نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

آندرس موچیتی از منبع الهامش برای شخصیت پنی وایز می‌گوید

اخیرا یک مصاحبه پیش از اکران از آندرس موچیتی منتشر شده که در آن از چگونگی خلق شخصیت دلقک پنی وایز در فیلم «آن» (It) صحبت شده است.

یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های هر کتاب استفن کینگ این است که به‌خوبی بتوان بین مواردی که در واقع برای ترساندن بچه‌ها خلق شده و مواردی که بزرگ‌ترها را می‌ترساند تعادل برقرار کرد. این مثال می‌تواند خیلی بهتر این موضوع را مطرح کند: شما چگونه تصویر یا محتوایی را خلق می‌کنید که قرار است یک کودک ۱۲-۱۳ ساله را بترساند و همان تصویر را طوری تنظیم می‌کنید که علاوه بر آن کودک، بزرگسال‌ها هم به وحشت بیفتند؟ این فرمول همان چیزی است که استفن کینگ آن را برای نوشتن داستان‌هایش به کار می‌برد و همین باعث شده که او یکی از موفق‌ترین نویسنده‌ها در طول تاریخ شود. حال اگر قرار باشد که از شخصیت‌های کتابی خارج شویم و به عنوان کارگردان به این برقراری تعادل نگاه کنیم، قضیه کمی سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهد شد. به همین دلیل است که شنیدن صحبت‌های اندی موچیتی، کارگردان فیلم It در مصاحبه‌های پیش از اکرانش بسیار هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسد که او داستان اصلی را طوری درک کرده که بقیه این‌گونه درک نکرده بودند. 

اوایل روز گذشته خبرگزاری گاردین (The Guardian) مجموعه‌ای از مصاحبه‌هایی را که با عوامل و بازیگران فیلم‌های اقتباسی قبلی استفن کینگ صورت گرفته بود منتشر کرد. در این مصاحبه‌ها که بیشتر روی قدرت فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی استفن کینگ تمرکز داشتند، اسامی افرادی مانند تیم کوری، بازیگر مینی سریال It و کتی بیتس، بازیگر فیلم میزری (Misery) به چشم می‌خورد. همچنین در این مصاحبه‌ها ما شاهد مصاحبه آندرس موچیتی هم بودیم که در این مصاحبه او عنوان کرد که چگونه توانست دلقک پنی وایز را برای نسل جدید خلق کند. او در این‌باره عنوان کرد:

قسمتی از کتاب هست که من مدت خیلی زیادی با آن درگیر هستم. در این قسمت بیل دنبرو می‌گوید: «اگر این هیولا بچه‌ها را می‌خورد، چون این کاری است که ما به هیولاها گفتیم که انجام بدهند چه؟» می‌توان این‌گونه هم به قضیه نگاه کرد: «این شخصیت تا زمانی زنده است که در ذهن و تصور بچه‌ها زنده باشد». طرح اولیه‌ای که من از این دلقک کشیدم خیلی بچه‌گانه بود. همچنین می‌خواستم این تصویر به گونه‌ای باقی بماند؛ زیرا این چیزی بود که در ذهن و تصور بچه‌ها خلق می‌شد. 

ما چند روز آینده مطمئن می‌شویم که این حرف‌ها فقط برای افزایش هیجان طرفداران بود یا واقعا این اتفاقات در فیلم خواهد افتاد؛ زیرا موچیتی صحبت‌های زیادی درباره جدیدترین فیلمش در این مصاحبه به میان آورده است. خیلی کم پیش می‌آید که کارگردانی در داستان اصلی خود در بخشی گرفتار شود و مدت‌ها با آن کلنجار برود. همین موضوع نشان می‌دهد که موچیتی سعی داشته به خوبی داستان را درک کند و به طرفداران این اطمینان را بدهد که این فیلم اقتباسی دیگر همانند... فیلم برج تاریک (The Dark Tower) نخواهد شد. 

فیلم It برای اکران در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۷ شهریور ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده