمان کم ارزش تلقی می‌شود؛ بلکه همواره این آثار را تحسین می‌کنیم.  

الف کلاسن ۷۶ ساله از سال ۱۹۹۰ و از آغاز فصل دوم سریال سیمپسون‌ها، آهنگسازی این مجموعه را بر عهده داشت. وی تمام این سال‌ها با این مجموعه همکاری داشت و آهنگسازی بیش از ۵۶۰ قسمت از این انیمیشن تلویزیونی کمدی را انجام داده است. وی بیش از ۲۳ بار نیز نامزد جوایز سالیانه مراسم اِمی شده است.  

Alf-Clausen

گفتنی است انیمیشن تلویزیونی سیمپسون‌ها از ماه دسامبر سال ۱۹۸۹ روی آنتن شبکه تلویزیونی فاکس رفته است. تاکنون ۶۰۶ قسمت از این سریال پخش شده است و طولانی‌ترین سریال کمدی تاریخ به شمار می‌رود. سریال تلویزیونی سیمپسون‌ها برنده ۳۱ جایزه اِمی ساعات پربیننده (جایزه اِمی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب)، ۳۰ جایزه آنی (Annie Award) و یک جایزه پیبادی شده است. از صداپیشگان این سریال می‌توان به نام‌هایی همچون دن کستلانتا، جولی کاونر، نانسی کارترایت، یاردلی اسمیت، هاناک آزاریا و هری شیرر اشاره داشت.  

الف کلاسن آهنگسازی فصل بیست‌وهشتم سریال تلویزیونی سیمپسون‌ها را که در ماه می روی آنتن رفت نیز انجام داده است. فصل بیست‌ونهم این سریال قدیمی نیز از اول اکتبر سال جاری (۹ مهرماه) پخش خواهد شد، ولی هنوز آهنگساز این فصل مشخص نشده است.  


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده