// شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

عرضه کامپیوتر مینی Commodore 64 در سال ۲۰۱۸ رسما تایید شد

تولید دوباره کنسول کومودور 64 پس از ۳۵ سال با نام Commodore 64 Mini و عرضه آن در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی کانادایی کومودور تایید شد.

کمپانی کانادایی کومودور که با عرضه کامپیوتر‌های محبوب Commodore 64 در سال ۱۹۸۲ به محبوبیت فراوانی دست یافته بود، خبر بسیار خوبی را برای طرفدارانش منتشر کرده است. پس از گذشت ۳۵ سال، این کمپانی تصمیم گرفته است تا نسخه کوچک‌شده کومودور 64 را در سال ۲۰۱۸ با نام Commodore 64 Mini عرضه کند. 

علاوه بر اینکه اندازه مدل مینی نصف اندازه مدل قدیمی خواهد بود، این کنسول همراه با جوی استیک معروف مدل قدیمی، ولی با پورت USB و ۶۴ بازی از میان آثار محبوب کلاسیک عرضه خواهد شد. مدل مینی دارای دو پورت USB برای اتصال جوی‌استیک و کیبورد و یک پورت HDMI برای اتصال به تلویزیون خواهد بود. برنامه‌نویسان نیز با استفاده از کیبورد می‌توانند به محیط قدیمی و ساده این کامپیوتر وارد شوند و به نوشتن و تولید بازی‌های جدید بپردازند. همچنین قابلیت ذخیره‌سازی برای بازی‌ها نیز به Commodore 64 Mini اضافه شده تا کاربران بتوانند بازی‌های خود را در هر لحظه ذخیره کنند. 

پل اندروز، از کارگردانان بازی‌های کلاسیک و قدیمی، پس از تایید عرضه Commodore 64 Mini چنین عنوان کرده است:

من خیلی خوشحالم از اینکه قادر خواهیم بود بخشی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های کلاسیک تمام دوران را روی یکی از موفق‌ترین کنسول‌ها ببینیم.

طبق اعلام کمپانی کومودور، Commodore 64 Mini به زودی در سال ۲۰۱۸ و با قیمت ۶۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد.


منبع Aotf
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده