نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

جیمز وان فیلم Aquaman را به جنگ ستارگان اعماق اقیانوس تشبیه کرد

فیلم Aquaman قرار است دنیای جدیدی را به تصویر بکشد و اکثر اتفاقات آن در اعماق اقیانوس رخ می‌دهد؛ لودی لین، بازیگر فیلم Aquaman، این فیلم را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرد.

فیلم Aquaman (آکوامن) جیمز وان زیاد درگیر شایعات نشده و اطلاعات چندانی از روند ساخت فیلم و نیز داستان آن به بیرون درز نکرده است، ولی این طور که به نظر می‌رسد مراحل ساخت این فیلم ابرقهرمانی به‌خوبی پیش‌ می‌رود. جیمز وان، کارگردان فیلم Aquaman، فیلمبرداری این فیلم را کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا توصیف کرده و گفته است که حتی بخش‌های خارج از آب هم دشواری‌های خاص خود را دارد. ولی خب مگر چیزی جز این انتظار می‌رفت؟ این فیلم یکی از متفاوت‌ترین آثار دنیای سینمایی دی‌ سی خواهد بود و قطعاً مراحل ساخت آن هم متفاوت و دشوارتر از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی است. در هر صورت مراحل ساخت و فیلمبرداری فیلم Aquaman آنچنان دشوار و در عین حال متفاوت بوده است که جیمز وان این فیلم را به جنگ ستارگان زیر آب تشبیه کرده است.  

لودی لین که یکی از بازیگران فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار Aquaman است و نقش مورک را در این فیلم ایفا خواهد کرد، در صحبت‌هایی با رادیو کیس از تفاوت‌های این فیلم با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی برادران وارنر سخن گفت و مراحل ساخت آن را بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش توصیف کرد. صحبت‌های وی را با هم می‌خوانیم:

اتفاقات زیادی طی روند ساخت و فیلمبرداری فیلم Aquaman رخ داد. تفاوت اصلی فیلم Aquaman با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای دی‌سی این است که این فیلم به کل در فضایی دیگر و دنیایی متفاوت روایت می‌شود. جیمز وان فردی فوق‌العاده است. از نگاه وی این فیلم همچون جنگ ستارگان اعماق اقیانوس است، واقعاً هم همین طور است. تمام اشیاء متفاوت هستند، اسلحه‌های این دنیا متفاوت است و شخصیت‌های به تصویر کشیده‌شده نیز بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستند. در کل فیلمی بسیار هیجان‌انگیز است.

Aquaman-II

جدا از دیگر آثاری که دنیای سینمایی دی‌سی طی سالیان اخیر به نمایش درآورده است و برخی از آن‌ها مثل دو فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار - ۲۰۱۶) و Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت - ۲۰۱۶) تنها در گیشه موفق بوده‌اند و آنچنان حرفی برای گفتن نداشته‌اند و برخی دیگر همچون فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز - ۲۰۱۷) هم در گیشه موفق بوده‌اند و هم توانسته‌اند رضایت تماشاچیان و منتقدان را جلب کنند، در هر صورت فیلم Aquaman به نظر فیلمی متفاوت به نظر می‌رسد و می‌توان به آن خوش‌بین بود. با وجود سکانس‌های فراوانی که باید زیر آب فیلمبرداری شود و این نوع فیلمبرداری هم اصلاً کار راحتی نیست و سختی‌هایی که تیم سازنده کشیده‌اند نیز قابل تقدیر است، ولی برای اظهار نظر در مورد کیفیت این فیلم، باید منتظر اکران آن بر روی پرده بود.

جیسون موموآ ایفاگر نقش آکوامن خواهد بود. این ابرقهرمان، فرمانروای آتلانتیس و اقیانوس‌های واقع در کره زمین است و به عنوان یک آتلانتین دارای قدرت و سرعتی باورنکردنی و همچنین توانایی فرمان به تمامی موجودات دریایی است. از هنرپیشگانی که در کنار جیسون موموآ حضور دارند می‌توان امبر هِرد در نقش میرا، نیکول کیدمن در نقش ملکه آتلانتا، پاتریک ویلسون در نقش اُرم و دولف لاندگرن در نقش پادشاه نیریوس را نام برد. یحیی عبدل‌المتین هم در نقش بلک مانتا، آنتاگونیست اصلی این فیلم، حضور خواهد داشت.

فیلم Aquaman در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد.


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده