// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹

نینتندو برای نقض پتنت کنترلر Wii محکوم به پرداخت ۱۰ میلیون دلار شد

کمپانی ژاپنی نینتندو به نقض پتنت‌های کمپانی آی لایف محکوم و ملزم به پرداخت ۱۰ میلیون دلار جریمه شد.

این اولین بار نیست که نینتندو  با پرونده نقض پتنت مواجه می‌شود. این کمپانی در سال‌های اخیر بارها با پرونده‌های نقض پتنت مواجه شده است که در آخرین آنها، دادگاهی این کمپانی را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار محکوم کرد.

در سال ۲۰۱۳ کمپانی آی لایف در دادگاهی علیه نینتندو در شهر تگزاس مدعی شد نینتندو پتنت‌هایی که قبلا توسط آی لایف ثبت شده را نقض کرده است. پتنت‌هایی که آی لایف مدعی شده بود پیش از این به ثبت رسانده است، مربوط به کنسول Wii، کنترلر Wii و کنسول Wii U بود. سیستم‌ها یا متودهای حرکات بدن، ارزیابی میزان حرکات بدن، آنالیز حرکات بدن، دریافت سیگنال‌های حرکات بدن، آنالیز سیگنال‌ها، پاسخ‌دهی به سیگنال‌های حرکات بدن و کنترل از راه دور سیگنال‌ها تنها تعدادی از شکایات آی لایف علیه نینتندو بود.

در ابتدا کمپانی آی لایف از دادگاه درخواست غرامت ۱۵۰ میلیون دلاری برای نقض پتنت‌های خود توسط نینتندو را داده بود اما اکنون پس از گذشت ۴ سال رای دادگاه صادر شده است. طبق اعلام دادگاه، نینتندو محکوم به نقض پتنت‌های کمپانی آی لایف و موظف به پرداخت ۱۰ میلیون دلار جریمه شده است.

همانطور که انتظار می‌رود نینتندو اعلام کرده است در اعتراض به حکم صادر شده، درخواست تجدید نظر خواهد داد. در همین راستا کمپانی نینتندو اعلام کرده است:

ما با رای صادر شده مبنی بر پرداخت ۱۰ میلیون دلار به کمپانی آی لایف برای جبران خسارت مخالفیم زیرا نینتندو هیچ نقضی را انجام نداده و ثبت پتنت‌ها نامعتبر بوده است. نینتندو این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا با استفاده از دادگاه محلی و دادگاه تجدید نظر رای صادر شده را تغییر دهد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده